Vandt million i Lotto og opgraderer køkkenet: ”For 20 år siden havde jeg nok bare brændt dem af!”

Midaldrende mand fra Midtsjælland skal have nyt køkken efter at han – og konen! – har vundet en million på Lottos Millionærgaranti.

Vinderne af de mange millioner kroner, som uge efter uge bliver vundet i Lotto, har ofte meget forskellige måder at bruge pengene på.

Det fik en mand fra Sydsjælland lejlighed til at filosofere lidt over, da han for nyligt vandt en million kroner i Lotto via Millionærgarantien.

”Man har da gået og snakket om, at man ville bruge pengene på dit og dat, hvis man vandt. Havde jeg nu vundet den for 20 år siden, så var den nok bare blevet brændt af, men nu hvor jeg så HAR vundet, så…” fortæller den midaldrende mand i telefonen, lige idet han bliver afbrudt af en kvinde, der råber i baggrunden: ”VI har vundet!”

”Ja, det var min kone… nå, men nu hvor vi så HAR vundet, så er vi både forsigtige og fornuftige. Vi har lige købt hus, så vi skal have nye badeværelses-elementer og køkkenet skal også renoveres. Nu bliver det nok ikke et Ikea-køkken,” fortæller han smågrinende.

Lykkebringende, hård hvidevare
Det kan dog være, at parret skal beholde det gamle køleskab, for det bringer tilsyneladende held:

”Vinderkuponen var en fem-ugerskupon, der havde hængt længe på køleskabet, og jeg havde ikke lige fået tjekket den, men så en dag, da jeg stod og børstede tænder, så satte jeg Danske Spil-app’en til at tjekke, og så var der fire ringe, der blev røde. ’Nå, så har jeg vundet 60 kroner,’ tænkte jeg, men så stod der også ’Tillykke, du har vundet en million’. Men der tænkte jeg, at det måske bare var en reklame,” fortæller han.

Men app’en insisterede, og det endte med, at han og konen gik ned for at tjekke kuponen.

”Og nede på tanken, der sagde han, at beløbet var over 5.000 kroner – og så vidste jeg, at den var sikker!” fortæller han – og tilføjer, at nogen af pengene selvfølgelig også skal bruges, som var han 20 år yngre…
”Vi vil jo også gerne mærke, at vi har vundet, så vi har lige sat 50.000 ind på hver af vores lønkonti, så er der da en lille periode, hvor det føles som om, vi er rige.”

Om Lotto
Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften. Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker. Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.