Vandfolk til messe i Fredericia

Ingen kan klare sig ret længe uden vand. Og når man leverer vand til danskerne, kræver det konstant fokus på drift, udvikling og lovgivning. Derfor samles omkring 80 virksomheder fra vandbranchen fredag 7. oktober i Messe C i Fredericia for at vise deres produkter frem for regionens vandværker.

Drikkevandsområdet er i konstant udvikling, og det er meget vigtigt, at vandværkerne holder sig up to date med både teknik, økonomi og lovgivning, for danskerne skal selvfølgelig blive ved med at tage rent vand i hanerne til en fornuftig pris som en selvfølge.

For at stille den nyeste viden til rådighed for landets vandværker arrangerer brancheforeningen Danske Vandværker messe i Fredericia for virksomheder, som leverer teknik og rådgivning til vandbranchen. Der bliver en masse at se på og høre om, for hver en centimeter i messehallen er fyldt ud med isenkram lige fra målere, ventiler, pumper og meget mere. Der har været meget stor fremgang i leverandørernes interesse for at købe et udstillingsvindue på messen.

De omkring 500 besøgende får også mulighed for at høre 10 foredrag, som handler om alt lige fra blødgøring af vand, kontrolsystem ved aflæsning af elektroniske vandmålere til cyber-angreb på vandværkets it. Også Rejseholdet fra Vand- og Naturforvaltning har meldt deres ankomst med aktuelle faglige temaer om vandforsyning på dagsordenen.

Danske Vandværkers messe er kun åbne for medlemmer, men pressen er selvfølgelig meget velkommen. Er der spørgsmål til arrangementet, så kontakt: Pressemedarbejder Dorthe G. Rasmussen, tlf. 5613 0332, mail: dr@danskevv.dk.

Tid og sted:

Messen finder sted: Fredag 7. oktober 2016, Messe C, Vestre Ringvej 101, 7000 Fredericia fra 09.00 til 16.00. Du kan læse mere om messen på danskevv.dk.

Danske Vandværker går med i ny tænketank25.4.2018 08:21pressemeddelelse

En række store og små medlems- og medarbejderejede selskaber og organisationer slår sig nu sammen for at stifte en tænketank, der skal styrke den demokratiske virksomhedsdrift i Danmark. Bag tænketanken står blandt andet store demokratiske virksomheder som COOP, Kooperationen, Arla, ENIIG, GF Forsikring og Danske Vandværker, men også mindre virksomheder som Logik & Co., Thorup Strand Kystfiskerlaug og Merkur andelskasse går med i den nye tænketank, som får navnet Demokratisk Erhverv.