Vandet går i Nordjylland

Ingen af os kan klare os ret længe uden vand. De forbrugerejede vandværker leverer drikkevand til halvdelen af befolkningen, hvilket kræver konstant fokus på drift, udvikling og lovgivning. Og derfor samles omkring 80 virksomheder fra vandbranchen fredag 11. marts i Messecenter Vesthimmerland.

Gennem mere end 100 år har de forbrugerejede vandværker leveret frisk vand til danskernes husholdninger, og da drikkevandsområdet er i konstant udvikling, er det meget vigtigt, at vandværkerne holder sig up to date med både teknik, økonomi og lovgivning. Det er vigtigt, at danskerne kan blive ved med at tage rent vand i hanerne til en fornuftig pris som en selvfølge.

Det er derfor, at brancheforeningen Danske Vandværker har arrangeret messe i Aars for de virksomheder, som leverer teknik og rådgivning til vandbranchen. Der bliver en masse at både se på og høre om, for hver en centimeter i messehallen er fyldt ud med isenkram lige fra målere, ventiler, pumper og meget mere.

På messen får deltagerne også mulighed for at høre 10 foredrag, der handler om alt lige fra blødgøring af vand til cyberangreb på vandværkets it. Også Rejseholdet fra Naturstyrelsen har meldt sin ankomst med vandforsyning og aktuelle faglige temaer om vandforsyning på dagsordenen.

Danske Vandværkers messe er kun åbne for medlemmer, men pressen er selvfølgelig meget velkommen. Er der spørgsmål til arrangementet, så kontakt: Pressemedarbejder Dorthe G. Rasmussen, mobil: 26707106, mail: dr@danskevv.dk.

Tid og sted:

Messen finder sted: Messecenter Vesthimmerland, Messevej 1, 9600 Aars fra 09.00 til 16.00. Du kan læse mere om deltagere og messen på danskevv.dk.

Danske Vandværker er brancheforening for landets vandværker. Medlemsskaren tæller også vandbranchens industri og leverandører. Danske Vandværker er den eneste brancheforening, der alene koncentrerer sig om forsyning af drikkevand.

mobil 2670 7106

Danske Vandværker er brancheforening for landets vandværker. Medlemsskaren tæller også vandbranchen industri og leverandører. Danske Vandværker er den eneste brancheorganisation, der alene koncentrerer sig om forsyning af drikkevand.

Danske Vandværker går med i ny tænketank25.4.2018 08:21pressemeddelelse

En række store og små medlems- og medarbejderejede selskaber og organisationer slår sig nu sammen for at stifte en tænketank, der skal styrke den demokratiske virksomhedsdrift i Danmark. Bag tænketanken står blandt andet store demokratiske virksomheder som COOP, Kooperationen, Arla, ENIIG, GF Forsikring og Danske Vandværker, men også mindre virksomheder som Logik & Co., Thorup Strand Kystfiskerlaug og Merkur andelskasse går med i den nye tænketank, som får navnet Demokratisk Erhverv.