Kompas Kommunikation

Valsemøllen lancerer ny produktlinje – skal give hjemmebagningen et løft i hverdagen

Del
Vi lever i en tid med store forandringer og særligt fødevarer er ramt på mange fronter. Energikrisen er flaskehals i forsyningskæderne, og det presser prisen på fødevarerne. Samtidig ændrer forbrugeradfærden sig i en sådan grad, at det kalder på nye greb, hvis mærkevaren stadig skal gøre sig relevant. Derfor lancerer Valsemøllen nu en ny bageserie HVERDAG – de mest populære brødblandinger i mindre forpakninger tilpasset de nye markedsvilkår.
Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.
Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.

Rådighedsbeløbet er blevet mindre og forbrugeradfærden anderledes

Når danskerne besøger supermarkederne i dag – online eller fysisk – er rådighedsbeløbet blevet lavere – faktisk viser en ny befolkningsundersøgelse, at hele 39% af danskerne har oplevet et fald i rådighedsbeløb. Og det svarer til 1,1 millioner danske husstande.1 Og tendensen er, at indkøb af dagligvarer vil være det første, danskerne ændrer på.2

I kolonialkategorien, som mel- og brødblandinger falder under, sker der også store ændringer. Valsemøllens Pia Jensen, Salgs- og marketingdirektør, fortæller: ”Vi har lyttet til forbrugerne og vores kunder ift. den ændrede forbrugeradfærd, som vi oplever lige nu. Det er blandt andet, at forbrugerne stadig gerne vil have kvalitet – men til en god pris. Med vores nye hverdagsserie giver vi valgmuligheden for at få samme høje kvalitet, som man kender fra Valsemøllens andre produkter. Mængden passer nu til en almindelig bageplade eller en stor rugbrødsform”.

Et sortiment i udvikling

Selvom de danske forbrugere har færre penge mellem hænderne, har de stadig travlt og efterspørger convenience til at gøre hverdagen nemmere. Det viser blandt andet en undersøgelse, som foretaget af Madkulturen, hvor 3 ud af 4 danskere har svaret, at de bruger et eller flere convenience produkter i madlavningen.

Hos Valsemøllen ser man denne kombination af en øget prisbevidsthed og et forsat ønske om bekvemmelighed, som en ændring i markedet og vilkårene, som man må følge med. Dette er baggrunden for, at Valsemøllen har valgt at tilbyde et nyt sortiment, så danskerne kan få hjemmebagt kvalitetsbrød til en attraktiv pris i hverdagen; ”Det er stadig populært at bage selv, og samtidig skal det være nemt. Med vores nye serie har vi tilpasset indhold, fremgangsmåde og mængde, så det i endnu højere grad passer ind i den moderne familie og tager højde for, at forbrugerne efterspørger kvalitet til hverdagspriser,” uddyber Pia Jensen fra Valsemøllen.

Som en del af Valsemøllens nye produktserien: HVERDAG, kan forbrugerne blandt andet få et friskbagt rugbrød på ca. 1.200 g til en attraktiv pris.

Valsemøllen HVERDAG er en bageserie med de tre mest populære brødblandinger i mindre forpakninger til attraktive hverdagspriser. Fødselsdagsboller (750 g), Brunchboller (750 g) og Softkernerugbrød (750 g). Produkterne forhandles bredt i detailhandlen fra uge 6.

1. https://www.euroinvestor.dk/nyheder/tarnhoj-inflation-rammer-mere-end-en-million-danskere

2. https://finans.dk/erhverv/ECE14471424/inflationschok-og-skraemte-forbrugere-oeger-frygten-for-haard-opbremsning-i-2023/ 

3. https://www.madkulturen.dk/viden/madkultur22/

Om Valsemøllen
Siden 1899 har Valsemøllen været bannerfører for den gode smag, stolte mølletraditioner og dansk håndværk. Derudover udgør bæredygtig udvikling standarden for alt, hvad Valsemøllen gør – i respekt for marken, mennesker og miljøet. Valsemøllen producerer kvalitetsprodukter af korn og bælgfrugter på møllevirksomhedens tre møller i Danmark. Med mere end 120 års erfaring i bagagen har Valsemøllen fokus på at gå forrest og tilbyde innovative og inspirerende produkter til både bageri, detailhandel, industri og foodservice. Valsemøllens hovedkontor og største mølle ligger i Esbjerg havn, hvor det hele startede, men siden er der også kommet møller i Køge og Svendborg. I dag har Valsemøllen ca. 130 medarbejdere blandt andet møllere, udviklingsbagere, laboranter, kontormedarbejdere og meget mere.

Nøgleord

Kontakter

Emilie Stenderup-Jensen | Senior rådgiver, Kompas Kommunikation | emilie@kompas.dk | +45 26270626

Billeder

Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.
Valsemøllen lancerer tre varianter i deres nye Hverdagsserie; Fødselsdagsboller, Brunchboller og Softkernerugbrød, så de matcher tidens forbrugsvaner.
Download

Information om Kompas Kommunikation

Kompas Kommunikation
Kompas Kommunikation
Toldbodgade 55b 1.
1253 København K

Følg pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Bosch og Randox indgår strategisk partnerskab: Investerer massivt i innovation af molekylær diagnostik og analyseplatformen Vivalytic.11.4.2024 11:56:34 CEST | Pressemeddelelse

Hurtigere og mere prævise diagnostiske tests. Det er målet for det netop offentliggjorte strategiske partnerskab mellem Bosch og Randox Laboratories Ltd. De to virksomheder vil investere 150 millioner euro i udviklingen af nye diagnostiske tests, herunder en avanceret sepsistest, der udnytter den banebrydende BioMEMS-teknologi. Dette samarbejde markerer et skridt mod Boschs mål om at fremskynde innovationen af molekylær point of care-diagnostik med deres Vivalytic-analyseplatform og dominere det fremtidige milliardmarked inden 2030.

Sundhedsinnovation i fokus: Gode samarbejder betaler sig – og nu skal årets bedste implementering af en sundhedsteknologisk løsning findes12.3.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Mangel på sundhedspersonale og pres i sundhedsvæsenet gør gode ideer og specielt implementeringen af dem til et brændende behov – endda en nødvendighed. For en god idé forbliver netop bare dét, hvis ikke den tages i brug. Nogle skal gå forrest og vise, at det kan lykkes, og at det gode samarbejde kan betale sig. Derfor hyldes to kommuner, to hospitaler og tre private sundhedsteknologiske virksomheder nu for at tænke innovation helt ind i kernen af sundhedsarbejdet.

Nyt partnerskab skal få danskerne til at spise flere bælgfrugter12.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

I dag lanceres: Bælgfrugtpartnerskabet – som på initiativ af Tænketanken Frej og detailkæden Lidl skal sætte fokus på og øge både produktionen og danskernes forbrug af bælgfrugter. I fællesskab skal forskellige partnere fra hele værdikæden sætte ambitiøse mål, igangsætte initiativer samt løbende monitorere salg og forbrug af bælgfrugter for at sikre, at partnerskabet opnår effekt.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye