Valby får en ny REMA 1000

Valby får sin anden REMA 1000, når en ny butik åbner den 20. juni. Butikken bliver REMA 1000 nummer 334 i Danmark.

Købmand Christian Vindfeldt.

Torsdag den 20. juni klokken 8.00 slår en spritny REMA 1000 dørene op i Valby. Beliggenheden er på den gamle FLSmidth-grund ved Toftegårds Plads, der er kendt som Valby Maskinfabrik.

Grunden bliver i dag udviklet med boliger og erhverv – og det er altså her, at Købmand Christian Vindfeldt åbner en ny REMA 1000.

”Jeg glæder mig enormt meget til at invitere kunderne indenfor, og mit mål er, at butikken bliver områdets lokale spisekammer med en indkøbsoplevelse i særklasse, hvor kunderne er glade for at komme igen og igen for at handle,” siger Christian Vindfeldt.

Med åbningen af den nye butik får Valby dermed sin anden REMA 1000, da der i forvejen ligger en butik på Søndre Fasanvej. De to butikker vil fremover samarbejde om at gøre REMA 1000 endnu mere kendt i lokalområdet.

Købmand Christian Vindfeldt er oprindeligt selv fra Valby men bor i dag med sin kone og to børn i Solrød Strand. Han er 35 år gammel og har 15 års erfaring fra REMA 1000, hvor han begyndte som elev. Siden har han som købmand stået i spidsen for en butik på Øresundsvej på Amager og i Hammerichsgade i det indre København – han har tidligere vundet en pris for at have regionens bedste butik.

”De to butikker, jeg tidligere har været købmand i, var ikke nye, da jeg overtog dem. Så det giver mig helt gåsehud at åbne en helt ny REMA 1000 og være med til at sætte mit præg på den fra begyndelsen. Det bliver helt fantastisk at blive den lokale købmand – jeg kunne ikke forestille mig et federe job i verden,” siger han.

Christian Vindfeldt oplyser, at cirka halvdelen af butikkens ansatte vil være kolleger, som kender REMA 1000, da de kommer fra andre butikker. Derudover er han i fuld gang med at rekruttere nye medarbejdere.

Den nye REMA 1000 får adressen Valby Maskinfabrik, Pakkerivej 19, 2500 Valby – og Christian Vindfeldt lover, at åbningen bliver med en masse gode tilbud.

Butikken får et stort salgsareal med gode brede gange og får tilknyttet 40 parkeringspladser – de 20 er færdige fra begyndelsen, mens resten kommer til i løbet af efteråret, efterhånden som byggeriet på Valby Maskinfabrik bliver færdigt.

Den nye butik bliver REMA 1000 nummer 334 i Danmark.

Købmand Christian Vindfeldt kan kontaktes på mail: 437@rema1000.dk

Købmand Christian Vindfeldt.

REMA 1000 er en landsdækkende discountkæde med fokus på kvalitet til lave priser. Under overskriften Discount med holdning arbejder REMA 1000 ud fra det tankesæt, at det er muligt at have en klar holdning til varernes kvalitet samtidig med, at varerne sælges til discountpris. Blandt REMA 1000s mærkesager er kampen mod madspild, samarbejdet med Kræftens Bekæmpelse og udviklingen af økologien i samarbejde med Gram Slot. REMA 1000 er desuden medlem af Dansk Initiativ for Etisk Handel. REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokalkendte købmænd i spidsen for den enkelte butik. Næste butik åbner i Snoldelev den 22. august - og dermed har kæden 334 butikker fordelt over hele landet.