Våd sommer får græsset til at gro: Haveejere er købelystne igen

Del

Mens sidste års sommervejr var 30 grader, fuld sol og spejlblankt badevand, har sommeren indtil videre nærmest tangeret til alt det, der kendetegner efterårsmånederne. Starten på sommeren var forholdsvis lunefuld, men nu er lune sommeraftener byttet ud med regnvejr og lavere temperaturer. En stærk kontrast til sidste års tørkeperiode, hvilket specielt mærkes på købelysten hos de danske haveejere. Det danske sommervejr har fået græsset til at gro igen, og de grønne og frodige græsplæner skal igen holdes nede.

Sponsoreret indhold

Det er blevet langt mere populært at få klippet græsset af en lille, selvkørende hjælper - nemlig robotplæneklipperen. Det våde sommervejr og det frodige græs kan tydeligt ses på salget af robotplæneklippere. Det hurtigt voksende græs har nemlig fået flere danskere til at investere i en hjælpende hånd igen, og Kasper Witt, direktør hos RobotEksperten.dk, udtaler, at salget af robotplæneklippere i sommerperioden er fordoblet sammenlignet sidste år. Han er overvældet af den stigende interesse for robotplæneklippere og oplever tydeligt hvordan efterspørgslen er steget. En modsætning til sidste år, hvor en stor del af lageret ikke blev solgt og måtte overvintre.

Robotplæneklippere igen populære blandt haveejerne

De hurtigtvoksende græsplæner skal slås. Mens manuelle græsslåmaskiner og armkræfter før måtte klare græsslåningen, er det mere populært end nogensinde at investere i en robotplæneklipper der kan klare opgaven. 

Ifølge Kasper Witt, er det danske sommervejr den bedste forklaring på tendensen i forhold til sidste år. Derudover er priserne på robotplæneklippere faldet, idet der er kommet flere konkurrenter og nye modeller på markedet. Man kan nu få en robotplæneklipper helt ned til omkring 4000 kroner. 

Danskerne er tilmed blevet et travlt folkefærd og med hjælp fra teknologien, kan vi spare tid på de mere praktiske opgaver, såsom havearbejde. Ifølge analysevirksomheden YouGov angiver 57 procent af robotplæneklipper-ejere, at den primære årsag til købet var at slippe for dårlig samvittighed og bekymring om græsplænen, når de er bortrejst eller på ferie. I samme undersøgelse angiver 28 procent, at de nu slipper for at diskutere, hvis tur det er til at slå græsset. Blandt de adspurgte oplever 45 procent samtidig at græsplænen bliver tættere og grønnere.

Flere søger efter robotplæneklippere på Google 

I løbet af foråret er søgningerne efter robotplæneklippere eksploderet igen. Ifølge Google Trends nåede søgeinteressen i starten af sæsonen samme høje niveau som sidste år, mens det i juni måned sammenlignet med sidste år er mere end fordoblet. Det er specielt jyderne der kigger sig om, efter en selvkørende hjælper, når græsset skal slås. 

Det triste danske sommervejr har for mange danskere således været den perfekte anledning til at investere i en robotplæneklipper, og det ser ikke ud til, at de fugtige græsplæner tørrer ud i løbet af denne sommer.

Nøgleord

Billeder

Information om Heymate ApS

Heymate ApS
Klostergade 56 C
8000 Aarhus C

https://heymate.dk/

Følg pressemeddelelser fra Heymate ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Heymate ApS

Markedet for gadgets har fået en ny spiller4.12.2019 13:36:01 CETPressemeddelelse

Det klassiske ordsprog; “Aldrig gå ned på udstyr” har aldrig været mere aktuelt end i nutidens samfund. Nye techvirksomheder skyder frem, og der bliver udviklet nye produkter, som forbrugeren kan bruge hver dag for, at gøre livet lidt lettere. Nu er der kommet en ny spiller på det danske gadgetmarked, som satser på at kunne levere gadget til en overkommelig pris for forbrugeren. Den nye spiller er Fair24.dk, og forsøger nu at gøre op med høje priser på teknologiprodukter. Ny konkurrence på det danske gadgetmarked kan gavne forbrugeren, da det vil kunne presse prisen på kvalitetsvarer. Velkendte brands til en overkommelig pris Fair24 inventar af produkter består af velkendte brands indenfor gadgetverden. Appleprodukter er stadig populære hos danskerne, og hos fair24 kan man få tilfredsstillet sit behov for den amerikanske techvirksomheds mange gode produkter. Fair24 sælger blandt andet den seneste generations AppleTV (5. generation), som er 4K kompatibel, så man kan streame i allerhøjes

Danskerne ser fordelene ved at montere en varmepumpe i hjemmet20.9.2019 14:01:59 CESTPressemeddelelse

Dette er sponsoreret indhold I den forgangne tid er der kommet et stort fokus på klimaet og den ‘grønne’ omstilling. Det er blevet meget vigtigt for danskerne at tage et standpunkt i den store klimadebat. Det er gældende på den store offentlige scene så vel som i hjemmet. I takt med det tager flere og flere danskere valget om at få en elektriker til at montere en miljøvenlig varmepumpe i hjemmet. Den miljøvenlige varmepumpe Rigtig mange danskere er altså begyndt at kunne se fordelene ved at investere i en varmepumpe, da det både er en CO2 besparelse men også en besparelse rent økonomisk på en og samme tid. El-virksomheden VS-Automatic oplever, at tilfredsheden blandt kunderne ikke er til at tage fejl af. VS-Automatic har med sine mere end 25 års erfaring i branchen kunnet følge en stor udvikling i danskernes præferencer indenfor varmeløsninger. Tilbage i 1980’erne var det yderst populært at køre med el-varme, blandt andet el-radiatorer og dertil en brændeovn. Som tiden gik fandt man ud

Danskerne rykker træningen indenfor i vintermånederne11.9.2019 15:24:35 CESTPressemeddelelse

Det er blevet efterår i Danmark. Udenfor er det gråt, tåget og regnfuldt - og forkølelse og efterårssnue banker på døren. For blot en måned siden, stod solen højt på himlen, og badevandet var både lunt og rart. Statistikken viser, at de varme sommermåneder, for alvor fik danskerne til at være aktive i naturen - i form af både løbeture og andet motion. En undersøgelse foretaget af Friluftsrådet viser at hele 56 procent af deltagerne i undersøgelsen i sommerhalvåret opholder sig i naturen mindst én gang dagligt, og 29 procent yderligere opholder sig i naturen en til tre gange om ugen. Men mens mange danskere kridtede løbeskoene og gik eller løb en tur i den de danske skove viser undersøgelser foretaget af Danskernes Friluftsliv, at danskerne er markant mindre aktive ude i naturen, når vinteren sniger sig på.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum