Urtekram A/S

Urtekram tilbagekalder Crunchy granatæble speltmysli

Urtekram International A/S tilbagekalder den økologiske Crunchy granatæble speltmysli, da der ved en fejl er opstået risiko for, at der findes spor af hasselnødder i produktet.
Urtekram tilbagekalder Crunchy granatæble speltmysli

Hos Urtekram kommer økologien og sikkerheden først, og derfor er det med stor ærgrelse, at vi må tilbagekalde vores Crunchy granatæble speltmysli. Tilbagekaldelsen skyldes, at der via den kontinuerlige kvalitetskontrol er opdaget en fejl, der betyder, at der kan være risiko for at finde spor af hasselnødder i produktet. Emballagen er ikke mærket med spor af hasselnødder, og myslien skal ikke indeholde spor af disse. Årsagen til fejlen der har forårsaget denne risiko, er identificeret og korrigerende handlinger er gennemført, så der ikke er risiko for spor af hasselnødder i denne mysli fremover.

Sikkerheden først

Det er ikke alle poser med Crunchy granatæble speltmysli, der er berørt af den eventuelle risiko, men Urtekram Int. A/S hjemkalder for en sikkerheds skyld alle myslier med EAN 5765228126905, lot nr. 0201020 og mindst holdbar til 12.12.2014.

Forbrugerne får pengene retur

Hvis man har et af følgende produkter stående på køkkenhylden, skal man enten kassere det eller returnere det til den butik, hvor det er købt og få pengene retur. Den økologiske Crunchy granatæble speltmysli er kun blevet leveret til få butikker og hjemkaldelsen omfatter derfor kun Bilka og Føtex.

Yderligere info, kontakt:

Kvalitets- & miljøchef Anne S. Hansen