Universitet kårer Lidl som bedste praktikplads

Foran otte andre nominerede virksomheder og organisationer løb Lidl Danmark fredag d. 12. marts ved en online kåring med prisen for bedste praktikplads, den såkaldte IVK-partnerpris fra Syddansk Universitet. Prisen gives for virksomhedernes evne til at skabe de bedste forudsætninger for job efter studiet for studerende på International Virksomhedskommunikation (IVK). I år har juryen, bestående af 16 studerende samt lektor og studieleder Flemming Smedegaard, peget på Lidl.
”Prisen til Lidl gives på baggrund af to flotte indstillinger fra studerende, der har været i praktik hos Lidl. Vi har også lagt vægt på, at Lidl har været indstillet til prisen før, hvilket er et udtryk for, at det ikke kun er i 2020, at praktikpladser hos Lidl har fungeret ekstraordinært godt – det har været tilfældet i flere år”, siger Flemming Smedegaard, lektor og studieleder ved Syddansk Universitet.
Samarbejdet blev forlænget med studiejob og specialesamarbejde
To af de praktikanter, som i efteråret 2020 var i praktik hos Lidl, var specialestuderende Caja Skovning Schmidt og Caroline Hechmann Gejl. Trods nedlukninger, online-undervisning, forsamlingsforbud og andre corona-forhindringer endte de begge med at starte i praktik hos Lidl Danmark i henholdsvis kommunikationsafdelingen og Employer Branding-afdelingen på hovedkontoret i Kolding.
”Jeg har i løbet af min praktik oplevet et helt igennem professionelt og fantastisk samarbejde, som har udmøntet sig i et studiejob og specialesamarbejde. Jeg blev lynhurtigt en del af afdelingen efter en grundig intro og velkomst, hvorfor jeg også blev anset som en kollega og ikke en praktikant. Det gav tryghed fra første dag. Derudover havde jeg løbende samtaler med min nærmeste leder, som sørgede for, at jeg hele tiden lærte det, jeg skulle, og fik en passende mængde opgaver,” fortæller Caja Skovning Schmidt, specialestuderende og nu også studentermedhjælper hos Lidl.
Efter praktikforløbet valgte Caja at indstille Lidl til IVK's partnerpris. Partnerprisen blev i fredags overrakt til Lidl i forbindelse med IVK-studiets årlige festdag d. 12. marts. Prisoverrækkelsen foregik online, hvor både studerende og HR-direktør, Sine Dolberg, fra Lidl Danmark deltog.
”Først og fremmest er jeg enormt glad for, at Caja og Caroline har haft så gode oplevelser med at være praktikanter hos os. At de så vælger at indstille os til IVK's partnerpris, og at vi faktisk vinder den, er naturligvis en fantastisk anerkendelse af Lidl og vores dygtige ledere og kolleger”, siger Sine Dolberg og fortsætter:
”Det er flere steder blevet sværere for de studerende at komme i praktik, fordi de skal have fag ved siden af praktikopholdet. Det er en stor udfordring for de studerende, da vi som virksomhed har brug for, at de som nyuddannede har en vis indsigt i praksis. Et praktikophold kan i høj grad være med til at give dem denne indsigt samt muligheden for at prøve teorier af i praksis, hvilket er et stort plus efter endt uddannelse. Og udover, at praktikken skaber stor værdi for praktikanterne, giver de studerende også et frisk pust til os som virksomhed ved at komme med en unik viden om blandt andet de nyeste tendenser indenfor deres respektive fagområder. Vi er glade for, at SDU skaber gode rammer for de studerende, når det gælder praktik, for det giver gode betingelser for, at praktikanterne falder godt til og udvikler sigbåde socialt og fagligt i praktikken – noget, vi har stort fokus på i Lidl. Vi glæder os til at fortsætte det gode samarbejde med SDU og takker for den flotte pris.”
Lidl har i flere år tilbudt studerende praktikforløb af et semesters varighed (4–6 måneder) i en af de mange afdelinger på hovedkontoret i Kolding. Lidl ansætter praktikanter hvert forår- og efterårssemester. Lidl giver alle praktikanter en månedlig erkendtlighed på 3.000 kr.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:+45 5215 9259morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum