Universal Robots udvider sin turné med besøk i Trondheim hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon

Universal Robots og Cobotnor kommer til Trondheim den 24. april på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. De første arrangementene på turnéen har vært så godt besøkt at man har valgt å utvide med et arrangement i Trondheim. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.

Cobot pakker norsk kjøtt hvor plassen er trang.

Danske Universal Robots er verdens ledende leverandør av samarbeidende roboter (cobots) etter antall solgte enheter. Under arrangementene får deltagerne selv mulighet til å programmere de fleksible og brukervennlige cobotene. Et bredt utvalg av UR+-partnere, deriblant Cobotnor, Rocketfarm, Fronius, Onrobot, Sick og Schunk, vil også vise frem deres automasjonsløsninger. Dette gir deltagerne en perfekt mulighet til å se og prøve et bredt spekter av robotverktøy og andre verktøy.

Lars Julius Skulstad, sjef for den norske salgsavdelingen, sa: «Vi gleder oss veldig til å ta med oss cobotene på norgesturné i år. Turnéen er svært interaktiv. Deltagerne vil kunne gå opp til de utstilte cobotene, ta fatt i en touchskjerm og utføre deres aller første bevegelse med roboten innen to minutter».

«Målet vårt er å vise at automasjon er noe for alle – ikke bare for store organisasjoner med ingeniører som er eksperter på roboter», sa Skulstad. «De som deltar på turnéen vil både kunne se og oppleve hvor enkelt automasjon kan innføres i eksisterende systemer, og hvor enkelt slike systemer kan håndteres av eksisterende ansatte med minimalt av opplæring».

Klikk her for å sikre deg en plass på arrangementet.

Christina Hinze Jørgensen
Universal Robots
E-post: chjo@universal-robots.com

Malene Grouleff
Grouleff Communications for Universal Robots
E-post: malene@grouleff.it

Cobot pakker norsk kjøtt hvor plassen er trang.
Cobot hos norske Nortura.
Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter.
Lars Julius Skulstad vil vise norske virksomheder, at automasjon er noe for alle.

Om Universal Robots
Universal Robots ble etablert i 2005. De ønsket å gjøre robotteknologi tilgjengelig for alle ved å utvikle små, brukervennlige, prisvennlige, fleksible roboter som er trygge å arbeide med. Selskapet har opplevd en betraktelig vekst siden den første samarbeidende roboten (cobot) ble lansert i 2008, og den brukervennlige coboten selges nå over hele verden. Selskapet, som er en del av Teradyne Inc., har hovedkontor i Odense, Danmark, og har datterselskap samt regionskontor i USA, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Tsjekkia, Polen,Tyrkia, Kina, India, Singapore, Japan, Sør-Korea, Taiwan og Mexico. Universal Robots hadde en omsetning på 234 millioner dollar i 2018. For mer informasjon, besøk oss gjerne på www.universal-robots.com eller les bloggen vår på blog.universal-robots.com.

Hør om robotter som succes for SMV: Afslører fordærvet mad og revolutionerer gartneri17.6.2019 09:43:40 CESTNyhed

Innovationsprogrammet AutomationsBoost inviterer til gå-hjem-møde om de muligheder, som små og mellemstore virksomheder får med robotter. Gå-hjem-mødet foregår torsdag 20. juni i Odense. Gennem AutomationsBoost har RoboCluster og Erhvervshus Syd i samarbejde med forskere og andre partnere boostet en række mindre virksomheder med spændende automatiseringsløsninger for at skabe fremtidens virksomheder.

Dansk mobil robot löser 3 utmaningar på amerikansk fabrik12.6.2019 07:30:00 CESTNyhed

MiR500 mobil-roboten automatiserar, förbättrar kvaliteten och löser bemannings- och säkerhetsproblem hos Cabka Group. Företaget har huvudkontor i Tyskland och har sex fabriker i Europa och en i nordamerikanska Missouri, där postindustriell plast återanvänds till lastpallar. Fabriken är i drift dygnet runt och producerar omkring 5 000 lastpallar om dagen. Cabka utmanas av en brist på arbetskraft och av att en stor omsättning av tillfälligt anställda leder till dyra driftstopp. MiR500 är därför en viktig komponent i en ny och helautomatisk produktionslinje som kommer införas på flera ställen i verksamheten. Detta för att minska beroendet av tillfälligt anställa och samtidigt förbättra produktkvaliteten och säkerheten för de anställda.