Universal Robots sænker fortsat barrieren for automatisering med praktisk undervisning i robotprogrammering for begyndere og avancerede brugere

Som tilføjelse til sine populære og gratis online uddannelsesmoduler i Universal Robots Academy lancerer pionervirksomheden indenfor kollaborativ robotteknologi nu verdensomspændende autoriserede uddannelsescentre.

Som en del af sin mission om at gøre fordelene ved kollaborativ robotteknologi bredt tilgængelige, har Universal Robots (UR) lanceret et verdensomspændende netværk af autoriserede uddannelsescentre, der bygger videre på selskabets populære online-træning gennem Universal Robots Academy. Ny, praktisk undervisning vil lære cobot-brugere grundlæggende programmeringsfærdigheder – uanset deres erfaring eller baggrund indenfor robotteknologi – ved hjælp af certificerede trænere hos Universal Robots og deres globale partnere. Undervisningen vil øge brugernes forståelse af Universal Robots' cobots samt deres endeløs række af anvendelser og samtidig give mulighed for praktisk træning i virkelighedsbrug.

13 autoriserede uddannelsescentre fordelt over Europa, Amerika og Asien tager allerede imod elever, og Universal Robots forventer at have 50 fuldt autoriserede centre rundt om i verden inden udgangen af 2019. Indtil videre har mere end 500 kunder gennemført uddannelse på de nye centre. Nogle centre er drevet af UR, mens andre drives af partnere. Andelen af partner-drevne enheder forventes at vokse kraftigt i de kommende måneder.

”Automatisering hjælper producenter af enhver størrelse med at øge produktivitet, kvalitet og konkurrenceevne, men manglen på færdigheder indenfor automatisering har fortsat en kritisk indvirkning på producenter rundt om i verden,” siger Jürgen von Hollen, administrerende direktør for Universal Robots. ”Ved at tilbyde gratis uddannelsesmoduler online gennem vores Universal Robots Academy, har Universal Robots i et par år hjulpet virksomheder med at imødegå denne mangel. Ved at udvide denne uddannelse til det praktiske niveau for alt fra begyndere til avancerede brugere kan producenterne udvide deres brug af kollaborative robotter og skabe endnu mere værdi gennem deres automatiseringsinvesteringer og ansatte.”

Selvstændiggørelse af medarbejderne gennem UR Academy-uddannelse
Siden Universal Robots Academy blev lanceret i 2017 har mere end 55.000 brugere fra mere end 130 lande tilmeldt sig online-undervisningen. Et nyligt eksempel er Darex, der er en lille amerikansk producent, som ønskede at gøre medarbejderne begejstrede for implementeringen af UR-cobots og engagere dem i den daglige drift. Virksomheden havde også behov for at udvikle en ansat til rollen som robottekniker, så den kunne føre tilsyn med sine to cobot-applikationer. Interesserede medarbejdere blev bedt om at studere grundlæggende robotprogrammering ved hjælp af Universal Robots Academys online-moduler, hvilket senere førte til en programmeringskonkurrence, hvor de kunne konkurrere om den nye rolle.

26-årige Brittany Mohrman vandt stillingen som robottekniker og udtaler: ”Igennem online UR-undervisningen lærte jeg ting såsom forståelse af forskellige programcyklusser og foretagelse af waypoint-ændringer, mens jeg også fik viden om, hvor værktøjscenterpunktet samt tyngdepunktet på robotten er. Mit job er klart blevet både sjovere og mere interessant.”

Nye autoriserede uddannelsescentre dækker et bredt udsnit af programmeringsdiscipliner

Universal Robots' certificerede instruktører vil lede uddannelsesmoduler, der dækker en række cobot-programmeringsfærdigheder indenfor både grundlæggende og avancerede discipliner, herunder cobot-scripting, industriel kommunikation og brug af grænseflader. Små klasser med elev-fokuserede målsætninger og praktisk erfaring med UR-robotter sikrer, at deltagerne tager hjem med værdifulde færdigheder, de kan anvende på deres arbejdsplads med det samme.

Modulerne på de autoriserede uddannelsescentre omfatter:

• Grundlæggende: For enhver bruger af UR-cobots, der har gennemført online-modulerne. Dækker sikkerhedsopsætning, grundlæggende anvendelser og fleksibel omplacering.
  • Avanceret: For cobot-brugere, tekniske sælgere og integratorer med et praktisk behov for at optimere applikationer eller finde nye måder til implementering af UR-cobots. Dækker scripting, avanceret anvendelse af kraftstyring og TCP, transportbåndssporing samt resultatanalyse.
  • Industriel kommunikation: For brugere og udviklere, der har brug for at integrere cobots med tredjeparts-enheder. Dækker Modbus TCP, FTP-server, dashboard-server, socket-kommunikation, Ethernet/IP og Profinet.
  • Grænseflader: For brugere og udviklere, der har brug for et indgående kendskab til styring af UR-cobots via script-grænseflader. Dækker UR-scripting, socket-kommunikation, klientgrænseflader (port 30001-30003), dataudveksling i realtid og XML/RPC.

De 13 autoriserede uddannelsescentre er placeret i Tyskland, Danmark, Italien, Spanien, Tjekkiet, Kina, Japan, Korea, Singapore, Mexico og på tre lokationer i USA. Se www.universal-robots.com/academy for yderligere oplysninger om UR's autoriserede uddannelsescentre og tilgængeligheden i hver region.

Om Universal Robots
Universal Robots blev stiftet i 2005 med ambitionen om at gøre robotteknologi tilgængelig for alle ved at udvikle små, bruger- og prisvenlige, fleksible industrirobotter, der er sikre at arbejde med. Siden lanceringen af den første kollaborative robot (cobot) i 2008 har virksomheden oplevet betydelig vækst, og den brugervenlige cobot sælges nu over hele verden. Virksomheden, der er en del af Teradyne Inc., har hovedkvarter i Odense, Danmark, og har datterselskaber samt regionale kontorer i USA, Tyskland, Frankrig, Spanien, Italien, Tjekkiet, Polen, Tyrkiet, Kina, Indien, Singapore, Japan, Sydkorea, Taiwan og Mexico. I 2018 havde Universal Robots en omsætning på 234 mio. dollars. Se www.universal-robots.com eller vores blog på blog.universal-robots.com for mere information.

Älykkäät työkalut älykkään tuotantoekosysteemin luomiseen15.4.2019 11:19:51 CESTPressemeddelelse

Jokainen yritys tarvitsee ainutlaatuisia automaatioratkaisuja omaan tuotantoympäristöönsä, mutta yritykset eivät voi suunnitella ratkaisuja alusta lähtien jokaiseen eri prosessiin ja käyttötarkoitukseen. Tämän vuoksi on tärkeää, että yritykset valitsevat optimaaliset robottivälineet maksimoidakseen automaatioarvonsa. Kunnolliset välineet voivat auttaa muuttamaan koko tuotantosyklin saumattomaksi prosessiksi ostosta ja asennuksesta aina käyttöön ja uudelleenkehitykseen saakka.

Nyt opkøb: OnRobot sikrer sig flere nye teknologier og produkter15.4.2019 09:34:21 CESTNyhed

Rettighederne til den unikke robotteknologi bag den nordjyske robotløsning RAGNAR er blevet købt af at Odense-firmaet OnRobot, fordi fynboerne ser oplagte synergimuligheder med OnRobots produktsortiment. 12 robotudviklere fra det konkursramte Aalborg-firma Blue Workforce i Aalborg får samtidig ny arbejdsgiver, efter OnRobot har tilbudt dem arbejde som udviklere i den succesfulde internationale robotvirksomhed.

Scape Technologies udvider igen markedet: Ny SCAPE Mini-Picker er det nemme startsæt til driftssikker bin-picking10.4.2019 07:00:00 CESTNyhed

Scape Technologies henvender sig nu igen til nye segmenter på markedet med lanceringen af et nyt produkt, nemlig SCAPE Mini-Picker. Den nye SCAPE Mini-Picker er en nem løsning med et startsæt til driftssikker bin-picking. SCAPE Mini-Picker er udviklet til virksomheder, teknologicentre eller uddannelsesinstitutioner, som gerne vil hurtigt i gang med at få bin-picking erfaringer uden at foretage store investeringer.

Universal Robots udvider sin turné med besøk i Trondheim hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

Universal Robots og Cobotnor kommer til Trondheim den 24. april på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. De første arrangementene på turnéen har vært så godt besøkt at man har valgt å utvide med et arrangement i Trondheim. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.

Mobile Industrial Robots sætter igen ny standard: Ny mobil robot fra MiR fordobler løftekapacitet og trumfer med AI9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

Med lancering af en ny og endnu stærkere mobil cobot: MiR1000 med ikke mindre end 1 ton løftekapacitet, markerer Mobile Industrial Robots (MiR) sig endnu en gang som markedsleder indenfor logistikoptimering. MiR1000 imødekommer et stærkt ønske fra industrier med tunge komponenter. Oven i de fordoblede kræfter lægger den verdensledende robotproducent som den første i verden en optimeret navigation med kunstig intelligens.

ROEQ fuldautomatiserer den nye MiR1000 robot9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

To splinternye danske robotopfindelser udgør tilsammen en komplet automatiseret logistikløsning. De bliver præsenteret i denne uge på USA’s største robotmesse Automate 2019 i Chicago. ROEQ lancerer en unik rullebane TR1000 Top Roller, som monteres på toppen af den nye MiR1000-robot og automatiserer læsning og aflæsning af robotterne ved afgangs- og modtagestationer. Nyskabelsen automatiserer håndtering af et helt ton gods. Derved kan industrien eliminere belastende fysisk arbejde i logistikkæden og fjerne flaskehalse og ventetid