Unikt morgenmadsløb i Tivoli til fordel for kræftramte børn

En smuk oplevelse for et godt formål. Det kan 500 deltagere se frem til, når der dagen før Copenhagen Marathon 2020 afvikles Breakfast Run i Tivoli, hvor der samles ind til Børnecancerfonden.
Der bliver mulighed for at løbe i Tivoli, når der igen i 2020 arrangeres Breakfast Run, hvor der samtidig samles penge ind til Børnecancerfonden. (Foto: Sparta)

Idéen om et Breakfast Run dagen før et stort bymarathon er langt fra ny, da det eksisterer mange steder, men der er ingen tvivl om, at det er de færreste steder, der bliver løbet på så spændende og interessant en lokation som Tivoli.

"Vi ser frem til at byde løberne velkommen i Haven og er glade for at kunne bidrage til det gode formål," siger Finn Tørngren Sørensen, kommunikationschef i Tivoli.

Det er Sparta Atletik & Motion, som i forbindelse med Copenhagen Marathon arrangerer Breakfast Run i Tivoli, og hos arrangørerne er man glade for, at Tivoli igen vil åbne haven og give deltagerne ved Breakfast Run mulighed for at løbe i de ikoniske rammer.

"For os er det fantastisk, at vi endnu en gang kan arrangere et løb i den ikoniske have. Og det er endnu bedre, at vi kan lave et indsamlingsløb til fordel for Børnecancerfonden, som hjælper børn med kræft og deres familier. Vi glæder os rigtig meget til endnu en gang at skyde Breakfast Run i Tivoli i gang," siger Dorte Vibjerg, direktør i Sparta Atletik & Motion.

Omgange lig med penge

Ruten i Tivoli er cirka 800 meter, og deltagerne løber i 30 minutter. Der er maksimalt plads til 500 løbere, og der bliver doneret 10 kroner til Børnecancerfonden for hver omgang, deltagerne løber. Pengene går til forskning i børnekræft og til støtte af familierne, som formentlig gennemgår den sværeste tid i deres liv. Sidste år blev der indsamlet 17.560 kroner, et beløb som Sparta lagde 10.000 kroner oveni, så der i alt blev doneret 27.560 kroner til Børnecancerfonden.

”Vi er meget taknemmelige for, at Sparta og Tivoli igen vil hjælpe os med at samle penge ind til børn med kræft. Børn i Danmark skal ikke dø af kræft, og det kræver midler til målrettet forskning. Vi er er en privat fond, der er 100 procent afhængig af støtte udefra og initiativer som Breakfast Run,” siger Marianne Benzon Nielsen, direktør for Børnecancerfonden.

Alle er velkomne til at løbe med ved Breakfast Run i Tivoli, og man kan læse mere om og tilmelde sig løbet her

Læs mere om Børnecancerfonden her