UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej.

Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation.

Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn.

”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark.

”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Postkortene til 20 kr. stykket købes ved kassen i alle Irma-butikker. Og kun fredag den 23. november.

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801