Erhvervshus Midtjylland

UNI-TEK strammer digital sikkerhed

Skrækhistorier om manglende sikkerhed digitalt får UNI-TEK til at stramme op med hjælp fra Erhvervshus Midtjylland og tilskud til en privat rådgiver.
Pressefoto

Der er sket meget i UNI-TEK A/S i Randers de seneste par år, siden smede- og port-virksomheden kom i kontakt med Erhvervshus Midtjylland.

Hvis det går, som virksomhedsejer Lars Henrik Nielsen planlægger, vil virksomheden vokse til dobbelt størrelse de kommende år. Både når det gælder omsætning og antallet af kvadratmeter.

Udvidelsen af virksomheden er fløjtet i gang, og de første nye medarbejdere er trukket i arbejdstøjet.

Siden virksomheden blev startet af Lars Henrik Nielsen for knap 20 år siden, er den vokset til 25 medarbejdere. Foreløbig. De fleste er smede, som fremstiller CE-mærkede stålkonstruktioner.

De producerer alt til kunderne, som primært er betonvare-industrien, arkitekter og entreprenører. Bortset fra de porte, som virksomheden sælger.

Særlige opgaver med specialkonstruerede løsninger får smilet frem hos ejeren. Han nytænker gerne en reservedel, så resultatet bliver mere effektivt eller holdbart. Og når det gælder virksomhedens egen udvikling, bliver han inspireret af Erhvervshus Midtjylland.

Møder førte til en stribe af ansøgninger
Et par møder med virksomhedskonsulenten har været startskuddet til en stribe ansøgninger om tilskud fra forskellige programmer, som har sat sig spor i hverdagen.

”Pludselig fandt vi ud af, hvor mange muligheder, der var i Erhvervshus Midtjylland for at få hjælp til at udvikle virksomheden”, siger HR-og marketingkoordinator Camilla Scharling Markussen.

Siden har UNI-TEK søgt og fået bevilget ansøgninger gennem SMV:Pro, SMV:Digital og SMV:Grøn. Og taget hul på en bæredygtighedsstrategi, fordi nogle af de store kunder stiller større og større krav.

”Virksomhedskonsulenten har hjulpet med gode råd i ansøgningsprocesserne. Det giver tryghed at have hende med på sidelinjen. Oveni har jeg fået god sparring, hvor hun er kommet med mange andre gode idéer”, siger Camilla Scharling Markussen.

Vil stramme op på sin digitale sikkerhed
UNI-TEK har netop sat fokus på digital sikkerhed. Den bliver forbedret med hjælp fra Erhvervshus Midtjylland og en privat rådgiver, som hyres med tilskud fra programmet SMV:Digital.

”Der florerer mange skrækhistorier om manglende digital sikkerhed. Vi vil gerne stramme op, men står famlende overfor hvordan vi gør det bedst. Vi har skiftet vores it-system ud, og det er vigtigt, at vi bygger ovenpå det”, understreger Camilla Scharling Markussen.

For UNI-TEK har det stor værdi at blive vejledt af erhvervshuset og få betalt en del af udgiften til at have en rådgiver med på sidelinjen. Flere besøg fra Erhvervshus Midtjylland venter i fremtiden, hvor også Business Randers vil deltage.

”Det føles som en jungle, og vi er i tvivl, om det er bedst at gå til højre eller venstre. Men med rådgiverens hjælp satser vi på at være på plads i løbet af nogle måneder”, påpeger Camilla Scharling Markussen.

Få sparring lokalt i Randers
I Randers Kommune arbejder Leo Ravn-Nielsen, der er virksomhedskonsulent i Erhvervshus Midtjylland, ud fra Business Randers’ kontor og har et godt og tæt samarbejde med både Randers Kommunes og Business Randers’ konsulenter om at hjælpe de lokale virksomheder med f.eks. digitalisering, grøn omstilling, eksport mv. - herunder mulighederne for eksempelvis medfinansiering til udviklingsprojekter. Leo kan desuden trække på 35 konsulent kollegaer, hvis der er særlige muligheder og udfordringer hos de lokale virksomheder.

Information om Erhvervshus Midtjylland

Erhvervshus Midtjylland
Åbogade 15
8200 Aarhus N

Vi kan være din uvildige sparringspartner
Vores rolle er ikke at fortælle dig, hvad du skal gøre. Det kalder vi nemlig rådgivning. Men du kan bruge os som en uvildig sparringspartner, du kan vende dagligdagen og fremtiden med. Et udefra og ind syn er nemlig altid en god ide.

Vores konsulenter kender de udfordringer, du som virksomhedsejer og -leder står i. Og står til rådighed, når du skal træffe små og store beslutninger om din virksomhed, så du ikke står alene.

Du bestemmer selv hvor lidt eller meget tid, vi skal bruge sammen. Og i hvilken grad vi skal involvere os. Det er din business.

Vi er her bare for at hjælpe.

Ring på 70220076 eller book et møde med en konsulent her

Følg pressemeddelelser fra Erhvervshus Midtjylland