Ungt fintech-startup lancerer ny sammenligningstjeneste

Unifinance, som står bag flere lånesammenligningsplatforme i Norge, Sverige og Finland, lancerer en ny sammenligningstjeneste i Danmark, der har ambitioner om at slå de etablerede spillere på markedet.

Unifinance, med founder og CEO Allan Stolc i spidsen, er netop gået i luften med Bankly, som er en ny sammenligningstjeneste for lån - og ambitionerne er høje.

Planen er at blive en af de største låneformidlere i Danmark indenfor kort tid og dermed være i stand til at konkurrere med de to store spillere på markedet, Lendo og Lendme, via en datadrevet tilgang til sine marketingsaktiviteter og en hurtig tilkobling af partnerbanker på siden.

“Vi har allerede 5 banker på siden, og vi håber at kunne få mellem 7 og 10 banker på platformen i løbet af det første år, så vi for alvor kan være konkurrencedygtige ved at tilbyde vores kunder de absolut bedste lånetilbud på markedet”, udtaler Allan Stolc.

Ungt fintech-startup med sorte tal på bundlinjen

Unifinance blev skabt i september 2018 af Allan Stolc med visionen om at spare forbrugere i hele Norden for en masse tid og penge, når de ansøger om et lån, og i løbet af virksomhedens korte levetid er det blevet til over 10 forskellige sammenligningsplatforme i hele Norden.

Virksomheden startede som et bootstrapped startup, men tog alligevel imod en kapitalindsprøjtning af Dotcom Capital i 2018 for at kunne vækste yderligere - hvilket samtidig blev startskuddet til lanceringen af Bankly.

I modsætning til adskillige fintechselskaber i Danmark, har Unifinance formået at have sorte tal på bundlinjen allerede fra første regnskabsår - en bedrift, der sjældent ses hos unge startups - og især indenfor fintech.

“Vi ser altid efter muligheder for at vækste, men vi ønsker stadig at gøre dette på et solidt økonomisk grundlag, og derfor har det altid været vores fokus at lade forretningen vokse på et velovervejet fundament”, siger Allan Stolc.

“Bankly er klart vores største projekt hidtil, og det er skabt og finansieret på grundlaget af vores succes med vores andre platforme. Vi har altså ikke været ude at rejse yderligere kapital for at lancere Bankly - og det kommer vi heller ikke til at gøre foreløbigt”, udtaler han.

Gennemtestet koncept med store ambitioner

Bankly fungerer således, at brugeren kan indhente lånetilbud fra flere banker på siden ved blot at udfylde en enkelt ansøgning.

På den måde sparer brugeren altså en masse tid på at indsamle lånetilbud hos de forskellige banker, og dertil kan de spare en masse penge ved at finde det billigste lån på markedet.

“Lån er et enormt kompliceret produkt, der prissættes efter forbrugerens individuelle behov, og derfor er det enormt svært for forbrugeren at finde ud af, hvor det er billigst at låne penge. Dette afholder desværre en masse låntagere fra at sammenligne lånetilbud på tværs af banker, og derfor går de altså potentielt glip af en rigtig stor besparelse - og derfor startede vi Bankly som en løsning til dette”, afslutter Allan Stolc.

For yderligere oplysninger, kontakt founder og CEO, Allan Stolc, på:

+45 30 27 36 18 eller as@unifinance.dk

Mens økonomien falder støt hos de lokale butikker, så stiger nethandlen og giver overskud til vækst15.5.2020 11:39:54 CEST | Pressemeddelelse

Coronakrisen har for alvor sat sine spor, men ikke alle er dårlige for vores økonomi. Mange butikker på vores gågader og i storcentre kæmper med at holde hjulene i gang, og det samme gør de små, lokale forretninger, som pryder vores små, hyggelige gader i lokalsamfundet. De har været lukket ned, hvilket betyder en meget knap indtjening. Men for landets onlinevirksomheder stiger omsætningen støt, hvilket kan give anledning til, at de små onlinevirksomheder kan begynde at vokse.

Markedet for gadgets har fået en ny spiller12.12.2019 15:50:11 CET | Pressemeddelelse

Det klassiske ordsprog; “Aldrig gå ned på udstyr” har aldrig været mere aktuelt end i nutidens samfund. Nye techvirksomheder skyder frem, og der bliver udviklet nye produkter, som forbrugeren kan bruge hver dag for, at gøre livet lidt lettere. Nu er der kommet en ny spiller på det danske gadgetmarked, som satser på at kunne levere gadget til en overkommelig pris for forbrugeren. Den nye spiller er Fair24.dk, og forsøger nu at gøre op med høje priser på teknologiprodukter. Ny konkurrence på det danske gadgetmarked kan gavne forbrugeren, da det vil kunne presse prisen på kvalitetsvarer. Velkendte brands til en overkommelig pris Fair24 inventar af produkter består af velkendte brands indenfor gadgetverden. Appleprodukter er stadig populære hos danskerne, og hos fair24 kan man få tilfredsstillet sit behov for den amerikanske techvirksomheds mange gode produkter. Fair24 sælger blandt andet den seneste generations AppleTV (5. generation), som er 4K kompatibel, så man kan streame i allerhøjes

Markedet for gadgets har fået en ny spiller4.12.2019 13:36:01 CET | Pressemeddelelse