Salling Group

Unge modebrands kæmper om at vinde Salling Fashion Award 2018

Del
Torsdag den 24. maj uddeler stormagasinet Salling for andet år i træk Salling Fashion Award. Det er seks nystartede, danske virksomheder, der kæmper om den prestigefyldte pris og en eksklusiv pop-up-shop

Sidste år blev aarhusianske Lakor den første vinder af Salling Fashion Award. Torsdag den 24. maj uddeler stormagasinet igen prisen i samarbejde med Headstart Fashion.

- Den danske modebranche er fyldt med talent, og med Salling Fashion Award er vi med til at støtte og promovere nye spændende fashion brands. Jeg er sikker på, at vi kan hjælpe vinderen med at udnytte sit potentiale, siger Head of Marketing for Salling, Birthe Wiberg.

Her er de nominerede

De seks nominerede er nystartede, danske brands, der har udmærket sig på designet af deres første kollektioner. De nominerede kæmper om en præmie på 30.000 kr. og en pop-up-shop i Sallings stormagasiner. Feltet består i år af:

-          Another Project

-          Twelvepieces

-          Morten Ussing

-          Sandermann

-          Rue De Tokyo

-          Maardt Studio

De nystartede, talentfulde virksomheder i branchen har brug for promovering, fortæller Christian Chapelle, der er CEO for Headstart Fashion:

- Headstart Fashions overordnede formål er at bidrage til modebranchens vækst og udvikling, og her er det essentielt, at større virksomheder som Salling vil være med til at bidrage. Salling Fashion Award er med til at give virksomhederne eksponering, men også direkte salg i og med, at vinderen får en pop-up-shop i Sallings stormagasiner, siger Christian Chapelle.

En jury med kendte ansigter

Vinderen bliver i år udpeget af en jury bestående af modedesignerne Mark Tan og Ellen Pedersen, Ph.d. på Designskolen Kolding Else Skjold, Head of Fashion Partners ved Kopenhagen Fur Mette Harrestrup, CEO i Headstart Fashion Christian Chapelle og Head of Marketing i Salling Birthe Wiberg.

Vinderen af Salling Fashion Award bliver belønnet med en præmie på 30.000 kroner og en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg.

Sidste års vinder er nu en fast del af Sallings sortiment

Lakor, der sidste år løb med Salling Fashion Award, er blevet en fast del af sortimentet i Salling. Den lille vestkystelskende virksomhed har i det hele taget været igennem en positiv udvikling, fortæller Lasse Kornum fra Lakor:

- Anerkendelsen fra modebranchen har været en blåstempling for os, og vi har uden tvivl oplevet en stigende interesse for vores brand. Vi har haft meget travlt og har knap haft tid til at følge med, siden vi vandt Salling Fashion Award sidste år, siger Lasse Kornum fra Lakor.

Årets Salling Fashion Award uddeles til Headstart Fashion Awards torsdag den 24. maj på Atlas i Aarhus.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye