Unge kan snapchatte sig til gratis varer i fakta

12.000 unge, der er flyttet hjemmefra, kan nu ved hjælp af Snapchat få en flyttekasse med gratis varer i deres lokale fakta-butik.

Discountkæden har udviklet ”Flyt-selv-kassen”, som er målrettet unge, der netop er flyttet hjemmefra. I den er der en række dagligvarer fra nogle af Danmarks førende mærkevareproducenter: Ajax, Ariel, Bamseline, Cillit Bang, Colgate, Dr. Bechmann, Kims, Maxim, Niveau og Zendium.

”Der er to formål med dette,” siger marketingchef Heidi Kessler, fakta.

”For det første vil vi gerne hjælpe de unge til at få et fornuftigt forbrug fra det øjeblik, de er fløjet fra reden og flyttet for sig selv.

For det andet vil vi gerne teste Snapchat som en måde at kommunikere med denne målgruppe på,” siger Hedidi Kessler.

Man aflæser dagens kode på fakta’s Snapchat og indtaster den på fakta.dk. Så får man et værdibevis på SMS, som man blot viser ved kassen i sin lokale fakta, hvorefter man får udleveret flyt-selv-kassen.

Kassen indeholder dagligvarer til en værdi på cirka 125 kr. Der er kun en kasse pr. person, og de bliver udleveret til de første 12.000, der henter værdibeviset via Snapchat.

Yderligere information: Marketingchef Heidi Kessler 5221 3514

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse