Unge kan snapchatte sig til gratis varer i fakta

12.000 unge, der er flyttet hjemmefra, kan nu ved hjælp af Snapchat få en flyttekasse med gratis varer i deres lokale fakta-butik.

Discountkæden har udviklet ”Flyt-selv-kassen”, som er målrettet unge, der netop er flyttet hjemmefra. I den er der en række dagligvarer fra nogle af Danmarks førende mærkevareproducenter: Ajax, Ariel, Bamseline, Cillit Bang, Colgate, Dr. Bechmann, Kims, Maxim, Niveau og Zendium.

”Der er to formål med dette,” siger marketingchef Heidi Kessler, fakta.

”For det første vil vi gerne hjælpe de unge til at få et fornuftigt forbrug fra det øjeblik, de er fløjet fra reden og flyttet for sig selv.

For det andet vil vi gerne teste Snapchat som en måde at kommunikere med denne målgruppe på,” siger Hedidi Kessler.

Man aflæser dagens kode på fakta’s Snapchat og indtaster den på fakta.dk. Så får man et værdibevis på SMS, som man blot viser ved kassen i sin lokale fakta, hvorefter man får udleveret flyt-selv-kassen.

Kassen indeholder dagligvarer til en værdi på cirka 125 kr. Der er kun en kasse pr. person, og de bliver udleveret til de første 12.000, der henter værdibeviset via Snapchat.

Yderligere information: Marketingchef Heidi Kessler 5221 3514

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l