Unge hjemløse i Sydhavnen vinder komplet juleaften

Juleaften bliver meget anderledes for cirka 25 unge hjemløse, der kommer i institutionen Hellebro i Sydhavnen i København, end de have forventet. Rie Fink fra institutionen har nemlig vundet konkurrencen ”Den perfekte julevært,” som SuperBrugsen afvikler i år.

Præmien er en komplet juleaften med and, ris a la mande, juletræ med pynt og gaver til alle deltagerne.

SuperBrugsen sætter i julen fokus på ’Sammen om bedre mad’ med en opfordring til at ’Blive den bedste julevært’ nogensinde – og skabe Den Perfekte Jul - for nogle som har brug for og fortjener en helt særlig juleaften.

”Vi var ikke i tvivl om det, da vi så ansøgningen fra Rie. Her er der virkelig tale om en ildsjæl, der gør et stort og uegennyttigt arbejde for nogle mennesker, der har det svært. Så vi er stolte over, at SuperBrugsen kan hjælpe med, at hun bliver den perfekte julevært og de unge forhåbentlig får en rigtig dejlig juleaften,” siger kommerciel chef Kenneth Melchior, SuperBrugsen.

SuperBrugsens nye juletiltag er blevet et tilløbsstykke. Allerede i løbet af den første uge har 1400 mennesker skrevet på www.julebrugsen.dk , hvordan de gerne vil gøre en helt særlig forskel juleaften for nogen som fortjener det.

SuperBrugsen uddeler og hjælper i alt med fem juleaftener til ”Den perfekte julevært”. Ideen var egentlig at give en tilberedt julemiddag, men Rie har valgt at modtage råvarerne, så hun sammen med de unge selv kan tilberede middagen.

Man kan se, hvordan Rie reagerede, da hun modtog beskeden om, at hun og ”hendes” unge havde vundet: https://youtu.be/RsEQ8wZarAs

Ideen om – og muligheden for - at gøre noget særligt for andre fortsætter på Julebrugsen.dk, hvor der de kommende 4 uger frem til juleaften kåres 4 yderligere gode tiltag.

Yderligere information:

Kommerciel chef Kenneth Melchior, SuperBrugsen, 5221 3256

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.