Unge hjemløse i Sydhavnen vinder komplet juleaften

Juleaften bliver meget anderledes for cirka 25 unge hjemløse, der kommer i institutionen Hellebro i Sydhavnen i København, end de have forventet. Rie Fink fra institutionen har nemlig vundet konkurrencen ”Den perfekte julevært,” som SuperBrugsen afvikler i år.

Præmien er en komplet juleaften med and, ris a la mande, juletræ med pynt og gaver til alle deltagerne.

SuperBrugsen sætter i julen fokus på ’Sammen om bedre mad’ med en opfordring til at ’Blive den bedste julevært’ nogensinde – og skabe Den Perfekte Jul - for nogle som har brug for og fortjener en helt særlig juleaften.

”Vi var ikke i tvivl om det, da vi så ansøgningen fra Rie. Her er der virkelig tale om en ildsjæl, der gør et stort og uegennyttigt arbejde for nogle mennesker, der har det svært. Så vi er stolte over, at SuperBrugsen kan hjælpe med, at hun bliver den perfekte julevært og de unge forhåbentlig får en rigtig dejlig juleaften,” siger kommerciel chef Kenneth Melchior, SuperBrugsen.

SuperBrugsens nye juletiltag er blevet et tilløbsstykke. Allerede i løbet af den første uge har 1400 mennesker skrevet på www.julebrugsen.dk , hvordan de gerne vil gøre en helt særlig forskel juleaften for nogen som fortjener det.

SuperBrugsen uddeler og hjælper i alt med fem juleaftener til ”Den perfekte julevært”. Ideen var egentlig at give en tilberedt julemiddag, men Rie har valgt at modtage råvarerne, så hun sammen med de unge selv kan tilberede middagen.

Man kan se, hvordan Rie reagerede, da hun modtog beskeden om, at hun og ”hendes” unge havde vundet: https://youtu.be/RsEQ8wZarAs

Ideen om – og muligheden for - at gøre noget særligt for andre fortsætter på Julebrugsen.dk, hvor der de kommende 4 uger frem til juleaften kåres 4 yderligere gode tiltag.

Yderligere information:

Kommerciel chef Kenneth Melchior, SuperBrugsen, 5221 3256

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o

Peter, Esben og Irma går all in på øko31.10.2017 14:38pressemeddelelse

Kan økologi ses i urinen? Og falder koncentrationen af pesticider i kroppen, når der kun står økologi på menuen? Irmas ambassadører Peter & Esben – de tidligere Monte Carlo-drenge – har gjort forsøget og kastet sig ud i et full scale eksperiment, hvor de to uger i oktober gik all in på økologi og udelukkende spiste økologiske fødevarer. Morgen, middag og aften. Inklusiv alle mellemmåltider og drikke. Eksperimentet er en del af Irmas fejring af økologien i oktober og startede med en urintest af både Peter og Esben. Efter en 14 dages periode med farvel til alle konventionelle fødevarer og en diæt udelukkende bestående af økologi, blev testen fulgt op af endnu en urintest, der viste, om der var sket en ændring i niveauet pesticider i urinen. Kort sagt, om økologi kan gøre en forskel. Pesticid-niveauet falder I forsøget blev der blandt andet testet for stoffet glyfosat, der eksempelvis bruges i kornproduktionen i udlandet, og som ofte forbliver som rest i mange konventionelle brød- og korn

Irma hønen på turné30.10.2017 10:05pressemeddelelse

Irma-familien er udvidet med en lille ny. En neonhøne i miniformat, der det næste halve år vil rejse Danmark rundt i jagten på de gode fødevarehistorier. For to måneder siden forlod Irma-hønen sin vante pind ved Søerne i København og fløj sydpå til genhusning på det biodynamiske landbrug Knuthenlund. Og hønen er faldet godt til. Så godt, at det frie liv på landet for nylig har resulteret i en familieforøgelse og en lille ny kylling, der - akkurat som sin mor og Irma - er passioneret og nysgerrig på gode og bæredygtige fødevarer og deres oprindelse. Derfor vil den lille høne den næste tid træde i sin mors hønsespor og tage på dannelsesrejse i det ganske land. Måske sågar til udlandet. Hver uge vil den lille høne flyve land og rige rundt på besøg hos en række af Irmas leverandører, kokke, bloggere, samarbejdspartnere, politikere, madelskere, meningsdannere, foodies og food fightere m.fl. til snak om kvalitet, råvarer, madglæde og en bedre verden. Listen over personer, steder og virksomh