Unge hjemløse i Sydhavnen vinder komplet juleaften

Juleaften bliver meget anderledes for cirka 25 unge hjemløse, der kommer i institutionen Hellebro i Sydhavnen i København, end de have forventet. Rie Fink fra institutionen har nemlig vundet konkurrencen ”Den perfekte julevært,” som SuperBrugsen afvikler i år.

Præmien er en komplet juleaften med and, ris a la mande, juletræ med pynt og gaver til alle deltagerne.

SuperBrugsen sætter i julen fokus på ’Sammen om bedre mad’ med en opfordring til at ’Blive den bedste julevært’ nogensinde – og skabe Den Perfekte Jul - for nogle som har brug for og fortjener en helt særlig juleaften.

”Vi var ikke i tvivl om det, da vi så ansøgningen fra Rie. Her er der virkelig tale om en ildsjæl, der gør et stort og uegennyttigt arbejde for nogle mennesker, der har det svært. Så vi er stolte over, at SuperBrugsen kan hjælpe med, at hun bliver den perfekte julevært og de unge forhåbentlig får en rigtig dejlig juleaften,” siger kommerciel chef Kenneth Melchior, SuperBrugsen.

SuperBrugsens nye juletiltag er blevet et tilløbsstykke. Allerede i løbet af den første uge har 1400 mennesker skrevet på www.julebrugsen.dk , hvordan de gerne vil gøre en helt særlig forskel juleaften for nogen som fortjener det.

SuperBrugsen uddeler og hjælper i alt med fem juleaftener til ”Den perfekte julevært”. Ideen var egentlig at give en tilberedt julemiddag, men Rie har valgt at modtage råvarerne, så hun sammen med de unge selv kan tilberede middagen.

Man kan se, hvordan Rie reagerede, da hun modtog beskeden om, at hun og ”hendes” unge havde vundet: https://youtu.be/RsEQ8wZarAs

Ideen om – og muligheden for - at gøre noget særligt for andre fortsætter på Julebrugsen.dk, hvor der de kommende 4 uger frem til juleaften kåres 4 yderligere gode tiltag.

Yderligere information:

Kommerciel chef Kenneth Melchior, SuperBrugsen, 5221 3256

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si