Ungdommens Røde Kors begejstrede for nyt gaming-charity-event

Lørdag aften spillede skuespiller Alex Høgh Andersen det danskudviklede computerspil ”What the Golf?” live på Twitch til fordel for Ungdommens Røde Kors. Alle spillets indtægter worldwide i 24 timer gik til Ungdommens Røde Kors. Eventet gik over al forventning og indbragte 117.000 kr.

”Vi er mega glade over det store beløb, der vil styrke vores arbejde for og med udsatte børn og unge - og selvfølgeligt over samarbejdet med ”What the Golf?” og vores ambassadør, Alex, der modigt kastede sig ud i det her eksperimenterende spil-event over for et internationalt publikum”, udtaler Troels Boldt Rømer, landsforperson i Ungdomens Røde Kors.

”What the Golf?” er et populært comedy-spil – også kaldet ”et golfspil for folk, der hader golf”. Spillet er for alvor slået igennem internationalt og er det 5. mest downloadede spil på Apple Arcade i verden.

Nyudvikling af charity events

Eventet blev live-streamet fra ”What the Golf?’s hovedkvarter i København på Twitch og Youtube. Undervejs blev Alex – der for nogle er bedre kendt som hovedpersonen ”Ivar the Boneless” i HBO-serien ”Vikings” – interviewet fra både studiet og fan-basen.

”Indholdet fungerede rigtig godt, og vi har fået utrolig god feedback fra spillerne. Det er så fedt, at Ungdommens Røde Kors og Alex Høgh er med på at udvikle et nyt charity format, hvor vi mixer gaming, tv og en skuespiller”, fortæller Keld Reinicke, executive producer, og fortsætter ”vi glæder os meget til next level og næste gang sammen med Ungdommens Røde Kors, og vil gene opfordre andre spiludviklere eller danske streamere til at være med”.

Udsatte børn og unge

Ungdommens Røde Kors kæmper for, at ingen børn og unge står uden for fællesskaberne. Organisationen er en del af Røde Kors-bevægelsen og mobiliserer unge i kampen for medmenneskelighed – lokalt og globalt.

Alt for mange udsatte børn og unge er endnu mere socialt isolerede under corona-krisen end nogensinde før. Organisationens ca. 3.000 unge frivillige er med til at løfte en vigtig social indsats ved at drive ca. 200 sociale aktiviteter for og med udsatte børn og unge i Danmark, plus internationale indsatser.

Faktaboks:

”What the Golf?” er et danskudviklet comedy-computerspil fra Triband.

Twitch er en populær hjemmeside for livestreaming af spiludsendelser.

Ungdommens Røde Kors er Danmarks største humanitære ungdomsorganisation.