Barberklingen ApS

Ung iværksætter: Jeg kan slå webgiganterne på trods af lave priser

Del
De udenlandske giganters indtog i Danmark kan betyde lukning for flere af de danske webshops, men en dansk iværksætter siger, han har knækket koden i kampen mod de store spillere.
Serieiværksætter Michael Tobiassen Hansen (th.) har knækket koden i kampen mod de store, internationale webshops. Han ejer online abonnementsløsningen Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk. Begge webshops er stormet frem på det danske marked, og Barberklingen.dk er også gået ind i Sverige og Holland med succes: PR.
Serieiværksætter Michael Tobiassen Hansen (th.) har knækket koden i kampen mod de store, internationale webshops. Han ejer online abonnementsløsningen Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk. Begge webshops er stormet frem på det danske marked, og Barberklingen.dk er også gået ind i Sverige og Holland med succes: PR.

I 2018 brugte danskerne 129,3 milliarder kroner på internettet, men 43,4 mia. kroner – over en tredjedel af pengene gik til udenlandske webshops. Det hænger blandt andet sammen med, at de udenlandske webshops har mulighed for at presse prisen mere end de danske.

Når kunderne handler online, er prissætning nemlig en vigtig faktor – men ikke den vigtigste, mener 27-årige Michael Tobiassen Hansen, der er iværksætter og står bag flere succesfulde danske webshops. Blandt andet Kaffedrengen.dk, hvor det er muligt at købe kaffekapsler på abonnement til sin Nespressomaskine, og Gillette-udfordreren, Barberklingen.dk, hvor man kan købe barberskrabere på abonnement.

Begge webshops ligger i konkurrence med blandt andet de store brands egne webshops, samt Ebay – og i Holland også Amazon. Kaffedrengen har eksisteret i cirka et år, og Barberklingen startede i 2016. De samlede abonnementsindtægter beløber sig for Kaffedrengen i Danmark til 8 millioner kroner og for Barberklingen, inklusive Holland og Sverige, til omkring 12 millioner kroner.

Selvfølgelig er der nogen, der køber kopivarer hjem og sælger dem billigt, fordi de kun prøver at spille med på prisen. Men der er så mange, der gør netop det, at chancen for at miste kunden igen bliver stor.  Det handler i stedet om at skille sig ud og være nærværende, hvis kunden skal have en god oplevelse og komme igen, udtaler Michael Tobiassen Hansen og tilføjer, at han gik ind i Holland med Barberklingen i juni 2019 og allerede er oppe på 2000 abonnenter.

Forbrugerne vil have nærhed, service – og en lokal bager
I lande som Tyskland og England sidder de store udenlandske webshops Ebay og Amazon på henholdsvis 30 og 50 procent af onlinemarkedet. Og det frygtes da også, at Amazon tager en stor bid af det danske marked, når de gør deres forventede indtog.

– Der er da en reel risiko for, at de eksisterende webshops bliver opslugt, når store virksomheder, som Amazon eller Ebay, indtager et nyt marked, siger Michael Tobiassen Hansen og fortsætter:

For at overleve skal man være en online udgave af den lokale bager, man kender fra landsbyen. Forbrugerne forventer næsten mere end tidligere kendskab, nærhed og god service, når de handler. Men det betyder også, at hvis vi kan skabe det, så bliver kunderne hos os.

Vi vil have varen, så snart vi har købt
Ligesom kunderne vil have indsigt og kundeservice fra deres lokale onlinebutik, vil de også gerne have deres varer, så snart de har købt dem. Flere og flere selskaber tilbyder 24 timers levering, og forbrugerne forventer næsten, at webshops leverer på dagen. Det kan Michael Tobiassen Hansen også nikke genkendende til.

– Kundetilfredshed og convenience (red: bekvemmelighed) er vejen frem. Et eksempel er, at når fru. Hansen ringer ind til os kl. 17 på en torsdag, fordi hun har glemt at bestille kaffe, og selvom vores bagkant er kl. 16, så sørger vi stadig for, at hun har sin kaffe næste morgen kl. 07.00. I den her branche skal man bare være klar til at strække sig det længere for sine kunder, afslutter Michael Tobiassen Hansen.

Nøgleord

Kontakter

Michael Tobiassen Hansen
Founder og direktør, barberklingen.dk og kaffedrengen.dk
(+45) 53 78 53 53
mh@barberklingen.dk

Billeder

Serieiværksætter Michael Tobiassen Hansen (th.) har knækket koden i kampen mod de store, internationale webshops. Han ejer online abonnementsløsningen Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk. Begge webshops er stormet frem på det danske marked, og Barberklingen.dk er også gået ind i Sverige og Holland med succes: PR.
Serieiværksætter Michael Tobiassen Hansen (th.) har knækket koden i kampen mod de store, internationale webshops. Han ejer online abonnementsløsningen Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk. Begge webshops er stormet frem på det danske marked, og Barberklingen.dk er også gået ind i Sverige og Holland med succes: PR.
Download

Links

Information om Barberklingen ApS

Barberklingen ApS
Barberklingen ApS
Mørkhøjvej 233B
2860 Søborg

7199 8787http://barberklingen.dk

Kaffedrengen er en abonnementsbaseret virksomhed, der leverer kaffekapsler til Nespressomaskiner til hjemadressen. Kunderne har 100 procent kontrol over, hvornår og hvor ofte de ønsker deres kaffekapsler leveret. Kaffens kvalitet er i top, og prisen er markant lavere end de originale kapsler. www.kaffedrengen.dk

Følg pressemeddelelser fra Barberklingen ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Barberklingen ApS

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye