Undgå at blive flået på ferien: Dårlig mave endte med at koste 108.000 kr.

Når ferien går sydpå, er det ikke kun i den lokale bazar, man risikerer at betale en hel del mere, end man egentlig burde. Det samme sker hvert år for en lang række feriegæster, der bliver syge på ferien, og som derfor opsøger en lokal læge eller klinik for at blive behandlet.
Her risikerer man nemlig at blive præsenteret for en voldsom regning efter endt behandling for noget, der ofte hverken er særlig omfattende eller tidskrævende. Og desværre står man selv med regningen efterfølgende.
Det fortæller Louise Hertzum Andersen, der er chef for forretningsudvikling i Gouda Rejseforsikring.
“Vi ser desværre hvert år, at vi har kunder, der ender i kløerne på læger og klinikker, der præsenterer dem for uforholdsmæssigt store regninger efter mindre behandlinger, og som ofte afkræver pengene på stedet. I stedet bør man altid blive henvist til en klinik af sin rejseforsikring, så man er garanteret en god behandling og at man får dækket udgifterne," siger hun.
Louise Hertzum Andersen ser især problemet i lande som Tyrkiet og Egypten, mens fænomenet også findes på andre på andre populære destinationer for danskere som eksempelvis De Kanariske Øer.
Helt galt gik det tidligere i år for en person i Egypten, med dårlig mave og opkast der henvendte sig på en døgnåben klinik på sit hotel. Han endte efterfølgende med at betale 14.500 euro for behandlingen med sit kreditkort.
Det lykkedes dog rejseforsikringen at skære godt 1000 euro af den samlede regning, gennem forhandlinger med klinikken, mens langt størstedelen af regningen altså ende hos den rejsende selv. Det hele kunne dog være undgået, hvis vedkommende bare havde taget kontakt til sin rejseforsikring inden, der blev taget kontakt til klinikken.
“En af årsagerne til de store regninger skal findes i, at man ryger ind i netværk af mennesker, der vil have en bid af kagen. Lige fra hoteller til læger, ambulanceservices, klinikker og hospitaler. Som udbyder af rejseforsikringer har vi et netværk af klinikker, som vi står inde for, og vi ved, man kan stole på. Derfor er det vigtigt, at man holder ud i den korte tid, det tager for os at skaffe en tid på en god klinik, så man ikke skal overbetale for sin behandling,” siger hun.
Nøgleord
Kontakter
Andreas MortensenKommunikationskonsulent
Tlf:27 52 46 44am@gjensidige.dkBilleder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 3.800 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 30 mia. NOK i 2021, mens forvaltningskapitalen udgjorde 130 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Hedebølge resulterer i dehydrering for danske feriegæster3.7.2025 07:33:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens der opleves rekordhøje temperaturer og hedebølge i Europa, er det alfa omega at danskerne husker at drikke rigeligt med væske og sørge for saltbalancen, når de er på ferie. Sådan lyder opfordringen.
Boligkøbere drømmer om et godt energimærke: Men mange boliger lever ikke op til ønskerne2.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kun 12 procent af landets boligejere ville vælge et hus med et lavt energimærke, hvis de skulle købe i dag. Men over halvdelen af de danske boliger har energimærke D eller lavere. Det viser en ny undersøgelse.
På ferie med sygdom: Det skal man være opmærksom på1.7.2025 07:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol, varme og saltvand kan lyde tillokkende i sygdomstider. Danskere med kendt sygdom bør dog gøre sig overvejelser inden turen går sydpå på ferie, og især være opmærksomme på deres rejseforsikring, lyder opfordringen.
Her er de ting, der irriterer danskere mest i lufthavnen28.6.2025 09:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Sommerferien står for døren, og for rigtig mange kan opholdet i lufthavne være en stressende oplevelse. Og i en ny undersøgelse afslører danskerne, hvad der særligt irriterer dem ved andre rejsende, når de er i lufthavnen.
Over 485 timer med negative elpriser: Første halvår slår tidligere rekorder24.6.2025 08:30:28 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne har i årets første seks måneder oplevet et historisk højt antal timer med negative elpriser. Det skyldes især de mange solskinstimer i løbet af foråret.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum