Ulla Kusk, Herning, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Fhv. social- og sundhedsdirektør, førtidspensionist Ulla Kusk, Herning, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Ulla Kusk, der også er formand for Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Herning, vil som hovedbestyrelsesmedlem bl.a. arbejde for en røgfri fremtid, hvor ingen børn og unge starter med at ryge, og hun vil arbejde for at få udbredt mere viden om senfølger efter kræftbehandling samt for anerkendelse og forståelse af senfølger.

Presse og Kommunikation

Kræftens Bekæmpelse uddeler støtte til kræftforskning22.6.2020 12:46:07 CESTPressemeddelelse

Kræftens Bekæmpelses Videnskabelige Udvalg har netop bevilget penge til et forskningsprojekt ved Regionshospitalet Randers. Lektor, cand.scient., ph.d. Sisse Helle Njor, Afdeling for Folkeundersøgelser, Regionshospitalet Randers får 657.800 kr. til projektet ’TIMING - Rettidig opfølgning i tarmkræftscreening’. Projektet skal undersøge hvor længe der skal gå, fra en kikkertundersøgelse har afkræftet mistanken om tarmkræft, til man igen inviteres til at deltage i det nationale screeningsprogram for tarmkræft eller tilbydes en kikkertundersøgelse.

Ny årsrapport: Kræftpatienter og pårørende bruger Kræftrådgivningen i Herlev mere og mere16.6.2020 12:32:59 CESTPressemeddelelse

Ny årsrapport viser, at de gratis rådgivningstilbud i Kræftrådgivningen i Herlev er blevet brugt 11 procent i mere i 2019 sammenlignet med året før. Der er også kommet 73 pct. flere nye brugere i kræftrådgivningen, fordi den er flyttet fra Lyngbys bymidte til nabogrunden ved Herlev Hospital. Det er en meget glædelig udvikling, siger rådgivningsleder Peter Genter.