Ulla Kusk, Herning, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Fhv. social- og sundhedsdirektør, førtidspensionist Ulla Kusk, Herning, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Ulla Kusk, der også er formand for Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Herning, vil som hovedbestyrelsesmedlem bl.a. arbejde for en røgfri fremtid, hvor ingen børn og unge starter med at ryge, og hun vil arbejde for at få udbredt mere viden om senfølger efter kræftbehandling samt for anerkendelse og forståelse af senfølger.

Presse og Kommunikation

Jytte Møller, Roskilde, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse27.5.2019 11:17:38 CESTPressemeddelelse

Pensioneret sygeplejerske og sundhedschef Jytte Møller, Roskilde, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Jytte Møller, der også er næstformand i Kræftens Bekæmpelses regionsudvalg i Region Sjælland, vil bl.a. arbejde for, at der kommer flere lokale tilbud til kræftramte og deres pårørende, samt for en styrket indsats i forhold til senfølger efter kræft.

Henning Due Lorentzen, Fredericia, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse27.5.2019 11:13:21 CESTPressemeddelelse

Pensioneret politiassistent Henning Due Lorentzen, Fredericia, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Henning Due Lorentzen har været byrådsmedlem i Fredericia, han har været medarrangør af Stafet for Livet i Fredericia siden starten og har arbejdet frivilligt i en række andre sammenhænge. Som hovedbestyrelsesmedlem i Kræftens Bekæmpelse vil Henning Due Lorentzen fokusere på lighed i sundhed, den frivillige lokale indsats samt på økonomien i Kræftens Bekæmpelse.