Ugens tilbud: Ukrainske vine

Coop har i denne uge premiere på ambitiøst samarbejde med fødevareproducenter fra Ukraine. I første omgang kommer 180.000 flasker vin til salg i Kvickly-SuperBrugsen

Fv: Kategorigruppechef Brian Karstens, adm. direktør Kræn Østergård Nielsen og den ukrainske ambassadør i Danmark Mykhailo Vydoinyk

I denne uge indleder Coop en stor indsats for ukrainske varer i Kvickly-SuperBrugsen.

I sommer besøgte Coop det krigsramte land i to omgange og indgik aftale med en række ukrainske fødevareproducenter.

De første varer kan man købe i Kvickly-SuperBrugsen fra og med i dag. Det drejer sig om syv forskellige ukrainske vin, som kommer fra det internationalt anerkendte og prisvindende vinhus Shabo.

”I Coop mener vi, at den bedste hjælp vi kan give andre lande, er at handle med dem. Forudsætningen for, at det kan lykkes succesfuldt er, at landene har varer, som vores kunder gerne vil købe. Det har Ukraine i helt usædvanlig grad. Derfor forventer vi, at dette kan blive stort og dermed til gavn for den ukrainske økonomi, også på den anden side af krigen, når genopbygningen af Ukraine skal i gang,” siger bestyrelsesformand for Coop, Lasse Bolander.

Siden krigen brød ud, har Coop og adm. direktør Kræn Østergård Nielsen haft en tæt dialog med den ukrainske ambassadør til Danmark Mykhailo Vydoinyk. Han har bakket projektet op.

”Vi må indrømme, at vi blev overraskede over den meget høje kvalitet på de ukrainske varer. Derfor ser vi ikke dette som en engangsbegivenhed, men begyndelsen på et langsigtet samarbejde, hvor ukrainske varer vil få fast plads i vores butikker,” siger Kræn Østergård Nielsen.

De første ordrer omfatter 180.000 flasker fordelt på rødvine, hvidvine og mousserende vine. Om godt en måned kommer en række andre fødevarer til Danmark, som det vil blive muligt at købe i alle Coops kæder, udover Kvickly-SuperBrugsen altså også i Coop 365discount, Irma, Dagli´Brugsen og online på Coop.dk MAD.

Da vinene allerede har fået meget positive anmeldelser i danske medier, tager Coop forbehold for periodisk udsolgte varer. Men der vil hurtigt komme nye forsyninger.

Yderligere information: Kategorigruppechef Brian Karstens, 5159 4468 (via Jens Juul)

Coops første ungeråd er nu valgt25.11.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

I forlængelse af forårets ansættelse af en ungeminister, nedsættes nu Coops første ungeråd. Målet med ungerådet er at give større indflydelse og ejerskab over Coop til unge kollegaer. Derfor har det været muligt for alle unge ansatte i Coop, der er omkring 15-25 år gamle, at blive en del af ungerådet. Som medlem af ungerådet skal man sammen med andre Coop kollegaer rådgive Coops ungeminister om, hvilke temaer som Coops unge ansatte ønsker, at ungeministeren skal arbejde med. Ungerådet mødes hver måned og på møderne drøftes både ungerådets egne emner og emner fra Servicekontoret. Årets ungeråd består af: Morten Brixen, Kvickly Silkeborg Emilie Friis-Vestergaard, SuperBrugsen Fensmark Tim Hylander, Coop365 Discount Børkop Cecilie Nielsen, Kvickly Middelfart Katrine Høfner, SuperBrugsen Løgstør Anders Jensen, SuperBrugsen Vig Frederikke Sommer, Dagli’Brugsen Snertinge Sebastian Ravn, SuperBrugsen Hinnerup Marcus Jørgensen, SuperBrugsen Roskilde Frederik Pedersen, Kvickly Svendborg Storcen

Danmarks nye discountkæde åbner butik nr. 300    24.11.2022 10:49:11 CET | Pressemeddelelse