Udvidelse af Ekstra Bladets chefredaktion

Lisbeth Langwadt indtræder i chefredaktionen

Ledende Redaktør på Ekstra Bladet, Lisbeth Langwadt, bliver fra 1.12 en del af chefredaktionen på Ekstra Bladet. Hendes titel ændres til Betalt Chef.

Ansvarsområde bliver det samme som hidtil, hvilket vil sige alt betalt indhold, som udgives af Ekstra Bladet, hvilket i øjeblikket er papiravisen, Ekstra-magasinerne på papir og Ekstra digitalt.

• Målet er naturligvis at udvide den betalte portefølje markant de kommende år, både i form af nye udgivelser og antallet af betalende digitale kunder. I dag har Ekstra Bladet opnået en position som markedsleder i Danmark med mere end 40.000 betalende digitale kunder, og det tal skal vi have fordoblet de kommende år, siger Lisbeth Langwadt.

Det skal ske ved at producere endnu flere skarpe, unikke historier og samtidig give de betalende kunder endnu flere fordele.

For tre år siden igangsatte Lisbeth Langwadt selv Ekstra digitalt, som er Ekstra Bladets Ekstra gode historier, der udgives mod en månedlig betaling på kun 29 kr.

• Lisbeth har vist et udpræget talent for at lede nye projekter sikkert frem. Hun er en af Danmarks allerbedste til at se nye muligheder for journalistikken. Man skal forstå, at betalt digitalt journalistik var en bar mark for kun tre år siden, menLisbeth har forstået målrettet at eksperimentere med form og indhold, indtil den rette formel er fundet, siger chefredaktør Poul Madsen.
  •

Ekstra Bladets øverste redaktionelle ledelse består herefter af tre mænd og to kvinder (fik du den Lars Løkke!):

Ansvarshavende Chefredaktør Poul Madsen,

Chefredaktør Karen Bro,

Administrerende Redaktør Ole Sloth,

Digital Chef Anders Refnov og

Betalt Chef Lisbeth Langwadt

Yderligere oplysninger:

Lisbeth Langwadt, 24621313

Poul Madsen 23301313

Ekstra Bladets bladdirektør, Jan Damgaard stopper for at gå på pension23.5.2017 14:10pressemeddelelse

Ekstra Bladets bladdirektør gennem de seneste 18 år, Jan Damgaard, har besluttet sig for at stoppe og gå på pension.  Og med Jan Damgaards sædvanlige rettidige omhu meldes beslutningen ud allerede nu, så der bliver god tid til at finde hans afløser: ”Det er lang tid siden, jeg aftalte med Poul Madsen, at jeg gerne ville stoppe, når jeg bliver 65, hvilket sker i foråret 2018. Ekstra Bladet har dermed god tid til at finde min afløser”, siger Jan Damgaard. Jan Damgaard kom til Ekstra Bladet i februar 1980 som ung mediekonsulent. Talentet var uomtvisteligt, og allerede i 1985 blev han annoncedirektør, inden han i 1998 satte sig i stolen som Ekstra Bladets øverste kommercielle chef. ”Det har aldrig været kedeligt at være på Ekstra Bladet. Det er en helt unik arbejdsplads med helt unikke medarbejdere. På Ekstra Bladet er der rummelighed, mangfoldighed, og respekt for hinandens arbejde på tværs af redaktionen og de kommercielle afdelinger”, siger Jan Damgaard. Da Jan Damgaard startede på E