Udtalelse fra adm. direktør Karsten Dybvad, Dansk Industri, i forbindelse med Hans Kongelige Højhed Prins Henriks død

Meddelelsen om HKH Prins Henriks død er en sørgelig nyhed for dansk erhvervsliv, lyder kommentaren fra adm. direktør Karsten Dybvad.

- Dansk erhvervsliv har nydt stor gavn af Prinsens dedikerede indsats, når han sammen med Hendes Majestæt Dronningen har deltaget ved danske statsbesøg i alverdens lande.

- Her har Prinsen ofte haft en markant rolle i at repræsentere Danmark og derved ydet et væsentligt bidrag til at synliggøre danske produkter og serviceydelser rundt omkring i verden.

- Talrige danske virksomheder har oplevet, hvordan Prinsen har engageret sig i at styrke den danske eksport. Mange erhvervsfolk er personligt blevet hædret af Prinsen for deres eksportarbejde, og det har de sat stor pris på.

- Prinsens interkulturelle forståelse og interesse har åbnet mange døre på vigtige eksportmarkeder. Det gjaldt ikke mindst ved statsbesøget til Vietnam i 2009, hvor Prinsens opvækst og nære tilknytning til landet var med til at skabe tætte forbindelser mellem dansk og vietnamesisk erhvervsliv.

For mere information, kontakt venligst pressekoordinator Jonas Forup Stubkjær, (+45) 2830 1544, jofs@di.dk

Stor messe hjælper internationale medarbejdere med at finde bolig12.11.2018 07:00pressemeddelelse

Danske virksomheder kan ikke undvære udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Men de har problemer med at finde et sted at bo – i hvert fald et, som de kan betale. Derfor inviterer Dansk Industri og International House nye internationale borgere til messen Housing Fair, der hvert år er et stort tilløbsstykke for internationale talenter. Housing Fair finder sted d. 14. november 2018.

Er blockchain klar til erhvervslivet?9.11.2018 13:12Presseinvitation

Det nye internet er det blevet kaldt. Blockchain er sidste ny skrig i den teknologiske udvikling, som ventes at få stor betydning for samfundet og for erhvervslivet. Blockchain kan blandt andet bruges til at forhindre kopiering og forfalskninger. Blockchain er mere end hype. Men er teknologien klar til brug i erhvervslivet – og er erhvervslivet klar? Det er nogle af de spørgsmål, som DI Digital og Nordic Blockchain Association fokuserer på nu.