Udnævnelse af produktionsskoleambassadører

Professor Lene Tanggaard og Formand for Dansk Metal Claus Jensen udnævnt til produktionsskoleambassadører

Produktionsskolerne har ved årets Folkemøde på Bornholm udvidet deres ambassadørkorps med 2 nye ambassadører, nemlig Lene Tanggaard, professor i pædagogisk psykologi ved Institut for Kommunikation ved Aalborg Universitet og Claus Jensen, formand for Dansk Metal.

Produktionsskolerne tilbyder en anden og praktisk vej mod uddannelse til de unge, der ikke lærer særlig godt, siddende på en skolebænk. Vi har bedt Lene og Claus om at være ambassadører, fordi de hver især har udvist en særlig interesse i og forståelse for produktionsskolernes tilgang til læring, og vi håber, at de fortsat vil tale produktionsskolernes og de unges sag i de sammenhænge de færdes i.

Ambassadørerne

Lene Tanggaard har i sin forskning og formidling vist stor interesse for produktionsskoleformen og den praksisbaserede læring, der finder sted på skolerne, ligesom hun også er interesseret i tilgrænsende områder: Erhvervsskoleområdet, det at lære et håndværk og kreative læreprocesser. Derved har hun givet værdifuld input til produktionsskolernes praksis og selvforståelse.

Claus Jensen og Dansk Metal har vist solidaritet med produktionsskolerne – sidst i kampen for at bevare elevernes skoleydelse. I Dansk Metal ved man, at vi i Danmark har brug for praktisk anlagte unge, der kan blive dygtige håndværkere, når de blot får de rigtige muligheder. Og ligeledes har man givet udtryk for, at produktionsskolerne spiller en vigtig rolle, hvis disse unge skal med på uddannelsesvognen og senere få et solidt ståsted på arbejdsmarkedet.

I Produktionsskoleforeningen er vi stolte over vores ambassadørkorps, der udover de to nye ambassadører omfatter erhvervskvinden Stine Bosse, erhvervsuddannelseschef i DI Lone Folmer Berthelsen, næstformand i LO Ejner K. Holst, formand for Danske Slagtermestre Leif Laustsen og folketingsmedlem Mattias Tesfaye, og vi sætter stor pris på det arbejde, de gør for de praktisk anlagte unge.

Sekretariatsleder i Produktionsskoleforeningen

Mail: axel@psf.nu tlf: 2895 2120

Aftale om bedre veje til uddannelse og job: Produktionsskolerne ser positivt på forliget13.10.2017 20:43pressemeddelelse

Stærkt problematisk at nedsætte produktionsskoleydelsen20.6.2017 13:27pressemeddelelse