Udlejningen af Bryggerhaven er i gang - 230 nye boliger i Aarhus

Opførelsen af Bryggerhavens 230 nye lejeboliger i fuld gang, og udlejningen er begyndt. Der forventes indflytning fra maj. Til åbent hus-arrangement mødte over 800 interesserede op, og over 80 reservationer er allerede på plads.

I Aarhus midtby er opførelsen af Bryggerhavens 230 nye lejeboliger i fuld gang, og udlejningen er begyndt.

Entreprenørfirmaet og ejendomsudvikleren A. Enggaard og investeringsselskabet Stubkjær Invest har valgt ejendomsforvaltningsselskabet DEAS til at stå for både udlejning, administration og bidrage til huslejefastsættelsen.

Bryggerhaven bliver en del af CERES Byen, som er det gamle bryggeriområde i Aarhus midtby. Det omdannes i disse år til en ny levende bydel med erhverv, boliger, uddannelsesinstitutioner, kulturelle funktioner og bypark.

”Med Bryggerhaven kan vi tilbyde attraktive boliger i et område med en unik historie midt i Aarhus. Vi har valgt DEAS til at løfte opgaven, fordi vi ønsker at sikre ejendommen en effektiv udlejningsproces og efterfølgende administration,” siger afdelingschef Tom Johnsen fra A. Enggaard.

Over 80 reservationer er allerede på plads

Interessen for boligerne er allerede stor. Til Bryggerhavens åbent hus-arrangement søndag den 5. marts mødte over 800 interesserede op. DEAS har modtaget over 200 ansøgninger fra potentielle lejere, og over 80 reservationer er på plads.

”Vi ser frem til at bringe udlejningen af Bryggerhaven i mål. Aarhus er inde i en positiv udvikling med stor efterspørgsel på boliger,” siger Lasse Rüsz, afdelingschef og ansvarlig for udlejning i DEAS, der i 2015 og 2016 gennemførte 11 større nyopførte projekter med i alt cirka 1.000 lejeboliger.

Attraktivt gårdmiljø

De grønne uderum er vægtet højt i udviklingen af Bryggerhaven. Den fælles gårdhave på ca. 2.200 m2 sikrer beboerne mulighed for at nyde et grønt pusterum mellem små bakketoppe og stier, der skaber gode udearealer og leder beboerne rundt i gårdrummet.

Der forventes indflytning fra maj 2017. Ejendommen er i forskudte niveauer på 4-7 etager og tilbyder boliger med 2-4 værelser fra 41-92 m2. I stueetagen etableres der en større dagligvarebutik, en række mindre butikker og café på i alt 1.967 m2.

Fakta: Bryggerhaven
• 230 lejeboliger med 2-4 værelser fordelt på i alt 15.000 m2.
• Klar til indflytning maj-juni 2017.
• Ceres-bryggerierne lå på grunden indtil 2008, hvor bryggeriet lukkede.
• www.ceresbyen.dk/bryggerhaven

Afdelingschef Tom Johnsen, A. Enggaard, mobil 40 93 88 16
Afdelingschef Lasse Rüsz, DEAS, mobil 27 78 38 80

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Mæglervirksomhed – via DEAS Erhverv og DEAS Bolig – og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme og boliger. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

”Vi ser frem til at bringe udlejningen af Bryggerhaven i mål. Aarhus er inde i en positiv udvikling med stor efterspørgsel på boliger,” siger Lasse Rüsz, afdelingschef og ansvarlig for udlejning i DEAS.