Udlejningen af Bryggerhaven er i gang - 230 nye boliger i Aarhus

Opførelsen af Bryggerhavens 230 nye lejeboliger i fuld gang, og udlejningen er begyndt. Der forventes indflytning fra maj. Til åbent hus-arrangement mødte over 800 interesserede op, og over 80 reservationer er allerede på plads.

I Aarhus midtby er opførelsen af Bryggerhavens 230 nye lejeboliger i fuld gang, og udlejningen er begyndt.

Entreprenørfirmaet og ejendomsudvikleren A. Enggaard og investeringsselskabet Stubkjær Invest har valgt ejendomsforvaltningsselskabet DEAS til at stå for både udlejning, administration og bidrage til huslejefastsættelsen.

Bryggerhaven bliver en del af CERES Byen, som er det gamle bryggeriområde i Aarhus midtby. Det omdannes i disse år til en ny levende bydel med erhverv, boliger, uddannelsesinstitutioner, kulturelle funktioner og bypark.

”Med Bryggerhaven kan vi tilbyde attraktive boliger i et område med en unik historie midt i Aarhus. Vi har valgt DEAS til at løfte opgaven, fordi vi ønsker at sikre ejendommen en effektiv udlejningsproces og efterfølgende administration,” siger afdelingschef Tom Johnsen fra A. Enggaard.

Over 80 reservationer er allerede på plads

Interessen for boligerne er allerede stor. Til Bryggerhavens åbent hus-arrangement søndag den 5. marts mødte over 800 interesserede op. DEAS har modtaget over 200 ansøgninger fra potentielle lejere, og over 80 reservationer er på plads.

”Vi ser frem til at bringe udlejningen af Bryggerhaven i mål. Aarhus er inde i en positiv udvikling med stor efterspørgsel på boliger,” siger Lasse Rüsz, afdelingschef og ansvarlig for udlejning i DEAS, der i 2015 og 2016 gennemførte 11 større nyopførte projekter med i alt cirka 1.000 lejeboliger.

Attraktivt gårdmiljø

De grønne uderum er vægtet højt i udviklingen af Bryggerhaven. Den fælles gårdhave på ca. 2.200 m2 sikrer beboerne mulighed for at nyde et grønt pusterum mellem små bakketoppe og stier, der skaber gode udearealer og leder beboerne rundt i gårdrummet.

Der forventes indflytning fra maj 2017. Ejendommen er i forskudte niveauer på 4-7 etager og tilbyder boliger med 2-4 værelser fra 41-92 m2. I stueetagen etableres der en større dagligvarebutik, en række mindre butikker og café på i alt 1.967 m2.

Fakta: Bryggerhaven
• 230 lejeboliger med 2-4 værelser fordelt på i alt 15.000 m2.
• Klar til indflytning maj-juni 2017.
• Ceres-bryggerierne lå på grunden indtil 2008, hvor bryggeriet lukkede.
• www.ceresbyen.dk/bryggerhaven

Afdelingschef Tom Johnsen, A. Enggaard, mobil 40 93 88 16
Afdelingschef Lasse Rüsz, DEAS, mobil 27 78 38 80

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Mæglervirksomhed – via DEAS Erhverv og DEAS Bolig – og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme og boliger. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

”Vi ser frem til at bringe udlejningen af Bryggerhaven i mål. Aarhus er inde i en positiv udvikling med stor efterspørgsel på boliger,” siger Lasse Rüsz, afdelingschef og ansvarlig for udlejning i DEAS.

Ny undersøgelse: Tidssvarende boliger giver tilfredse lejere, mens nyopførte ejendomme kræver øget fokus1.12.2017 08:44pressemeddelelse

DEAS, der er blandt landets førende ejendomsforvaltningsselskaber, har netop afsluttet årets store undersøgelse af tilfredsheden blandt sine boliglejere. Knap halvdelen af DEAS’ cirka 28.000 boliglejere fordelt på 665 boligudlejningsejendomme i hele landet har haft mulighed for at deltage, og cirka 40% har deltaget i undersøgelsen. Undersøgelsen har målt boliglejernes tilfredshed med deres bolig, ejendom og med DEAS som forvalter. Den viser, at tilfredsheden blandt DEAS’ boliglejere er steget med 6 % - fra 7,1 i 2015 til 7,5 i 2017 (målt på en skala fra 0-10). ”DEAS har arbejdet med kundemålinger i mere end 20 år som en del af vores forretningstilgang. Vi arbejder hver dag for at servicere vores kunder og lejere og har siden 2014 arbejdet systematisk på at øge vores kundeorientering. Det er derfor fantastisk at se, at vores anstrengelser har båret frugt med en øget tilfredshed blandt vores lejere,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS. Boligområdet, herunder lejeloven og bo

Black Friday sætter ny rekord i danske shoppingcentre27.11.2017 12:32pressemeddelelse

I Danmark har interessen for Black Friday været i eksplosiv vækst. På bare fem år er Black Friday gået fra at være et ukendt fænomen til at blive en af årets største handelsdage. De danske shoppingcentre har ført an i denne udvikling, da de med deres store antal af butikker samlet på ét sted giver kunderne optimale forudsætninger for at få alle de gode tilbud hos de forskellige kæder og butikker. Årets Black Friday den 24. november satte igen ny rekord i det samlede besøgstal i de 16 shoppingcentre, som ejendomsforvaltningsselskabet DEAS administrerer og driver på vegne af Danica Pension. Antallet af besøgende steg i år med 7%. Sidste år endte Black Friday på en klar 1. plads over shoppingcentrenes største besøgsdage, ikke engang overgået af den store juleindkøbsdag d. 23. december. ”Black Friday er blevet en særdeles vigtig omsætningsdag i detailhandlen, som vi har haft stort fokus på at planlægge og klargøre. Vi oplever, at rigtig mange handlende tager på shopping i centrene, hvor de

Ny aftale: Lærernes Pension lægger nye boligprojekter hos DEAS17.11.2017 08:11pressemeddelelse

Lærernes Pension har styrket samarbejdet med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS. Parterne har fornyet deres samarbejdsaftaler. DEAS er valgt til at varetage udlejning, administration og efterfølgende drift af selskabets boligprojekter. DEAS administrerer p.t. samlet ca. 68.000 m2 boliger for Lærernes Pension. ”Vi har valgt DEAS som forvalter af vores portefølje, fordi de tilbyder den fulde palet af ydelser, som vi har behov for. Vi har desuden gode resultater fra vores samarbejde om førstegangs-udlejning, fx af Jacobsens Have i Valby, hvor DEAS nåede i mål med fuld udlejning, inden byggeriet stod færdigt. Den slags danner solid grobund for fremtidige fælles projekter,” siger Henrik Walther Mogensen, finansdirektør i Lærernes Pension. Lærernes Pension er blandt de investorer, der satser på udvikling og opførelse af nye boligudlejningsejendomme i landets storbyer, herunder Aalborg som for tiden er i rivende udvikling. ”Vi glæder os til at styrke det tætte samarbejde med Lærernes Pension.

DEAS starter udlejning af PFAs 94 nye lejeboliger i Hillerød6.11.2017 08:16pressemeddelelse

Med over 300 besøgende til åbent hus de seneste to søndage har DEAS startet udlejningen af PFA’s nye, spændende lejeboliger på Nordre Jernbanevej midt i Hillerød. Projektet dækker fire byhuse og en etageejendom. Projektet er endnu et skridt i realiseringen af PFA Ejendommes nye boligstrategi. Tidligere på året igangsatte DEAS i den sammenhæng udlejningen af Frederikskaj 2 i København samt Havnehusene i Aalborg på vegne af PFA. ”Hillerød er med kombinationen af lokalt byliv, naturskønne omgivelser og gode forbindelser til København oplagt for os at investere i. I projektet har vi gået efter bred appel og diversitet ved at opføre flotte gedigne lejeboliger fra to til fire værelser, og derfor tror vi også på, at der vil være bred efterspørgsel på boligerne,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme. Behov for flere boliger i Hillerød I Hillerød Kommunes seneste befolkningsprognose anslås der en stigning på over 8.000 borgere i perioden fra 2016 til 2026. ”Der forventes en stigning i

PensionDanmark styrker samarbejdet med DEAS3.11.2017 13:02pressemeddelelse

PensionDanmark har valgt at forny deres samarbejdsaftale med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS, der er landets førende inden for administration, drift og udvikling af ejendomme. DEAS og PensionDanmark indledte samarbejdet i 2004, og PensionDanmark har nu valgt at fortsætte med DEAS som samarbejdspartneren, der skal stå for administration og drift af selskabets ejendomme og lejemål inden for erhverv og bolig. ”DEAS er en effektiv samarbejdspartner inden for ejendomsforvaltning, og vi trækker med stor tilfredshed på deres kompetencer. At selskabet for nylig er blevet ISO-certificeret har yderligere overbevist os om, at DEAS er den rette partner for os, når det gælder administration og drift af vores ejendomme. Jeg har derfor høje forventninger til samarbejdet,” siger Marius Møller, ejendomsdirektør i PensionDanmark. På vegne af PensionDanmark administrerer DEAS pt. en ejendomsportefølje bestående af hovedsageligt erhvervsejendomme- og lejemål, der udgør ca. 500.000 m2, primært kontorer,