Udkast påvirker ikke Dantaxis daglige drift

Nuværende ejerstruktur vil blive ændret, hvis et udkast fra Færdselsstyrelsen gøres endeligt - men får ingen betydning for den daglige drift.

Kommentar fra Dantaxi vedr. udkast fra Færdselsstyrelsen omtalt i flere medier den 27. november 2019.
Efter vedtagelsen af ny taxilov, blev Dantaxi i 2018 solgt til investeringsselskabet Triton. Ved salget var det af væsentlig betydning for både sælger og køber, at processen omkring ejerstrukturen skete efter vejledning fra Færdselsstyrelsen. Færdselsstyrelsen blev fuldt ud oplyst om den fremtidige ejerstruktur. Formålet var at sikre, at reglerne i taxiloven om bopælskrav for ejerkredsen var overholdt. Færdselsstyrelsen har nu efterfølgende udarbejdet et udkast til en afgørelse, der er modsatrettet den vejledning, der blev givet ved salget.

Dantaxi er overrasket over at erfare, at Færdselsstyrelsen omfortolker reglerne. Der er endnu kun tale om et udkast, og Dantaxi og vores ejere fortsætter den konstruktive dialog med myndighederne.

Dantaxi ændrede selskabsform efter intentionerne i taxiloven

Dantaxi var det første taxiselskab i Danmark, der efter intentionerne i den nye taxilov, ændrede selskabsform. Dantaxi blev solgt for at kunne imødekomme de udfordringer, som branchen stod overfor efter afskaffelsen af taximonopolet. Siden salget har Dantaxi investeret i en bred vifte af indsatsområder som produktudvikling, teknologi og undervisning. Mest synlig er investeringen i antallet af nul-emissions-taxier, hvor Dantaxi er markedsledende.

48 48 48 48https://dantaxi4x48.dk/

Dantaxi tilbyder professionel, nem og hurtig adgang til individuel persontransport med transparent prissætning.

180 Taxivognmænd i debat med transportministeren om fremtidens taxier7.11.2019 21:00:00 CETPressemeddelelse

Den grønne omstilling blev mandag meget konkret for 180 taxivognmænd, der deltog i et debatmøde om grøn omstilling i taxibranchen med transportminister Benny Engelbrecht. Branchens fremtidige rammebetingelser var til debat, og især blev det fra vognmandside pointeret, at usikkerheden om antallet af ladestandere, afgifter på nul-emissionsbiler samt autobranchens muligheder for levering kunne forsinke den grønne omstilling.