Bestseller A/S

Ude nu: JACK & JONES lancerer banebrydende tekstilinnovation

Del
Inspireret af naturen og edderkoppespind viser partnerskabet med finske Spinnova en helt ny måde at skabe tekstilfibre på. Resultatet fra BESTSELLERs herretøjsmærke JACK & JONES er nu tilgængeligt globalt.

For to år siden indledte BESTSELLER et langsigtet aktivt partnerskab med den finske innovationsvirksomhed Spinnova, og blev derved en af ​​de første til at teste deres fibre med fokus på at gøre materialet egnet til tekstilproduktion. Nu lanceres det første produkt – et par JACK & JONES bukser – lavet med SPINNOVA® til forbrugerne.

Spinnova står bag udviklingen af et bemærkelsesværdigt fibermateriale, som er produceret af FSC-træ uden brug af skadelige kemikalier og med minimal CO2-udledning og vandforbrug.

”Hos JACK & JONES presser vi os selv til at innovere og udforske både processer og materialer med en lavere miljøpåvirkning. I den sammenhæng fandt vi en utrolig stærk partner i Spinnova,” forklarer Elena Osenbrüg, JACK & JONES’ Sustainability Responsible.

“Efter at have besøgt deres fabrik i Finland og et tæt samarbejde med vores indkøbsteam for at skabe et statement piece, er jeg spændt på nu at se det første JACK & JONES-produkt lavet med SPINNOVA®-fibre på markedet.”

På vej mod kommerciel opskalering

Indtil videre har Spinnova haft stor succes med sit koncept gennem pilotprojekter, og nu er tiden kommet til at arbejde hen imod at skalere op til kommerciel produktion med flere brands. Denne produktlancering kommer som en del af Spinnovas kommercialiseringsrejse.

"BESTSELLER er en af ​​vores langsigtede brandpartnere, og vi er glade for at være en integreret del af deres ambitiøse bæredygtighedsstrategi, Fashion FWD, på de 70 markeder, hvor de opererer. Derfor er det fantastisk at se lanceringen af ​​deres første produkt med SPINNOVA®-fibre, som nu er tilgængeligt for alle deres kunder,” siger Spinnovas administrerende direktør Kim Poulsen.

Partnerskabet indledtes via BESTSELLER Innovation, som fungerer som en katalysator for samarbejder, bestående af eksempelvis pilotprojekter, workshops, casestudier og mere for at accelerere forandringer i modebranchen.

“Hver eneste gang vi oplever, at en innovation når til et kommercielt niveau i BESTSELLER – denne gang med vores brand JACK & JONES – er simpelthen fantastisk. Det er præcis dét, vi stræber efter og arbejder hårdt på at opnå,” siger Camilla Skjønning Jørgensen, BESTSELLERs Innovation Manager, og slutter:

"Vi tror på Spinnova, og vi anser virksomheden som en meget lovende materialeinnovator, som vi planlægger at bruge meget mere i kommende kollektioner."

Find bukserne her.

FAKTA:

  • Bukserne er lavet af 20% SPINNOVA®-fibre og 50% økologisk bomuld. De resterende 30% kommer fra Better Cottons ”mass balance system”.
  • Samarbejdet faciliteres gennem BESTSELLER Innovation, som fokuserer på nye cirkulære og low-impact materialer, bedre produktionsmuligheder og -processer samt nye forretningsmodeller.
  • Spinnova og BESTSELLER blev oprindeligt gensidigt introduceret gennem Fashion for Good-initiativet, der fungerer som matchmaker for brands og innovators.
  • Spinnova har modtaget flere fornemme priser, herunder fra Fast Company, ISPO, Scandinavian Outdoor, ANDAM, Monocle og Marie Claire UK.

Billeder

Information om Bestseller A/S

Bestseller A/S
Bestseller A/S
Fredskovvej 5
7330 Brande

+45 99 42 32 00https://bestseller.com/

Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S

BESTSELLERs svar på anklager om børnearbejde24.9.2025 07:50:00 CEST | Pressemeddelelse

I TV 2-programmet ’Bestseller på vrangen’ udgivet den 24. september 2025 fremgår det, at der skulle være mindreårige, som arbejder i BESTSELLERs forsyningskæde – og at børnearbejde er et forhold, som vi ser igennem fingre med. Vi tager skarpt afstand fra disse påstande, og vi mener, at det er kritisabelt, at TV 2 tillader så grove anklager på sendefladen, uden at disse er dokumenteret. TV 2 har modtaget flere beviser for, at de pågældende beskrivelser i udsendelsen ikke kan være korrekte. Alligevel har TV 2 ikke ønsket at ændre udsendelsens indhold. Det mener vi er uacceptabelt både over for seerne, for de berørte virksomheder i Bangladesh og for BESTSELLER. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningsli

BESTSELLERs svar på tv-udsendelsen ’Bestseller på vrangen’17.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I BESTSELLER er vi uenige i påstande, der hen over to episoder på TV 2 og TV 2 Play bliver fremsat om vores virksomhed, vores arbejdsmetoder og vores ambitioner. Vi tager skarpt afstand fra det billede, som udsendelsen på et delvist udokumenteret grundlag forsøger at tegne – og fra de journalistiske metoder, som er anvendt i programmets tilblivelse. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningslinjer’.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye