Ude nu: JACK & JONES lancerer banebrydende tekstilinnovation
For to år siden indledte BESTSELLER et langsigtet aktivt partnerskab med den finske innovationsvirksomhed Spinnova, og blev derved en af de første til at teste deres fibre med fokus på at gøre materialet egnet til tekstilproduktion. Nu lanceres det første produkt – et par JACK & JONES bukser – lavet med SPINNOVA® til forbrugerne.
Spinnova står bag udviklingen af et bemærkelsesværdigt fibermateriale, som er produceret af FSC-træ uden brug af skadelige kemikalier og med minimal CO2-udledning og vandforbrug.
”Hos JACK & JONES presser vi os selv til at innovere og udforske både processer og materialer med en lavere miljøpåvirkning. I den sammenhæng fandt vi en utrolig stærk partner i Spinnova,” forklarer Elena Osenbrüg, JACK & JONES’ Sustainability Responsible.
“Efter at have besøgt deres fabrik i Finland og et tæt samarbejde med vores indkøbsteam for at skabe et statement piece, er jeg spændt på nu at se det første JACK & JONES-produkt lavet med SPINNOVA®-fibre på markedet.”
På vej mod kommerciel opskalering
Indtil videre har Spinnova haft stor succes med sit koncept gennem pilotprojekter, og nu er tiden kommet til at arbejde hen imod at skalere op til kommerciel produktion med flere brands. Denne produktlancering kommer som en del af Spinnovas kommercialiseringsrejse.
"BESTSELLER er en af vores langsigtede brandpartnere, og vi er glade for at være en integreret del af deres ambitiøse bæredygtighedsstrategi, Fashion FWD, på de 70 markeder, hvor de opererer. Derfor er det fantastisk at se lanceringen af deres første produkt med SPINNOVA®-fibre, som nu er tilgængeligt for alle deres kunder,” siger Spinnovas administrerende direktør Kim Poulsen.
Partnerskabet indledtes via BESTSELLER Innovation, som fungerer som en katalysator for samarbejder, bestående af eksempelvis pilotprojekter, workshops, casestudier og mere for at accelerere forandringer i modebranchen.
“Hver eneste gang vi oplever, at en innovation når til et kommercielt niveau i BESTSELLER – denne gang med vores brand JACK & JONES – er simpelthen fantastisk. Det er præcis dét, vi stræber efter og arbejder hårdt på at opnå,” siger Camilla Skjønning Jørgensen, BESTSELLERs Innovation Manager, og slutter:
"Vi tror på Spinnova, og vi anser virksomheden som en meget lovende materialeinnovator, som vi planlægger at bruge meget mere i kommende kollektioner."
FAKTA:
- Bukserne er lavet af 20% SPINNOVA®-fibre og 50% økologisk bomuld. De resterende 30% kommer fra Better Cottons ”mass balance system”.
- Samarbejdet faciliteres gennem BESTSELLER Innovation, som fokuserer på nye cirkulære og low-impact materialer, bedre produktionsmuligheder og -processer samt nye forretningsmodeller.
- Spinnova og BESTSELLER blev oprindeligt gensidigt introduceret gennem Fashion for Good-initiativet, der fungerer som matchmaker for brands og innovators.
- Spinnova har modtaget flere fornemme priser, herunder fra Fast Company, ISPO, Scandinavian Outdoor, ANDAM, Monocle og Marie Claire UK.
Billeder
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.
Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper12.2.2024 14:09:56 CET | Pressemeddelelse
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
Børns Vilkår modtager 600.000 kr. efter lancering af støttestrømper til børn22.1.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske forældres indkøb af børnestrømper har på få måneder genereret en donation til BørneTelefonen i Børns Vilkår på mere end 600.000 kr. Strømperne er solgt i NAME IT, en af landets største børnetøjskæder, som løbende støtter sårbare børn og unge gennem forskellige initiativer.
22-årig bokser vinder BESTSELLERs Olympiske Håb6.1.2024 22:29:37 CET | Pressemeddelelse
For 15. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld dansk atlet. I år er det den 22-årige bokser Nikolai Terteryan, som løber med titlen forud for et stort OL-år, hvor han allerede er kvalificeret til Paris 2024.
Danske børn og unge modtager nytårsdonation fra BESTSELLER Foundation28.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De danske organisationer headspace og #11påryggen kan tage hul på det nye år med økonomisk rygvind til at gennemføre projekter til gavn for henholdsvis sårbare unge samt indlagte børn og familier på Aarhus Universitetshospital. Organisationerne er to af i alt seks modtagere af en samlet nytårsdonation på 3,5 millioner kroner fra BESTSELLER Foundation.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum