Uddannelse fremmer forståelsen

Som et af de eneste parkeringsselskaber i Danmark går Bluepark nu igen forrest og uddanner bilister i at parkere korrekt.

Kræves der en særlig tilladelse eller skal jeg stille P-skiven? Hvad er ’privatretlige regler’? Gør det noget, at p-billetten ikke kan læses udefra på kontroltidspunktet? Hvor krakilske er p-vagterne? Der kan være mange spørgsmål, der popper op når bilen skal parkeres. Sommetider kan det føles som om det kræver en mindre ingeniøruddannelse at parkere sin bil korrekt.

Når der kommer nye parkeringsregler der hvor man bor, kan det medføre omvæltninger for beboerne, gæster, håndværkere og andre, der måtte benytte parkeringsarealerne. Specielt hvis der pludselig er flere nye regler, der skal følges samtidig. Derfor har Bluepark valgt at komme de mange spørgsmål og tvivlstilfælde i forkøbet ved at tilbyde beboerundervisning i parkering efter de regler, ejendommen har vedtaget. Og fordelene er til at få øje på, fortæller administrerende direktør i Bluepark Nikolaj Florentz Mackowski: ”For os er det alfa omega, at beboerne i de ejendomme, hvor Bluepark holder øje med parkeringsarealerne, kender os og ved hvad skiltene betyder, og hvordan man parkerer rigtigt. Derfor tilbyder vi at besøge vores kunder og bruge en eftermiddag eller aften på at tegne og fortælle. Vi mener at det er bedre at forebygge end at helbrede – og at uddannelse er nøglen. Derfor vil vi selvfølgelig gerne dele den viden vi har, og samtidig vise at vi er på samme hold.”

Nikolaj Florentz Mackowski fortæller, at en beboeraften normalt tager et par timer, hvor der er rig lejlighed til at hilse på Bluepark, se billeder af parkeringssituationer, der kunne udløse kontrolafgifter og naturligvis få svar på alle de spørgsmål, der måtte være. ”Vi bruger den tid det tager og er der behov så bruger vi gerne en aften ekstra. Formålet er at alle i ejendommen kan se fordelene ved privat parkeringskontrol, at p-pladserne til beboerne er ledige ved behov og at biler ikke bare bliver stillet på må og få. Vi er her udelukkende for at skabe tryghed” afslutter Nikolaj Florentz Mackowski.

Bluepark startede med at tilbyde gratis beboerundervisning sidst i 2015.

Vil du vide mere om Bluepark, eller om vores seneste tiltag, er du meget velkommen til at kontakte administrerende direktør Nikolaj Florentz Mackowski på telefon 31 31 44 38 eller email nfm@bluepark.dk