Tv uden et væld af kabler

Telia lancerer nu nye trådløse muligheder med appel til de mange, der overvejer at skifte tv-leverandør, når boligforeninger fra årsskiftet får frit tv-valg eller dem, der vil have en smart tv-løsning, som er nem at bruge. Telia TV er først på markedet med en trådløs tv-boks, der fører tv-signalet frem til fladskærmen uden metervis af bredbåndskabel.

De fleste kan nikke genkendende til kampen med løse kabler og med opsætning af kabelskinner for at skjule det nødvendige, fysiske bånd mellem hjemmets enheder.

Det skal nu være slut. Fremover kan en trådløs enhed give tv-kunden mulighed for at streame tv-signalet trådløst mellem internet-routeren og den digitale tv-boks. Løsningen er blevet efterspurgt af en række Telia TV-kunder, og den er især attraktiv i de hjem, hvor internet-routeren er placeret langt fra fladskærmen og i hjem med flere fladskærme.

”Vi har tidligere lanceret den trådløse tv-boks i Sverige, og undersøgelser viser, at den er blevet rigtig godt modtaget. Først og fremmest er forbrugerne glade for, at de slipper for at trække kabler rundt i hele hjemmet. Det er hurtigt og nemt at sætte op og giver mulighed for, at alle hjemmets fladskærme kan tilsluttes trådløst. Derudover er investeringen i den trådløse enhed en engangsudgift og forudsætter dermed ingen månedlige betalinger,” oplyser Lars Gudbrandsson, der er direktør for privatmarkedet i Telias bredbåndsforretning.

Rent praktisk køber man to trådløse enheder (Media Bridges) og tilslutter dem henholdsvis hjemmets internet-router og tv-boks. Prisen for at tilslutte den første tv-boks er en engangssum på 699 kr. Efterfølgende tv-bokse koster 399 kr. pr stk.

Telia var de første med tv via bredbånd
Telia TV, der blev lanceret i 2008, har siden udviklet sig i takt med forbrugerens behov. Blandt de nye muligheder er filmtjenesten HBO, musiktjenesten Spotify, et stort udvalg af tv ”on Demand”-kanaler og to smartphone apps, der gør det lettere og sjovere at zappe samt optage på Telia TV. Telia var de første på det danske marked, der integrerede tv og smartphone, og med lanceringen af den trådløse tv-boks viser Telia igen lydhørhed overfor kundernes behov, når det gælder nye muligheder med IPTV.

Telia TV sælges altid sammen med en internetforbindelse. Tv-løsningen kan leveres til de fleste husstande i landets største byer.

Læs mere om Telia TV – priser og facts på: http://ww3.telia.dk/tv/

De trådløse tv-bokse kan bestilles online på telia.dk.

Kommunikationschef, Telias bredbåndsforretning, Lone Berning, 28 27 75 23

88 31 31 31http://telia.dk/