TV 2/FYN

TV 2/FYN sender 26 timers live-tv fra Tinderbox

Med sin hidtil største satsning dækker TV 2/FYN Danmarks massivt nye musikfestival Tinderbox de kommende tre dage. I alt sender den fynske nyhedsstation 26 timers live-tv fra musikfestivalen i Odense fredag, lørdag og søndag.

-          Tinderbox er den største, kulturelle fornyelse på Fyn i mange år. Vi ønsker som public service-station at yde vores allerbedste for at bakke festivalen op i sit første, vigtige år – og ikke mindst at vise fynboerne og resten af Danmark, hvordan festivalen foregår, mens den foregår, siger Esben Seerup, direktør på TV 2/FYN.

TV 2/FYNs live-dækning kan fra fredag kl. 14.00 følges direkte på TV 2/FYNs egen tv-kanal og som live-stream på tv2fyn.dk og via TV 2/FYNs app.

Samtidig flettes den massive dækning ind fredag-lørdag-søndag i nyheds-vinduerne på TV 2 - og TV 2/FYN benytter Tinderbox til at give et omfattende nyhedstryk på både tv2fyn.dk, Twitter, Facebook og Instagram under festivalens tre dage.

-          Med et hold på næsten 50 mand på festivalpladsen - og et enestående godt forarbejde igennem hele foråret med Tinderbox-arrangørerne, produktionsselskabet STV og TV 2/Danmark- er vi i den grad klar til tre dages fest, siger Esben Seerup, direktør på TV 2/FYN.

TV 2/FYNs kulturreportere Signe Ryge og Martin Mulvad Ernst er gennemgående programværter igennem hele festivalen fra fredag klokken 14 og frem til midnat søndag.  Der vil blive budt på nyheder og reportager, ikke kun fra selve festivalpladsen på Tinderbox, men også fra resten af Odense, som med omkring 25.000 festivalgæster og mere end 5000 frivillige kommer til at stå på den anden ende.

Den fynske regionalstation vil i samarbejde med musiktidsskriftet Gaffa anmelde koncerter både fredag, lørdag og søndag, og i festivalstudiet vil der være interviews, blandt andet med Tinderbox-aktuelle artister. Desuden vil TV 2 FYN tv-transmittere og streame musik fra udvalgte koncerter – og have fælles redaktion med TV 2/Danmark, der også dækker Tinderbox intenst på både tv2.dk og TV 2/Play.

TV 2/FYNs samlede tv-sendeplan fra Tinderbox er fra 14.00-24.00 fredag og 16.00-24.00 både lørdag og søndag.

Flere oplysninger:

Martin Mulvad Ernst, kulturredaktør på TV 2/FYN: 40 14 10 43
Michael Jensen, produktionschef på TV 2/FYN: 51 59 29 70
Esben Seerup, direktør på TV 2/FYN: 24 79 50 90

Vedhæftet: Fotos af TV 2/FYNs Tinderbox-værter Signe Ryge og Martin Mulvad Ernst. Til fri afbenyttelse.

Information om TV 2/FYN

TV 2/FYN