TV 2 samler Echo og Zulu i et nyt og styrket tilbud til unge

TV 2 brænder for at samle, oplyse og ikke mindst engagere danskerne – det gælder også for de 20-30-årige, som TV 2 gerne vil have en stærkere relation til. Derfor samles Echo og Zulu i ét ungetilbud fra 27. marts under navnet TV 2 Echo.
- Det er en helt central opgave for os at blive ved med at være relevante for de mere end 800.000 danskere, der er mellem 20 og 30 år, og sikre, at vi er med til at starte samtaler, skabe nysgerrighed og inspiration med en styrket tilstedeværelse der, hvor målgruppen befinder sig, sigerTV 2s indholdsdirektør, Lotte Lindegaard.
Det nye TV 2 Echo udkommer på tværs af medier og platforme og fremover med en tydelig og ensartet identitet. Det bliver et TV 2 Echo med flere forskellige genrer for målgruppen og med fortællinger, som er udviklet sammen med dem.
- Med det nye TV 2 Echo udvider vi med flere genrer og fortæller historier fra målgruppens perspektiv i et bredt mix af reality, fiktion, dokumentar og aktualitetshistorier. Vi vil også samle de yngre seere om alt det, vi deler, og ved at gøre det under ét brand bliver det tydeligere, hvad målgruppen kan forvente at få hos os, sigerLotte Lindegaard.
TV 2 Echo bærer stærke Zulu-formater videre
TV 2 Echos redaktion har siden 2018 udviklet et alternativt aktualitetstilbud med ambitionen om at levere public service-indhold fortalt af unge til unge. TV 2 Echo er født som et digitalt indholdsunivers, der afspejler målgruppens massive tilstedeværelse på sociale medier, hvor TV 2 Echo er lykkedes med at skabe en stærk relation til målgruppen. Det arbejde skal videreudvikles og styrkes, når TV 2 fremover samler alt ungeindhold i en fælles ramme under TV 2 Echo.
- Når vi samler to indholdsbrands, er det med ambitionen om at skabe et bredere og mere dynamisk indholdstilbud. Echos programtemaer bredes ud i flere fortællinger og formater på sociale medier samt på tv2.dk. Tv2.dk er der, hvor vi lige nu har allerbedst fat i målgruppen, så ved siden af TV 2 Echo intensiverer vi vores digitale nyhedsindsats over for dem. De unge vil gerne opdateres, og det er en central public service-opgave for os at bidrage til, siger Lotte Lindegaard.
Med sammenlægningen af TV 2 Zulu og TV 2 Echo udvides TV 2 Echos nuværende aktualitetsfortællinger med formater og genrer, som Zulu gennem 20 år har skabt grundpillerne til.
Selvom dele af Zulus dna fortsat vil leve videre i TV 2 Echo, siger TV 2 også farvel til et brand, der har betydet meget for seerne og TV 2 siden starten af år 2000.
- Zulu har repræsenteret det unge og originale i mange år og leveret fantastisk underholdning og dagsordensættende begivenheder, vi aldrig vil glemme. Zulu har dog ikke længere den relevans hos målgruppen, som den havde i brandets ungdom, og derfor er tiden nu kommet til at gøre noget nyt. Verden ændrer sig, og vi skal forny os og skifte spor på det rigtige tidspunkt. Med kæmpe stolthed tager vi gode erfaringer og stærke formater med videre, når vi samler kræfterne i TV 2 Echo, siger Lotte Lindegaard.
TV 2 Echos nye identitet udrulles på alle platforme 27. marts, hvor den officielle sammenlægning af Zulu og Echo træder i kraft. Herefter vil velkendte og nye formater løbende blive lanceret og forme det nye TV 2 Echo. Startskuddet lyder, når ’Zulu Awards’ transformeres til ’EchoPrisen’, der viderebringer den traditionsrige hyldest af alt det bedste, vi har set, hørt og delt med en kæmpe fest fra scenen i K.B. Hallen 30. marts 2023. Festen fortsætter på TV 2 Play og TV 2 Echo, når ’EchoPrisen’ sendes 2. april.

Nøgleord
Kontakter
Simone Skogen LassenPR-konsulent
Underholdning
Maria RasmussenPR-chef
marn@tv2.dkBilleder




Vedhæftede filer
Links
Information om TV 2 Danmark
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store, digitale ambitioner og en mangeårig, stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 PLAY, TV2.DK og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Gregers Wedell-Wedellsborg stopper som bestyrelsesformand i TV 2 til april12.11.2025 17:01:26 CET | Pressemeddelelse
Gregers Wedell-Wedellsborg tiltræder d. 26. januar som topchef i canadiske Shoppers Drug Mart, der har hovedkontor i Toronto, og han flytter i den forbindelse til Canada.
Ny reportageserie følger FC Fredericias vej til Superligaen31.10.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det tog fodboldklubben FC Fredericia 24 år at spille sig i Superligaen. I 'Melvin ser rødt - ikke kun for sjov længere' følger vi klubben og den nye medejer Melvin Kakoozas kamp for at finde fodfæste i den nye professionelle virkelighed med høje krav, nye forpligtelser og store drømme. Der er premiere 7. november på TV 2 Play og tre dage senere på TV 2.
Flot resultat: Knæk Cancer indsamler 137 millioner25.10.2025 23:36:39 CEST | Pressemeddelelse
I en tid med usikkerhed og konflikt stod Danmark sammen om Knæk Cancer og rejste 137.606.333 kroner til kræftsagen.
TV 2 og TV 2 Regionerne dækker valget tæt - de store historier begynder lokalt24.10.2025 12:28:09 CEST | Pressemeddelelse
Med styrket kandidattest, lokale debatter og landsdækkende valgdækning følger TV 2 og TV 2 Regionerne kommunalvalget helt til dørs – i alle dele af landet og med fokus på nærdemokratiet.
Streaming i Danmark: Danskerne streamer lidt mindre i tredje kvartal i 2025 men bruger en større andel af deres tid på TV 2s indhold22.10.2025 08:26:11 CEST | Pressemeddelelse
I tredje kvartal 2025 bruger hver dansker i gennemsnit 1 time og 9 minutter dagligt på at streame indhold. Det er færre minutter end sidste år, hvor den store sportssommer blandt andet var med til at trække niveauet op til en foreløbig rekord for tredje kvartal.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
