TV 2 forlænger tennisrettigheder og viser Holger Rune til og med 2026

TV 2 forlænger rettighederne til ATP Tour i tennis med yderligere tre år, så de løber til og med 2026. Dermed kan danskerne fortsat følge Holger Rune, Novak Djokovic, Carlos Alcaraz og de øvrige stjerner på TV 2 Play, TV 2 Sport og TV 2 Sport X, som viser alle ATP Tour-turneringer.

20-årige Holger Rune indtager syvendepladsen på verdensranglisten i tennis, hvilket er den bedste danske herreplacering nogensinde, og hans vej mod den absolutte verdenstop kan i de kommende år fortsat følges på TV 2 Play, TV 2 Sport og TV 2 Sport X.

- Det har været imponerende at følge Holger Runes vej mod toppen i international tennis, som virkelig har taget fart det seneste halvandet år. Vi mærker selvfølgelig danskernes store interesse for Holger Rune og er derfor glade for at forlænge aftalen med ATP Media, så vi fortsat kan tilbyde verdensklassetennis ikke blot med Holger Rune, men også med navne som Carlos Alcaraz, Casper Ruud, Jannik Sinner og Novak Djokovic, siger TV 2s sportschef, Frederik Lauesen.

Holger Rune er foreløbig nået frem til syv finaler på ATP Touren og vundet fire af dem. Senest vandt han BMW Open i München for anden gang i karrieren, og tidligere er det også blevet til sejre i Stockholm Open og ATP Masters 1000 Rolex Paris Masters, hvor han slog Novak Djokovic i finalen.

60 ATP-turneringer om året

ATP-rettighederne indeholder 60 ATP-turneringer og består af Nitto ATP Finals, alle ni ATP Masters 1000 Masters-turneringer, alle 13 ATP 500-turneringer samt 36 ATP 250-turneringer og Next Gen ATP Finals, hvor du kan se morgendagens stjerner i international tennis.

TV 2 Sport og TV 2 Sport X viser som minimum alle finaler fra ATP Masters 1000- og 500-turneringerne, og i det hele taget vil alle kampe på centre court fra alle turneringerne i aftalen blive vist på TV 2 Play.

- Vi er meget glade for samarbejdet med ATP og det fantastiske produkt, de leverer. Vi kommer helt tæt på de ofte opslidende dramaer, som kræver enormt meget af spillerne både fysisk og psykisk. Det er et meget attraktivt produkt, som i takt med Holger Runes succes bliver mere og mere populært blandt danskerne, siger Frederik Lauesen.

Foruden ATP-rettighederne har TV 2 også rettighederne til at vise kvindernes WTA-turneringer med Clara Tauson til og med 2026.

- Det er helt i tråd med vores strategi om at fokusere på store danske atleter på TV 2 Sport, og som vi virkelig kan folde ud på TV 2 Play, hvor vi har mulighed for at vise flere turneringer og flere kampe på samme tid, siger Frederik Lauesen.

Til at dække de mange tenniskampe har TV 2 sammensat et hold af tenniseksperter og kommentatorer, som består af Tine Scheuer-Larsen, Kenneth Carlsen, Michael Tauson, Patrik Wozniacki, Peter Bastiansen, Henrik Jensen, Morten Ankerdal, Jonas Krügermejer Nygaard, Simon Tordrup Jensen og Ulrik Jönsson.

Jacob PanumPR-konsulent

Sport, nyheder og TV 2 NEWS

japa@tv2.dk

TV 2 forlænger rettighederne til ATP Tour i tennis med yderligere tre år, så de løber til og med 2026. (Foto: ATP/TV 2)

TV 2 opnår tilfredsstillende 2023-resultat trods strukturelle udfordringer og omsætningsfald19.3.2024 17:26:43 CET | Pressemeddelelse

De strukturelle udfordringer i mediebranchen indebar i 2023 et markant fald særligt i TV 2s traditionelle tv-reklameomsætning. På trods af det skærpede udfordringsbillede leverer TV 2 på begge sine bundlinjer i form af stærkt public service-indhold med stor gennemslagskraft i den danske befolkning og et økonomisk resultat, der er tilfredsstillende i forhold til statens afkastforventning som ejer af TV 2.