TUI udvider populært hotelkoncept i Asien og Afrika
TUI Group fortsætter ekspanderingen af sit succesfulde og profitable hotelvaremærke, TUI Blue. Nu, hvor TUI’s operationelle forretning er tilbage igen, er fokus rettet mod udviklingen af hotelvaremærket i nye regioner som Sydøstasien, Kina, Afrika og Mellemøsten. Et vigtigt element for den fremtidige vækststrategi er internationale partnerskaber, da TUI Blue-hotellerne drives under ledelseskontrakter eller af franchisetagere.
”TUI har bred erfaring med design, udvikling og vellykket drift af fritidshoteller samt udvikling af feriedestinationer. Vores vækstambitioner og denne lancering er en vigtig milepæl på vejen mod at blive verdens ledende varemærke inden for fritidshoteller,” siger Erik Friemuth, administrerende direktør for TUI Hotels & Resorts.
Vækststrategien blev præsenteret for investorer og repræsentanter fra hotelbranchen på et hybridarrangement i Dubai d. 28. marts 2022. I metropolen ved Den Arabiske Golf og Hong Kong, vil TUI etablere sit eget hoteludviklingsteam. TUI’s dedikerede team i Asien er i gang og har allerede sikret kontraker med de første TUI Blue-hoteller i Kina.
Om TUI Blue
TUI Blue tilbyder livsstils- og oplevelsesorienterede feriegæster et hotelprodukt skræddersyet til deres individuelle behov og præferencer – for voksne i alderen 16+, for familier, for alle. Kendetegnet ved hotellerne er Blue Guides, der fungerer som lokale eksperter, Bluef!t træningsprogrammet og hotellernes moderne design. Med The Blue-appen har feriegæster adgang til digital service før, under og efter rejsen.
Det kulinariske tilbud på TUI Blue-hotellerne byder på lokal mad, høj kvalitet og catering for alle diætbehov eller ernæringsplaner. Hoteloplevelsen komplimenteres med et bredt udbud af dags- og aftenaktiviteter. Med sit globale flagskib, TUI Blue, driver verdens ledende rejsekoncern, TUI Group, væksten i hotelsegmentet fremover
Nøgleord
Kontakter
Mikkel Hansen
Pressekontakt
mikkel.hansen@tui.dk
+45 33 47 90 75
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 medarbejdere, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketing platforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
TUI klar med billetter til Palma Marathon Mallorca11.4.2024 13:35:25 CEST | Pressemeddelelse
Nu er det muligt for TUI’s danske gæster at bestille billet til at løbe hel-, halv- eller ni kilometer-maraton på Mallorca samt deltagelse i aktiviteter som morgenløb, udstilling og pastafest.
TUI lancerer kør-selv-ferie i Europa10.4.2024 09:29:22 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet vil udnytte deres omfattende hotelplatform til at sælge kør-selv-ferie til danskerne.
TUI Futureshapers omdanner sociale udfordringer til iværksættermuligheder for kvinder i Tunesien4.4.2024 12:49:52 CEST | Pressemeddelelse
TUI Futureshapers Tunisia uddanner 60 kvindelige mentorer, så de kan hjælpe mere end 500 unge kvinder med at lykkes i deres karriere.
Set Jetting hitter: Her er seks oplagte ferie- og filmdestinationer at besøge i 202421.3.2024 13:48:29 CET | Pressemeddelelse
Flere danskere rejser for at opleve steder, hvor deres yndlingsfilm og tv-serier er optaget. TUI har kigget på forventede film og tv-serier for 2024 og samlet et overblik over, hvordan du kan opleve dem.
TUI er igen kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche11.3.2024 10:53:25 CET | Pressemeddelelse
Danske forbrugere anser endnu en gang TUI for at være det mest bæredygtige varemærke i rejsebranchen. Det er femte gang på seks år, at TUI rangerer øverst i sin kategori i Sustainable Brand Index, Europas største varemærkestudie om bæredygtighed.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum