TUI udvider populært hotelkoncept i Asien og Afrika

TUI Group satser videre på udvidelsen af hotelvaremærket, TUI Blue. Målet er at vokse fra 96 til 300+ hoteller verden over.

TUI Group fortsætter ekspanderingen af sit succesfulde og profitable hotelvaremærke, TUI Blue. Nu, hvor TUI’s operationelle forretning er tilbage igen, er fokus rettet mod udviklingen af hotelvaremærket i nye regioner som Sydøstasien, Kina, Afrika og Mellemøsten. Et vigtigt element for den fremtidige vækststrategi er internationale partnerskaber, da TUI Blue-hotellerne drives under ledelseskontrakter eller af franchisetagere.

”TUI har bred erfaring med design, udvikling og vellykket drift af fritidshoteller samt udvikling af feriedestinationer. Vores vækstambitioner og denne lancering er en vigtig milepæl på vejen mod at blive verdens ledende varemærke inden for fritidshoteller,” siger Erik Friemuth, administrerende direktør for TUI Hotels & Resorts.

Vækststrategien blev præsenteret for investorer og repræsentanter fra hotelbranchen på et hybridarrangement i Dubai d. 28. marts 2022. I metropolen ved Den Arabiske Golf og Hong Kong, vil TUI etablere sit eget hoteludviklingsteam. TUI’s dedikerede team i Asien er i gang og har allerede sikret kontraker med de første TUI Blue-hoteller i Kina.

Om TUI Blue

TUI Blue tilbyder livsstils- og oplevelsesorienterede feriegæster et hotelprodukt skræddersyet til deres individuelle behov og præferencer – for voksne i alderen 16+, for familier, for alle. Kendetegnet ved hotellerne er Blue Guides, der fungerer som lokale eksperter, Bluef!t træningsprogrammet og hotellernes moderne design. Med The Blue-appen har feriegæster adgang til digital service før, under og efter rejsen.

Det kulinariske tilbud på TUI Blue-hotellerne byder på lokal mad, høj kvalitet og catering for alle diætbehov eller ernæringsplaner. Hoteloplevelsen komplimenteres med et bredt udbud af dags- og aftenaktiviteter. Med sit globale flagskib, TUI Blue, driver verdens ledende rejsekoncern, TUI Group, væksten i hotelsegmentet fremover

Mikkel Hansen
mikkel.hansen@tui.dk

Information om TUI Danmark A/S

Gammel Kongevej 60
1850 Frederiksberg

+45 33 47 90 75https://www.tui.dk/om-tui/presse/

TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 medarbejdere, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketing platforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.