TUI tilpasser populære hoteller til danske gæster

TUI tilpasser tre populære hoteller i håbet om at tiltrække flere danske gæster. Målet er at finpudse hotellerne endnu mere til danskernes behov, og det gøres blandt andet ved at udvide udendørsområdet, aktiviteterne og klubtilbuddet for de mindste. Afslapning og nærvær er nøgleordene i den tilbagemelding, TUI har fået fra danske gæster.
Rejseselskabet oplever, at storfamilierejser stiger i popularitet, og når flere gæster rejser sammen, stiller det krav til hotellets rummelighed.
”Vi ved, at vores danske gæster værdsætter, at der er god plads på hotellerne. Der er derfor store pools, så ingen behøver at ligge klos op ad hinanden. Man vælger selv, om frokosten skal spises i hovedrestauranten eller under åben himmel i poolbaren. Der findes flere loungeområder, hvor hele selskabet kan slappe af eller samles om et af hotellernes mange brætspil. Det er små detaljer, der gør en stor forskel,” siger Tommy Serban, kommerciel direktør hos TUI.
En anden tilbagemelding, som går igen, er interessen for træning og aktiviteter generelt. TUI udvider og justerer derfor udbuddet af aktiviteter på hotellerne ved blandt andet at udvide mulighederne for vandsport og en ny favorit, Teqball, der kombinerer fodbold og bordtennis. Klassikere som morgenyoga, madlavningskurser og vandgymnastik er stadig en del af programmet. Hotellerne er desuden udstyret med træningslokaler og udendørs fitness områder. TUI opdaterer hele tiden aktivitetsprogrammet, så det afspejler de nuværende interesser hos danskerne.
Når det gælder aktiviteter for børn og unge, har det været tydeligt, at Babyklub, hvor man kunne få passet de mindste, ikke var et hit. Den er derfor fjernet, og fokus er nu på de tre eftertragtede børne- og ungdomsklubber, der findes for alle aldre, fra 3 til 15 år. Bueskydning, vandpolo og kongespil er nogle af de aktiviteter, der afholdes af hotellets skandinaviske guider. De fleste af hotellerne tilbyder også svømmeskole og fodboldskole.
”Noget af det vigtigste for specielt børnefamilierne er, at der er daglige aktiviteter for de små. Mor og far vil gerne kunne slappe af for sig selv i nogle timer, mens deres børn har det sjovt i trygge rammer sammen med vores guider og andre børn på hotellet,” siger Tommy Serban.
TUI har indtil videre tilpasset tre hoteller, som allerede kan opleves den kommende sommer. Der er tale om TUI Blue Aegean Park i Grækenland, TUI Blue Nausicaa Beach på Cypern og TUI Blue Pascha Bay i Tyrkiet. Hotellerne går under navnet TUI Blue Village, så de er genkendelige for dem, der ønsker at holde ferie på et nordisk tilpasset hotel. TUI kigger allerede på at udvide TUI Blue Village med flere hoteller på andre populære destinationer.
Nøgleord
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 ansatte, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketingplatforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
TUI er kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche9.3.2023 13:30:00 CET | Pressemeddelelse
Danske forbrugere anser endnu en gang TUI for at være det mest bæredygtige varemærke i rejsebranchen. Det er fjerde gang på fem år, at TUI rangerer øverst i Sustainable Brand Index, Europas største varemærkestudie om bæredygtighed.
TUI lancerer ny hotelplatform27.2.2023 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI har lanceret en ny platform med 9.500 hoteller, som giver feriehungrende danskere mulighed for at vælge mellem endnu flere hoteller end tidligere. Målet er at tilbyde op imod 30.000 hoteller på platformen ved årets udgang.
TUI får reduktionsmål godkendt20.2.2023 11:45:00 CET | Pressemeddelelse
TUI bliver det første fritidsflyselskab og krydstogtselskab til at få sine reduktionsmål godkendt af SBTi. Inden 2030 vil rejsekoncernen reducere udledning med 24 procent for fly, mindst 46,2 procent for hoteller og 27,5 procent for krydstogt.
TUI opruster med direkte afgang til Thailand9.9.2022 14:24:29 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI indsætter endnu en direkte flyvning fra København til Phuket i Thailand denne vinter på baggrund af øget interesse. TUI er samtidig det eneste selskab med direkte afgange til Krabi-provinsen.
Rejsekoncern vil forpligte sig til ambitiøse klimamål29.8.2022 15:44:13 CEST | Pressemeddelelse
Rejsekoncernen TUI får nu sine reduktionsmål videnskabeligt valideret af SBTi. Planer for reduktion for fly, krydstogt og hoteller er indsendt og forventes færdigbehandlet i slutningen af indeværende år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum