TUI og Jettime indgår flykontrakt til en halv milliard

Rejseselskabet TUI Nordic og det danske flyselskab Jettime har givet håndslag og sat underskrift på en charterkontrakt, der betyder, at Jettime skal flyve mere end 200.000 af TUI’s feriegæster fra Danmark, Sverige og Finland til sydlige rejsemål på den anden side af påske og frem til og med efterårsferien 2022.

Jettime skal transportere nogle af TUI’s chartergæster fra ti forskellige, nordiske lufthavne i Danmark, Sverige og Finland denne sommer. Rejseselskabet og flyselskabet, der har et mangeårigt, tæt samarbejde bag sig, har nemlig indgået en kontrakt til en halv milliard kroner. Destinationerne, som Jettime skal flyve TUI’s feriegæster til, bliver Kreta, Cypern, Rhodos, Mallorca og flere små, græske øer.

Jettime har base i København og servicerer TUI’s gæster med sine danske, svenske og finske piloter og cabin crew.

”Vi ser frem til det fortsatte samarbejde med Jettime. Et dansk selskab, med danske ansatte ombord. De kan give vores gæster den personlige og lokale service, som vi går op i, at de får. Vores gæster er i rigtig gode hænder hos Jettime og derfor er vi glade for at have landet denne aftale,” siger Tommy Serban, kommerciel direktør hos TUI Nordic.

Jettime er ligeledes glade for den nye aftale med TUI Nordic.

”I Jettime ser vi frem til at give TUI’s gæster en mindeværdig start og afslutning på deres ferie i trygt og hyggeligt selskab med vores danske piloter og cabin crew. Charterflyvninger er vores spidskompetence og ligger dybt i vores DNA. Gennem aftalen med TUI Nordic har vi en travl sommersæson foran os, hvor vi kan gøre det, vi er bedst til,” siger Jørgen Holme, CEO i Jettime.

Mikkel Hansen
mikkel.hansen@tui.dk

Information om TUI Danmark A/S

Gammel Kongevej 60
1850 Frederiksberg

+45 33 47 90 75https://www.tui.dk/om-tui/presse/

TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 medarbejdere, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketing platforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.