TUI er kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche

SB Insight, der står bag varemærkestudiet, undersøger hvert år, hvilke varemærker forbrugerne ser som de mest bæredygtige. I år er det fjerde gang, at danskerne anser TUI for at være mest bæredygtig i kategorien ”Rejser og Turisme”.
Trods de seneste års udfordrende vilkår i branchen har TUI prioriteret sit daglige arbejde med bæredygtighed. Rejseselskabet præsenterede fornyligt en ambitiøs bæredygtighedsagenda, der indeholder en række reduktionsmål, som er reviderede og godkendte af SBTi. TUI vil inden 2030 reducere udledning med 24 procent for fly, mindst 46,2 procent for hoteller og 27,5 procent for krydstogt. Bæredygtighedsagendaen er et skridt på vejen mod rejsekoncernens overordnede mål om nuludledning inden 2050.
TUI arbejder sideløbende på projektet, ”Destination Rhodes Co-Lab”, der har til formål at gøre den græske ø Rhodos til frontløber i bæredygtighedstransformationen af turismesektoren. For at udvikle konkrete løsninger inden for bæredygtighed og implementere dem på Rhodos samarbejder TUI med den græske regering og den sydægæiske region.
”Først og fremmest stor tak til alle de danskere, der har valgt os som det mest bæredygtige varemærke inden for vores industri. Bæredygtighed er et hovedelement i vores måde at drive forretning på og sådan har det været i mange år. Vi ved og er meget ærlige omkring, at vores branche og TUI som virksomhed har et enormt ansvar. Men vi arbejder også ud fra, at hvis vi ikke tager det ansvar, så er det ikke sikkert, der er nogle destinationer at rejse til i fremtiden. Med vores ambitiøse bæredygtighedsagenda og revideringen fra SBTi ønsker vi at gå forrest med reduktioner. Og med innovative projekter som vores Rhodes Co-Lab og hundredevis af projekter gennem TUI Care Foundation, tager vi det ansvar i branchen, som vores størrelse naturligt afføder. Vi fortsætter med at være ambitiøse og vi fortsætter med at fortælle om det, så vi sammen kan skubbe branchen i den rigtige retning,” Jessica Enbacka, administrerende direktør hos TUI Nordic.
Det er fjerde gang på fem år, at TUI anses som det mest bæredygtige varemærke i rejse- og turistbranchen i Danmark.
Nøgleord
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
Verdens førende rejsekoncern
TUI er en børsnoteret rejsekoncern med +20 milliarder euro i omsætning og +65.000 ansatte verden over. TUI opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. I Danmark er TUI en af de største spillere på markedet for rejser til udlandet.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Fem græske destinationer for madelskere24.4.2025 10:26:11 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI fremhæver fem kulinariske oplevelser, der giver en dybere indsigt i landets madtraditioner.
TUI udvider sin portefølje med luksushoteller fra populær tv-serie3.4.2025 14:47:42 CEST | Pressemeddelelse
TUI har tilføjet to af de eksklusive hoteller fra serien til deres portefølje: Anantara Mai Khao Phuket Villas i Phuket og Mandarin Oriental i Bangkok.
Flest danskere genbesøger disse destinationer24.3.2025 09:24:17 CET | Pressemeddelelse
Nogle foretrækker nyt og andre foretrækker det velkendte. Disse tre sommerdestinationer har fleste tilbagevendende gæster.
Danskerne sparer op til denne destination21.3.2025 11:34:38 CET | Pressemeddelelse
Data viser stigning i rejseopsparing på 33 procent. Specielt én destination er øverst på ønskelisten og slår Paris af pinden som sidste års mest populære destination at spare op til.
Stor interesse for påskerejser: Specielt storbyferie hitter20.3.2025 09:19:02 CET | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI har solgt 63 procent flere påskerejser sammenlignet med sidste år. Europæiske storbyer er specielt i høj kurs.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum