TUI Care Foundation modtager global anerkendelse for arbejdet med bæredygtighed

Hvert år uddeler WTM Responsible Tourism priser og anerkendelse for fremragende initiativer inden for rejse- og turismebranchen. I år modtog TUI Care foundation guld og sølv for henholdsvis ”Destinations Building Back Better Post-Covid” og ”Reducing Plastic Waste in the Environment” initiativerne.

Philippos Drousiotis, Chairman of CSTI

Katie James, Project Manager from the Travel Foundation
Fra højre: Thomas Ellerbeck, Chairman of the Board of Trustees of the TUI Care Foundation Philippos Drousiotis, Chairman of CSTI Vakis Loizides, Senior Tourism Officer from the Deputy Ministry of Tourism of Cyprus Katie James, Project Manager from the Travel Foundation

TUI Care Foundation modtog guld for arbejdet med mindre lokale virksomheder under coronapandemien. 565 mindre virksomheder har modtaget økonomisk hjælp, financiel vejledning og individuelle mentorer under pandemien. TUI Care Foundation arbejder med mange forskellige tiltag og sølvet kom i hus for arbejdet med reducering af plastic og genanvendelse.

Priserne blev uddelt ved WTM London hvor Thomas Ellerbeck, formand for bestyrelsen for TUI Care Foundation, modtog dem med stolthed.

”TUI Care Foundation, partnere, projektmedlemmer og TUI ansatte er alle en del af priserne. Hver og en kan føle sig beæret over anerkendelsen af vores projekter. Der lægges vægt på at turisme kan være positivt for både miljø og samfund. Vi og vores samarbejdspartnere er meget engageret i fortsat at bidrage positivt på rejsemålene verden over,” lyder det fra Thomas Ellerbeck.

TUI Care Foundation arbejder globalt og tager action lokalt. Det bygger på stærke relationer mellem lokale og internationale organisationer for at skabe en langvarig positiv effekt.

Billeder

Philippos Drousiotis, Chairman of CSTI