Tuborgfondet

Tuborgfondet kommer til Aalborg

Tuborgfondet støtter unges drømme, men i Nordjylland er det kun 9% af de unge, der kender til fondet. Det skal der laves om på, og derfor besøger Tuborgfondet nu Aalborg.

I en kendskabsmåling foretaget af Kantar for en række danske fonde i maj 2022, stod det klart, at under hver 10. unge nordjyde kender til Tuborgfondet. Mens hver fjerde ung i Hovedstaden kender til fondet, der netop støtter unge og ungdomsorganisationer.
”Det er klart, at vi ønsker, at så mange unge i Nordjylland som muligt får kendskab til Tuborgfondet. For i sidste ende vil det også betyde, at flere unge vil sende en ansøgning om støtte til deres idéer,” fortæller kommunikationsansvarlig Anni Riedel-Lyngskær.

Støtter unges drømme om en bæredygtig fremtid
Tuborgfondets målgruppe er unge mellem 16 og 30 år, og alle organisationer med unge som målgruppe samt fællesskaber af unge kan søge penge fra Tuborgfondet. Eksempelvis kan unge mellem 16-30 år søge op til 100.000 kr. fra Drømmepuljen til idéer og projekter af og for unge. Når man sender en ansøgning til Drømmepuljen, får man svar inden for 1 uge.

Opfordring til at prøve små drømme af
I Aalborg inviterer Tuborgfondet unge til at tage en præstationspause.
”Vi ved, at det kan være svært for unge at tro på at deres idé eller projekt er stort nok eller godt nok, siger Anni Riedel-Lyngskær.

Tuborgfondet kommer samtidig med en opfordring om, at fondet også støtter små drømme. Fx faglige fællesskaber på videregående uddannelser, elever, der går sammen for at skabe mere elevdemokrati eller unge, som vil demonstrere for klimaet og holde talks om bæredygtighed, eller LGBTQ-persioner, som organiserer pride-events for unge eller sangskriver camps for musiktalenter.

Derudover er Tuborgfondet gået sammen med Aalborg organisationen Ung Kult om et arrangement, hvor man kan lære, hvordan man får penge til sine projekter og idéer.

Her kan man møde Tuborgfondet:
PRÆSTATIONS- OG KAFFE PAUSE
Vi har allieret os med en lokal tuktuk kaffevogn og byder på en kop kaffe og en snak om drømme.
Den 12. kl. 8:15 ved UCN Campus Sofiendalsvej
Den 12. oktober kl. 10-13 ved hovedindgangen til Aalborg Universitet
Den 13. oktober kl. 8:15 ved UCN Campus Hobrovej

SÅDAN FÅR I PENGE TIL JERES PROJEKTER
Tuborgfondet inviterer til at komme og få gode råd til at søge penge, møde andre engagerede unge og byder på aftensmad. Det er den 12. oktober kl. 16-19 i AbZalon (kræver tilmelding) https://tuborgfondet.nemtilmeld.dk/5/

Information om Tuborgfondet

Tuborgfondet
Ny Kongensgade 20, st. tv.

+45 3175 7065https://www.tuborgfondet.dk/

Tuborgfondet styrker unges muligheder for at realisere deres drømme og idéer sammen med andre unge og få indflydelse på fremtidens bæredygtige samfund. I 2021 uddelte fondet 72 mio kr. Tuborgfondet er en del af det erhvervsdrivende Carlsbergfondet, som får sit overskud fra aktieafkastet i Carlsberg A/S