Trump får Googlesøgninger på “Greenland”, “Denmark” og “Mette Frederiksen” til at eksplodere

Del

Hvor mange hoteller, supermarkeder og seværdigheder findes på Grønland? Og hvor mange turister kan stå omkring springvandet ved Christiansborg? Måske ikke nok! Donald Trumps natlige tweet, hvor han både nævner ‘Greenland’, ‘Denmark’, og ‘Mette Frederiksen’ har nemlig fået amerikanerne til at fare til søgemaskinerne, for at finde svar på, hvad de mærkværdige og muligvis også ukendte ord betyder.

Og hvem ved, selvom Trump ikke har fået grønt lys med hensyn til sit køb af Grønland, kan det ses som reklame for både Grønland, Danmark og Mette Frederiksen - og måske planlægger flere amerikanere at svinge forbi Christiansborg, eller måske endda lande i Narsarsuaq inden året er omme?

Søgeinteressen eksploderet siden 16. august


Sådan skriver Donald Trump på sin Twitterprofil natten til onsdag, dansk tid. Dette skabte allerede fra morgenstunden stor debat blandt danskerne der vågnede op til rødglødende nyhedsopdateringer, inden de havde svunget benene ud af sengen. Men det mærkværdige tweet satte ikke kun gang i debatten herhjemme. 

Hos mediebureauet Heymate365 har vi foretaget en analyse af amerikanernes Google-søgninger efter nattens tweet, og amerikanerne er i den grad nysgerrige på, hvad den grønne men også snefyldte ø, beliggende ved siden af Danmark, har at byde på. Og hvad med Danmark? Måske ved minoriteten af den amerikanske befolkning i forvejen, hvad det lille land, som mest af alt er kendt for tårnhøj beskatning, lykkelige indbyggere og hyggelige stunder, er for en størrelse - mens den øvrige befolkning også beder Google om hjælp til svar på dette spørgsmål. 

Helt specifikt viser vores analyse, ligesom diagrammet nedenfor viser, at søgetermen “Greenland” nåede sit maksimale antal søgninger nogensinde i dag, kl. 12, dansk tid. I diagrammet ses hvordan interessen for søgning af både “Greenland” (blå) “Denmark” (gul) og “Mette Frederiksen” (rød) er steget indenfor det seneste døgn i USA. 

Men det er ikke kun i løbet af det seneste døgn, at de nysgerrige amerikanere er strøget til søgemaskinen. Interessen for Grønland startede allerede den 16. august, hvor søgningerne eksploderede, og søgetermen “Greenland” nåede sit mest populære niveau nogensinde. Dette kan forklares med, at det netop var denne dag, at The Wall Street Journal udkom med en artikel, hvor de beskriver, hvordan Trump allerede da var begyndt at planlægge købet af Grønland. I artikel kalder han selv øen for “the ice-covered autonomous Danish territory between the North Atlantic and Arctic oceans”. 

 

Tyvstjålet fra en 1995-episode af The Simpsons?

Men i udarbejdelsen af søgeordsanalysen, faldt interessen ligeledes på de relaterede søgeord, som ses i diagrammet herunder. Her står det nemlig klart, at den amerikanske befolkning forbinder den lille atlanterhavsø med den populære tv-serie The Simpsons. I et tweet af Chris Murphy, skriver han ordret, at aflysningen af besøget til Danmark, på baggrund af statsministerens nægtelse af købet af Grønland, netop var omdrejningspunktet for en 1995-episode af The Simpsons. I diagrammet ses det tilsvarende, hvordan søgningen på “Simpsons greenland” er steget med 4850 %, og det vidner om, at amerikanerne har prøvet at finde hoved og hale i den underlige forbindelse mellem Matt Groeningstv- klassiker og den ukendte ø, Grønland. 




Information om Heymate ApS

Heymate ApS
Klostergade 56 C
8000 Aarhus C

https://heymate.dk/

Følg pressemeddelelser fra Heymate ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Heymate ApS

Markedet for gadgets har fået en ny spiller4.12.2019 13:36:01 CETPressemeddelelse

Det klassiske ordsprog; “Aldrig gå ned på udstyr” har aldrig været mere aktuelt end i nutidens samfund. Nye techvirksomheder skyder frem, og der bliver udviklet nye produkter, som forbrugeren kan bruge hver dag for, at gøre livet lidt lettere. Nu er der kommet en ny spiller på det danske gadgetmarked, som satser på at kunne levere gadget til en overkommelig pris for forbrugeren. Den nye spiller er Fair24.dk, og forsøger nu at gøre op med høje priser på teknologiprodukter. Ny konkurrence på det danske gadgetmarked kan gavne forbrugeren, da det vil kunne presse prisen på kvalitetsvarer. Velkendte brands til en overkommelig pris Fair24 inventar af produkter består af velkendte brands indenfor gadgetverden. Appleprodukter er stadig populære hos danskerne, og hos fair24 kan man få tilfredsstillet sit behov for den amerikanske techvirksomheds mange gode produkter. Fair24 sælger blandt andet den seneste generations AppleTV (5. generation), som er 4K kompatibel, så man kan streame i allerhøjes

Danskerne ser fordelene ved at montere en varmepumpe i hjemmet20.9.2019 14:01:59 CESTPressemeddelelse

Dette er sponsoreret indhold I den forgangne tid er der kommet et stort fokus på klimaet og den ‘grønne’ omstilling. Det er blevet meget vigtigt for danskerne at tage et standpunkt i den store klimadebat. Det er gældende på den store offentlige scene så vel som i hjemmet. I takt med det tager flere og flere danskere valget om at få en elektriker til at montere en miljøvenlig varmepumpe i hjemmet. Den miljøvenlige varmepumpe Rigtig mange danskere er altså begyndt at kunne se fordelene ved at investere i en varmepumpe, da det både er en CO2 besparelse men også en besparelse rent økonomisk på en og samme tid. El-virksomheden VS-Automatic oplever, at tilfredsheden blandt kunderne ikke er til at tage fejl af. VS-Automatic har med sine mere end 25 års erfaring i branchen kunnet følge en stor udvikling i danskernes præferencer indenfor varmeløsninger. Tilbage i 1980’erne var det yderst populært at køre med el-varme, blandt andet el-radiatorer og dertil en brændeovn. Som tiden gik fandt man ud

Danskerne rykker træningen indenfor i vintermånederne11.9.2019 15:24:35 CESTPressemeddelelse

Det er blevet efterår i Danmark. Udenfor er det gråt, tåget og regnfuldt - og forkølelse og efterårssnue banker på døren. For blot en måned siden, stod solen højt på himlen, og badevandet var både lunt og rart. Statistikken viser, at de varme sommermåneder, for alvor fik danskerne til at være aktive i naturen - i form af både løbeture og andet motion. En undersøgelse foretaget af Friluftsrådet viser at hele 56 procent af deltagerne i undersøgelsen i sommerhalvåret opholder sig i naturen mindst én gang dagligt, og 29 procent yderligere opholder sig i naturen en til tre gange om ugen. Men mens mange danskere kridtede løbeskoene og gik eller løb en tur i den de danske skove viser undersøgelser foretaget af Danskernes Friluftsliv, at danskerne er markant mindre aktive ude i naturen, når vinteren sniger sig på.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum