Troldspejlets vært overraskede DI-virksomhed med pris

Adm. direktør Bo Mørck Penstoft fra virksomheden Army Painter i Skanderborg, som fremstiller maling til brætspils- og krigsspilsfigurer, fik sig en gedigen overraskelse midt i en travl arbejdsdag, da Troldspejlets mangeårige tv-vært Jakob Stegelmann pludselig stod uden for døren.
Studievært gennem mange år på DR’s Troldspejlet Jakob Stegelmann overrakte DI’s Initiativpris 2020 til adm. direktør Bo Mørck Penstoft, The Army Painter ApS. Foto: Aleksander Hørup Gislason

Han medbragte endnu en overraskelse, nemlig Dansk Industris Initiativpris 2020.

The Army Painter ApS udvikler, producerer og sælger præcisionsmaling og tilbehør til bemaling af miniaturefigurer, som bruges i bl.a. Star Wars og Dungeons and Dragons spil. De er godkendt som leverandør af de rette farvesammensætninger til flere seriøse spil, herunder Disneys.

Derfor var det helt naturligt for DI at bede Jakob Stegelmann at overrække prisen – som vært på Danmarks eneste tv-program gennem mange år som beskæftiger sig med alt indenfor tegneserier, gaming og adventure-universet.

Stifteren Bo Penstoft er på det danske gaming-landshold, og virksomheden udspringer af entusiasme for gaming-figurer. Med afsæt i en stærk interesse i gaming har han skabt en succesfuld forretning. Alene i indeværende år er der ansat yderligere 38 personer, så de nu er 65. De har eget udviklingslaboratorium, produktion og e-handels salgsapparat. De eksporterer 97 pct., og USA er det største marked. De anfører selv, at de er i top tre af danske virksomheder, som leverer gennem Amazon.europa.

Men faktisk er det ikke alene succesen indenfor gaming, der udløser prisen. Det særlige, prisværdige initiativ er nemlig en utrolig handlekraftig indsats på et helt andet område: coronasmitten.

Coronakrisen ramte afsætningen til USA hårdt. For at opretholde beskæftigelsen i virksomheden blev en del af produktionen omlagt til håndsprit til konkurrencedygtige priser. En del blev doneret til lokale plejehjem i Skanderborg og som ”add-on” til deres gaming-leverancer. Effekten heraf ramte de sociale medier, især i USA, og har været stærkt medvirkende til en kraftig fremgang på det amerikanske marked.

Produktionen af værnemidler er nu blev udskilt som et særskilt brand, Nordic Shield, som er ved at blive solgt fra, så The Army Painter ApS kan koncentrere sig om sin niche på gaming-markedet.

Se video fra SMV DAGEN og prisoverrækkelsen her

Foto fra overrækkelsen er vedhæftet.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI Energis årsdag 2024: Nye grønne forbindelser for Danmarks energi i fremtiden19.4.2024 10:00:27 CEST | Presseinvitation

Vi kan ikke skabe en grøn omstilling i Danmark, hvis vi ikke kan transportere den grønne energi billigt, sikkert og effektivt. I takt med etableringen af mere vedvarende energi, er der også brug for en mere udbygget, robust og moderne energiinfrastruktur, som vil blive belyst og diskuteret i et dansk og internationalt perspektiv ved DI Energis årsdag den 25. april. Pressen er inviteret til at dække det hele.