Trods topscorertitel: Hareide bænker Bendtner

Selvom Nicklas Bendtner for alvor har fundet målformen inden de afgørende kvalkampe, vil han ikke være blandt Hareides elleve foretrukne til lørdagens kamp mod Irland. Sådan lyder vurderingen fra NordicBet.

Den ene pragtpræstation efter den anden har sendt Nicklas Bendtner tilbage i landsholdsvarmen med et brag. Og med sin nyvundne topscorertitel synes stjerneangriberen at være toptrimmet til at banke Danmark det sidste stykke vej mod VM i Rusland.

Alligevel vurderer spilleselskabet NordicBet, at landstræner Åge Hareide ikke hiver Bendtners navn op af hatten, når startopstillingen til lørdagens kvalkamp mod Irland offentliggøres. Bookmakeren tilbyder odds 2,20 på, at Bendtner starter inde, mens en plads på bænken giver pengene 1,61 gange igen.

”Bendtner har gjort det exceptionelt i Rosenborg, og vist glimt af sin klasse, når han har fået chancen i den rød-hvide trøje. Det så vi blandt andet mod Rumænien, hvor Bendtner fejlagtigt får et elegant mål underkendt for offside. I en afgørende kvalkamp, tror vi dog, at Hareide kigger mod sit mest sikre angriberkort i form af Nicolai Jørgensen, hvis det brækkede håndled tillader det. Ellers er vi overbeviste om, at Bendtner står først i køen”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Første del af Danmarks VM-skæbne afgøres i Parken på lørdag klokken 20.45.

Starter Nicklas Bendtner inde mod Irland den 11. november?
JA                      2,20
NEJ                   1,61