Trods corona: Digitalt bureau stormer frem og udvider til Sverige

Der er hård kamp om den digitale synlighed - og kampen skærpes i takt med de digitale mediers dominans på markedet for opmærksomhed.
Den handler blandt andet om topplaceringerne på de store søgemaskiner, først og fremmest Google, og metoden der skal sikre vinderpositionerne hedder SEO - en forkortelse af Search Engine Optimization.
Betydningen af SEO er især steget det seneste års tid, hvor Covid-19 har sat en tyk streg under vigtigheden af at være optimal synlig på nettet.
En af vinderne i kampen om synlighed er en relativ nystartet virksomhed ved navn Bonzer. Bonzer blev stiftet i 2017 af den dengang 21 årige Ulrich Svarrer og nogle af hans jævnaldrende kammerater.
Og siden er det kun gået én vej: Fremad og hurtigt.
Fra en omsætning på 2 mill. kr. i 2018 er den næsten eksploderet til 12 millioner i 2020, og budgettet for 2021 siger 35 mill. kr. Samtidig åbnede virksomheden 1. februar i Sverige og regner allerede her med en omsætning i år på 6 mill. kr.
Bag de imponerende omsætningstal ligger en stærk vækst i antallet af kunder - fra 17 i 2018 til 73 i 2020 og forventet over 100 i år og en høj loyalitet. Kunderne repræsenterer et bredt udsnit af virksomheder, såvel hvad angår størrelser som sektorer.
Ekspansion i udlandet
Bonzer bor i det indre København, hvor virksomheden i dag er samlingspunktet for over 30 medarbejdere, et tal der forventes fordoblet til omkring 60 i løbet af i år. Men det er blot et af flere udtryk for Bonzer´s voldsomme ekspansion i såvel Danmark som nu også i Sverige.
Prognoser for 2022 siger en fordobling af omsætningen alene i Danmark til 70 mill. og til 24 mill. kr. i Sverige og en fortsat hastig vækst i antal medarbejdere.
Beslutningen om at starte i Sverige begrundes med to forhold: Dels at undersøgelser bekræfter en klar efterspørgsel på virksomhedens ydelser, dels at konkurrencen er mindre skarp på det svenske marked.
Men appetitten slutter ikke her. Ulrich Svarrer bebuder, at man allerede har kig på to-tre andre markeder inden for det kommende år.
“Vækst der kan mærkes på bundlinjen”
I Danmark har Bonzer således allerede arbejdet med kunder som Kappa, Contractbook, Karmameju, Friluftsland, Frederik Bagger, Logpoint og Ønskeskyen. Ditur og DecoFarver.dk, der begge er kendt fra Løvens Hule, er også kunder hos Bonzer.
For DecoFarver.dk betød samarbejdet med Bonzer blandt andet, at den organiske trafik steg med 122% - og det kan mærkes på bundlinjen i en tid, hvor corona har udfordret mange virksomheder.
“Bonzer har forstået vores forretning og marked og sat yderligere gang i vores vækst, som kan mærkes på bundlinjen,” siger Jesper Laursen, der er medindehaver af DecoFarver.dk.
En anden kunde - Contractbook - oplevede på et år en vækst i de vigtigste konverteringer på 1288%.Dette viser værdien, hvor samspil mellem kunderne og produkt er afgørende.
Bag om successen
Når Ulrich Svarrer - virksomhedens CEO og hovedaktionær - skal forklare baggrunden for succesen, bygger den især på en ny positioneringsstrategi, der er et opgør med store digitale kampagner.
“Vi oplever, at virksomheder ofte er i tvivl om, hvordan de opnår digital synlighed. Derfor vælger mange per. automatik at investere stort i annoncer på Facebook og Google. Det fører nok til kortvarig øget trafik og konverteringer, men kun så længe kampagnen og investeringen varer. Vi fokuserer i stedet på en stabil, organisk og langsigtet vækststrategi med investering i virksomhederne selv.” siger Ulrich Svarrer.
Partner i Bonzer, Thomas Bogh Rasmussen, der har ansvaret for det danske marked og for produktudviklingen, supplerer:
“SEO lyder for mange som en standardydelse, men ikke for os. Betingelsen for en topplacering på søgemaskinerne er netop et tæt og løbende samarbejde med kunderne, herunder at rådgive dem om hvordan deres ydelser kan optimeres til de digitale platforme. Vi sidder reelt i samme “maskinrum” og udtænker de bedste individuelle løsninger. Netop dette fællesskab er betingelsen for fælles succes.”
Tilbage står portrættet af en nytænkende iværksættervirksomhed, der ud fra de hidtidige resultater og strategier bekræfter, at Danmark også kan føde nye generationer af internationalt ekspanderende virksomheder.
Kontakter
Ulrich SvarrerCEO & Founder
Tlf:50920902us@bonzer.dkBilleder

Information om Bonzer
Vi er et pragmatisk, ambitiøst og nørdet SEO bureau – sat i verden for at bryde med middelmådige resultater og dårlig kommunikation. Vores flade ledelsesstruktur aktiverer nysgerrighed, vidensdeling og samspil, der gør, at vi altid vil være foran konkurrencen. I 2020 omsatte vi for 12 mio. kr.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Store geografiske forskelle på 5G-dækning: Her er hastigheden bedst9.12.2025 06:55:00 CET | Pressemeddelelse
Der er store forskelle på, hvor god dækning 5G-internettet har på tværs af landet. Hvor nogle kommuner har en dækning på +700 Mbit/s, må andre nøjes med det halve.
Udfasning af oliefyr: Her halter kommunerne efter8.12.2025 07:05:00 CET | Pressemeddelelse
Regeringen har som politisk målsætning, at oliefyr skal udfases som varmekilde i 2030. Nogle kommuner er allerede tæt på mål, mens andre har lang vej endnu. Se hvor langt kommunerne er nået med udfasningen her.
Bonzer og Software-plattformen Kime.ai inngår strategisk partnerskap om AI-synlighet25.11.2025 13:12:32 CET | Pressemeddelelse
København, 24. november 2025:Med over halvparten av forbrukernes research flyttet til AI-tjenester, risikerer bedrifter å bli usynlige hvis de kun fokuserer på klassisk Google-søk. For å imøtekomme denne markedsendringen har Bonzer, et av Nordens ledende SEO-byråer, inngått et tett strategisk partnerskap med det danske programvareselskapet Kime.ai. Partnerskapet skal ruste nordiske bedrifter til å gjenvinne kontrollen i det nye digitale landskapet. Her leverer Kime.ais spesialiserte SaaS-plattform den kritiske datainfrastrukturen som gjør det mulig å analysere og optimalisere synlighet på tvers av tjenester som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity. Samarbeidet forener to selvstendige spisskompetansene: Bonzers strategiske rådgivning og Kime.ais markedsledende teknologi. Programvaren som avdekker LLM-enes "black box" Mens tradisjonelle søkemotorer i tiår har vært transparente rundt bakenforliggende data, har fremveksten av LLM-er (Large Language Models) skapt et "black box"-scenario fo
Bonzer og software-platformen Kime.ai indgår strategisk partnerskab om AI-synlighed24.11.2025 12:01:49 CET | Pressemeddelelse
København, 24. november 2025: Med over halvdelen af forbrugeres research flyttet til AI-tjenester, risikerer virksomheder at blive usynlige, hvis de kun fokuserer på klassisk Google-search. For at imødekomme denne markedsændring har Bonzer, et af Nordens førende SEO-bureauer, indgået et tæt strategisk partnerskab med den danske softwarevirksomhed Kime.ai. Partnerskabet skal ruste nordiske virksomheder til at genvinde kontrollen i det nye digitale landskab. Her leverer Kime.ai’s specialiserede SaaS-platform den kritiske data-infrastruktur, der gør det muligt at analysere og optimere synlighed på tværs af tjenester som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity. Samarbejdet forener to selvstændige spidskompetencer: Bonzers strategiske rådgivning og Kime.ai’s markedsledende teknologi. Softwaren der afdækker LLM’ernes “black box” Mens traditionelle søgemaskiner i årtier har været transparente omkring bagvedliggende data, har fremkomsten af LLM’er (Large Language Models) skabt et "black box"-sce
Hver 10. dansker viser tegn på ensomhed – værst for unge kvinder og arbejdsløse3.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny kortlægning viser, at omtrent hver tiende dansker kæmper med ensomhed. Særligt unge kvinder og personer uden for arbejdsmarkedet er hårdt ramt – og ensomheden topper i de største byer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum