Bonzer

Trods corona: Digitalt bureau stormer frem og udvider til Sverige

Del

Bonzer har stor succes med at bringe danske virksomheder til topplaceringer på de store søgemaskiner. Efter stærk ekspansion i Danmark etableres ny virksomhed i Sverige og to-tre andre udenlandske markeder er allerede i kikkerten.

Partnerne (fra venstre) Thomas Bogh Rasmussen, Ulrich Svarrer og Christoffer Grandjean ser frem til et 2021 med nye markeder og forventet vækst.
Partnerne (fra venstre) Thomas Bogh Rasmussen, Ulrich Svarrer og Christoffer Grandjean ser frem til et 2021 med nye markeder og forventet vækst.

Der er hård kamp om den digitale synlighed - og kampen skærpes i takt med de digitale mediers dominans på markedet for opmærksomhed. 

Den handler blandt andet om topplaceringerne på de store søgemaskiner, først og fremmest Google, og metoden der skal sikre vinderpositionerne hedder SEO - en forkortelse af Search Engine Optimization. 

Betydningen af SEO er især steget det seneste års tid, hvor Covid-19 har sat en tyk streg under vigtigheden af at være optimal synlig på nettet.

En af vinderne i kampen om synlighed er en relativ nystartet virksomhed ved navn Bonzer. Bonzer blev stiftet i 2017 af den dengang 21 årige Ulrich Svarrer og nogle af hans jævnaldrende kammerater. 

Og siden er det kun gået én vej: Fremad og hurtigt. 

Fra en omsætning på 2 mill. kr. i 2018 er den næsten eksploderet til 12 millioner i 2020, og budgettet for 2021 siger 35 mill. kr. Samtidig åbnede virksomheden 1. februar i Sverige og regner allerede her med en omsætning i år på 6 mill. kr.

Bag de imponerende omsætningstal ligger en stærk vækst i antallet af kunder - fra 17 i 2018 til 73 i 2020 og forventet over 100 i år og en høj loyalitet. Kunderne repræsenterer et bredt udsnit af virksomheder, såvel hvad angår størrelser som sektorer.

Ekspansion i udlandet

Bonzer bor i det indre København, hvor virksomheden i dag er samlingspunktet for over 30 medarbejdere, et tal der forventes fordoblet til omkring 60 i løbet af i år. Men det er blot et af flere udtryk for Bonzer´s voldsomme ekspansion i såvel Danmark som nu også i Sverige. 

Prognoser for 2022 siger en fordobling af omsætningen alene i Danmark til 70 mill. og til 24 mill. kr. i Sverige og en fortsat hastig vækst i antal medarbejdere.

Beslutningen om at starte i Sverige begrundes med to forhold: Dels at undersøgelser bekræfter en klar efterspørgsel på virksomhedens ydelser, dels at konkurrencen er mindre skarp på det svenske marked.

Men appetitten slutter ikke her. Ulrich Svarrer bebuder, at man allerede har kig på to-tre andre markeder inden for det kommende år. 

“Vækst der kan mærkes på bundlinjen”

I Danmark har Bonzer således allerede arbejdet med kunder som Kappa, Contractbook, Karmameju, Friluftsland, Frederik Bagger, Logpoint og Ønskeskyen. Ditur og DecoFarver.dk, der begge er kendt fra Løvens Hule, er også kunder hos Bonzer.

For DecoFarver.dk betød samarbejdet med Bonzer blandt andet, at den organiske trafik steg med 122% - og det kan mærkes på bundlinjen i en tid, hvor corona har udfordret mange virksomheder.

“Bonzer har forstået vores forretning og marked og sat yderligere gang i vores vækst, som kan mærkes på bundlinjen,” siger Jesper Laursen, der er medindehaver af DecoFarver.dk.

En anden kunde - Contractbook - oplevede på et år en vækst i de vigtigste konverteringer på 1288%.Dette viser værdien, hvor samspil mellem kunderne og produkt er afgørende.

Bag om successen
Når Ulrich Svarrer - virksomhedens CEO og hovedaktionær - skal forklare baggrunden for succesen, bygger den især på en ny positioneringsstrategi, der er et opgør med store digitale kampagner. 

“Vi oplever, at virksomheder ofte er i tvivl om, hvordan de opnår digital synlighed. Derfor vælger mange per. automatik at investere stort i annoncer på Facebook og Google. Det fører nok til kortvarig øget trafik og konverteringer, men kun så længe kampagnen og investeringen varer. Vi fokuserer i stedet på en stabil, organisk og langsigtet vækststrategi med investering i virksomhederne selv.” siger Ulrich Svarrer.

Partner i Bonzer, Thomas Bogh Rasmussen, der har ansvaret for det danske marked og for produktudviklingen, supplerer: 

“SEO lyder for mange som en standardydelse, men ikke for os. Betingelsen for en topplacering på søgemaskinerne er netop et tæt og løbende samarbejde med kunderne, herunder at rådgive dem om hvordan deres ydelser kan optimeres til de digitale platforme. Vi sidder reelt i samme “maskinrum” og udtænker de bedste individuelle løsninger. Netop dette fællesskab er betingelsen for fælles succes.”

Tilbage står portrættet af en nytænkende iværksættervirksomhed, der ud fra de hidtidige resultater og strategier bekræfter, at Danmark også kan føde nye generationer af internationalt ekspanderende virksomheder.

Kontakter

Billeder

Partnerne (fra venstre) Thomas Bogh Rasmussen, Ulrich Svarrer og Christoffer Grandjean ser frem til et 2021 med nye markeder og forventet vækst.
Partnerne (fra venstre) Thomas Bogh Rasmussen, Ulrich Svarrer og Christoffer Grandjean ser frem til et 2021 med nye markeder og forventet vækst.
Download

Information om Bonzer

Bonzer
Bonzer
Bredgade 19e 2tv,
1250 København K

42 90 96 96http://bonzer.dk

Vi er et pragmatisk, ambitiøst og nørdet SEO bureau – sat i verden for at bryde med middelmådige resultater og dårlig kommunikation. Vores flade ledelsesstruktur aktiverer nysgerrighed, vidensdeling og samspil, der gør, at vi altid vil være foran konkurrencen. I 2020 omsatte vi for 12 mio. kr.