Astralis

Trods Corona: Astralis Group i fortsat fremgang med et tilfredsstillende resultat for 2020

Del

Astralis Group A/S har netop udsendt årsrapport for regnskabsåret 2020. Heri fremgår det, at årets resultat ligger indenfor selskabets egne forventninger med en markant fremgang i driftsresultatet, der ender på -14,5 millioner mod -22,7 millioner året før.

Omsætningen er øget fra 48,6 millioner til 51,5 millioner kr., hvilket ligger i den høje ende af selskabets egne forventninger på 48-52 millioner kr.

Administrerende direktør, Anders Hørsholt, er da også tilfreds med resultatet i et år præget af pandemien.

- I et år, hvor effekterne af pandemien udskød vores vækstplaner med 9-12 måneder, er årets resultat og udviklingen af vores forretning tilfredsstillende.

- Alt imens vi har investeret i nøgleområder af organisationen og vores forretning har vi formået at øge omsætningen og markant at forbedre vores driftsresultat, så vi står med et endnu stærkere fundament for vores forretning fremadrettet.

Aggressive afskrivninger på værdifulde rettigheder

- Et af de vigtige vækstområder er indtægter fra liga- og medierettigheder. I 2020 oversteg væksten i vores indtægter fra disse rettigheder forventningerne, og branche-interessen for at erhverve sig disse rettigheder, med stærkt begrænset udbud, er klart stigende. Liga-rettighederne, med sikker deltagelse i de største og mest præstigefyldte internationale turneringer i Counter-Strike og League of Legends er i stigende grad en vigtig indkomst-generator, hvilket allerede nu kan ses i vores resultater.

- LEC, BLAST og Pro League, hvor vi ejer liga-rettigheder for vores League of Legends og Counter-Strike hold, har alle vist stor fremgang og bæredygtighed i form af midler distribueret til holdene, interessen fra nye hold i at købe sig ind i disse ligaer og de handler, der allerede har fundet sted til beløb langt over oprindelig værdi. På den baggrund mener vi, vores tre franchise slots, eller ligarettigheder, er signifikant underrepræsenteret i vores regnskaber.

Optimisme og forventninger

- I en situation med global krise og udfordringer, ingen har oplevet før, er jeg virkelig stolt af, hvad vores organisation har formået og af den forretnings-udvikling vi er i gang med både digitalt og fysisk.

- Jeg glæder mig, som alle andre, til vi kan åbne samfundet igen, opleve live events, møde fansene og til sommer åbne vores nye, helt specielle faciliteter ved Tivoli. Vi er gået ind i 2020 med stor optimisme og glæder os meget til at præsentere de mange tiltag, konstaterer direktøren.

Forventningerne til årets resultat i 2021 er en fortsat fremgang i omsætning og driftsresultat. Omsætningen forventes at stige med 35-55% og nå 70-80 millioner kroner mens driftsresultatet forventes at ligge mellem -5 og -10 millioner kr.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Vedhæftede filer

Information om Astralis

Astralis
Astralis
Otto Bussesvej 7
2450 København SV

+45 3176 3313https://astralis.gg/

Følg pressemeddelelser fra Astralis

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Astralis

Astralis og HP forlænger og udvider stor sponsor-aftale18.3.2021 10:59:07 CET | Pressemeddelelse

Astralis Group og HP forlænger og udvider selskabernes sponsor- og samarbejdsaftale. Det er tredje gang partnerne forlænger den markante aftale, som denne gang udvides til at inkludere både Counter-Strike og League of Legends holdene, udstyr til den kommende to-etagers Astralis Flagship Store og gaming-center ved Tivoli i det centrale København, samt kommende Astralis faciliteter i Danmark og internationalt.

Astralis Group presents satisfactory 2020 result and expects significant growth15.3.2021 10:30:13 CET | Press release

Astralis Group A/S has today published the company’s annual report for 2020, which shows an annual financial result within expectations and guidelines and a significant increase in EBITDA, which ended in DKK -14.5 Mil vs DKK -22.7 Mil. in 2019. The revenue increased from DKK 48.6 Mil. in 2019 to DKK 51.5 Mil. in 2020, which is in the high end of the company’s guidelines of DKK 48-52 Mil. Astralis Group CEO Anders Hørsholt describes the result as ”satisfactory” in a year marked by the pandemic. - In a year where the effects of the COVID19 pandemic delayed our growth plans by 9-12 months, the annual result and the general development of our business is satisfactory. - Simultaneously with investing in key areas of the organization and business we have managed to increase the turnover and significantly improve our operating profit, which gives us an even stronger foundation for our business going forward. Aggressive depreciation of valuable Rights - An important growth area is income from

Astralis åbner første Flagship Store i samarbejde med Tivoli4.2.2021 10:02:09 CET | Pressemeddelelse

Astralis Group og Tivoli åbner til sommer den første Astralis Flagship Store i hjertet af København og dermed tilføjer selskabet bag bl.a. verdens stærkeste Counter-Strike hold endnu et område til forretningsstrategien. Astralis Flagship Store åbner i det ikoniske Tivoli Hjørne, som har vundet nogle af verdens mest prestigefyldte arkitekturpriser. Her inviteres spillere og fans inden for til en gaming-oplevelse, de med garanti ikke har prøvet før.

Esports and amusementparks: Astralis opens first ever Flagship Store in Tivoli4.2.2021 10:01:32 CET | Press release

This Summer, Astralis Group is set to open the first-ever Astralis Flagship Store in the heart of Copenhagen. Astralis Flagship Store combines a state-of-the-art esports- and gaming experience in modern facilities with all the latest Astralis Merchandise, gaming set-up for 130+ guests, VIP rooms, all the newest and some yet-to-be released products from Astralis’ commercial partners, mini tournaments, viewing parties and fan events. The first gaming facility opened by the esports organization also marks a strategic partnership between Astralis and Tivoli Gardens, the world’s oldest and one of the most iconic amusement parks. The partnership will be rolled out over summer where Astralis will be a visible and integrated part of the events in Tivoli – and Tivoli’s customers will be invited inside the Flagship Store to get a new, digital gaming experience.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum