Trecifret milliondonation fra BESTSELLER til bæredygtige forandringer

Med en trecifret milliondonation til BESTSELLER fonden, BESTSELLER Foundation, vil den danske modevirksomheden fortsætte sit engagement i iværksætteri og cirkulære tiltag, der skal bidrage til varige forbedringer globalt.

Over de kommende fem år donerer BESTSELLER yderligere 175 mio. kr. til godgørende formål og tiltag, der kan gøre en forskel ude i verden. Det sker gennem BESTSELLER fonden, BESTSELLER Foundation, som især fokuserer på at fremme cirkulær økonomi på det afrikanske kontinent, men også støtter ansvarlighedstiltag verden over.

– Den yderligere støtte giver os en enorm mulighed for at øge vores indsats. Vi er ydmyge over for opgaven, og samtidig meget optimistiske for potentialet i cirkulær økonomi på tværs af en række sektorer. Ikke mindst i Afrika og ikke mindst inden for mode og tekstil, siger Jannek Egerrup-Hagen, direktør i BESTSELLER Foundation.

– I Afrika samarbejder vi aktuelt omkring tekstil-genanvendelse i Kenya, og vi støtter blomstrende designere med fokus på bæredygtighed. Vi samarbejder også med en række iværksættere lige fra Rwanda til Sydafrika, der transformerer affald til modeprodukter. I tillæg til fondens investeringer yder vi støtte til fremme af innovation og bæredygtigt iværksætteri til gavn for natur og miljø, jobskabelse og bedre levevilkår, uddyber han.

En nødvendig forpligtelse

Donationen til BESTSELLER Foundation vil i de kommende fem år komme direkte fra BESTSELLER. Det betyder, at tøjkunder i blandt andet NAME IT-, JACK & JONES- eller ONLY-butikker er med til at skabe mulighederne for at give et positiv bidrag.

– Vi har et ansvar for den verden og det samfund, vi er en del af. Vi er glade for, at vi kan sende en del af vores overskud videre til meningsfulde formål og projekter, som skal gøre en reel forskel. Behovet for at vi alle og i fællesskab bidrager til bæredygtige forbedringer, bliver ikke mindre i de kommende år. Derfor forpligter vi os målrettet til at hensætte konkrete midler til opgaven, siger Thomas Børglum Jensen, direktionsmedlem i BESTSELLER.

Siden 2015 har BESTSELLER Foundation investeret og doneret mere end 200 millioner kroner til initiativer, der har til formål at bringe varig forandring og bæredygtige forbedringer.