Trecifret milliondonation fra BESTSELLER til bæredygtige forandringer
Over de kommende fem år donerer BESTSELLER yderligere 175 mio. kr. til godgørende formål og tiltag, der kan gøre en forskel ude i verden. Det sker gennem BESTSELLER fonden, BESTSELLER Foundation, som især fokuserer på at fremme cirkulær økonomi på det afrikanske kontinent, men også støtter ansvarlighedstiltag verden over.
– Den yderligere støtte giver os en enorm mulighed for at øge vores indsats. Vi er ydmyge over for opgaven, og samtidig meget optimistiske for potentialet i cirkulær økonomi på tværs af en række sektorer. Ikke mindst i Afrika og ikke mindst inden for mode og tekstil, siger Jannek Egerrup-Hagen, direktør i BESTSELLER Foundation.
– I Afrika samarbejder vi aktuelt omkring tekstil-genanvendelse i Kenya, og vi støtter blomstrende designere med fokus på bæredygtighed. Vi samarbejder også med en række iværksættere lige fra Rwanda til Sydafrika, der transformerer affald til modeprodukter. I tillæg til fondens investeringer yder vi støtte til fremme af innovation og bæredygtigt iværksætteri til gavn for natur og miljø, jobskabelse og bedre levevilkår, uddyber han.
En nødvendig forpligtelse
Donationen til BESTSELLER Foundation vil i de kommende fem år komme direkte fra BESTSELLER. Det betyder, at tøjkunder i blandt andet NAME IT-, JACK & JONES- eller ONLY-butikker er med til at skabe mulighederne for at give et positiv bidrag.
– Vi har et ansvar for den verden og det samfund, vi er en del af. Vi er glade for, at vi kan sende en del af vores overskud videre til meningsfulde formål og projekter, som skal gøre en reel forskel. Behovet for at vi alle og i fællesskab bidrager til bæredygtige forbedringer, bliver ikke mindre i de kommende år. Derfor forpligter vi os målrettet til at hensætte konkrete midler til opgaven, siger Thomas Børglum Jensen, direktionsmedlem i BESTSELLER.
Siden 2015 har BESTSELLER Foundation investeret og doneret mere end 200 millioner kroner til initiativer, der har til formål at bringe varig forandring og bæredygtige forbedringer.
Billeder
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.
Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper12.2.2024 14:09:56 CET | Pressemeddelelse
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
Børns Vilkår modtager 600.000 kr. efter lancering af støttestrømper til børn22.1.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske forældres indkøb af børnestrømper har på få måneder genereret en donation til BørneTelefonen i Børns Vilkår på mere end 600.000 kr. Strømperne er solgt i NAME IT, en af landets største børnetøjskæder, som løbende støtter sårbare børn og unge gennem forskellige initiativer.
22-årig bokser vinder BESTSELLERs Olympiske Håb6.1.2024 22:29:37 CET | Pressemeddelelse
For 15. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld dansk atlet. I år er det den 22-årige bokser Nikolai Terteryan, som løber med titlen forud for et stort OL-år, hvor han allerede er kvalificeret til Paris 2024.
Danske børn og unge modtager nytårsdonation fra BESTSELLER Foundation28.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De danske organisationer headspace og #11påryggen kan tage hul på det nye år med økonomisk rygvind til at gennemføre projekter til gavn for henholdsvis sårbare unge samt indlagte børn og familier på Aarhus Universitetshospital. Organisationerne er to af i alt seks modtagere af en samlet nytårsdonation på 3,5 millioner kroner fra BESTSELLER Foundation.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum