Tre nye profiler træder ind i Børns Vilkårs bestyrelse

Direktør i SOUNDBOKS, Jesper Theil Thomsen, vicedirektør i VIVE, Mette Deding, og frivillig rådgiver, Wisely López García, er blevet valgt ind i bestyrelsen hos Børns Vilkår.

Det er tre meget forskellige profiler, der nu træder ind i Børns Vilkårs bestyrelse.

26-årige Jesper Theil Thomsen er til daglig direktør for virksomheden SOUNDBOKS, som han stiftede for seks år siden, og som i dag beskæftiger over 70 medarbejdere. Jesper har sideløbende arbejdet på at stifte organisationen Saga, som skal sikre unges stemme i den politiske debat.

Nu glæder han sig til at gøre en forskel i Børns Vilkår.

”Børns Vilkårs arbejde for at stoppe svigt af børn er ekstremt vigtigt. Igennem mit arbejde har jeg erfaring med, hvordan man kommunikerer effektivt og digitalt ud til unge. Det er en erfaring, som jeg håber, jeg kan bringe i spil hos Børns Vilkår, så vi rammer flest mulige børn og unge med vores kommunikation,” siger Jesper Theil Thomsen.

Mette Deding, vicedirektør i VIVE, vil som nyt bestyrelsesmedlem især have fokus på, at Børns Vilkår fortsat arbejder vidensbaseret og har fakta på plads.

”Jeg har beskæftiget mig med forskning om udsatte børns vilkår i rigtig mange år, og med den baggrund kan jeg bidrage med, at organisationen fortsat arbejder vidensbaseret i fremtiden. Børns Vilkår gør allerede et rigtig godt stykke arbejde – det er en synlig og anerkendt organisation, og jeg håber, at jeg kan bidrage til at gøre det endnu bedre,” siger hun.

Bestyrelsen har også fået en ny repræsentant for organisationens frivillige, nemlig Wisely López García, som har været rådgiver på BørneTelefonen siden 2016.

”Jeg er meget optaget af, hvordan man kan bruge børnenes egne gode indsigter og erfaringer som en vigtig stemme i beslutningsprocesser. Jeg vil sikre en god forbindelse mellem hovedbestyrelsen og os frivillige rådgivere på BørneTelefonen, hvor vi hver dag oplever, at børn og unge selv har løsningerne, når de ringer for at få hjælp og rådgivning,” siger Wisely.

Den øvrige bestyrelse i Børns Vilkår består af:

• Formand Peter Bartram
  • Næstformand Morten Permin