Tre nye millionærer i weekenden

Solen skinner altid på en vinder, og det har den i den grad gjort både fredag og lørdag sidste uge. Weekendens trækninger har nemlig budt på tre nye millionærer, som nu kan se frem til en rigere start på sommeren.

Det er nu en måned siden at den første tirsdagstrækning i Eurojackpot fandt sted. Det har gjort det muligt at spille med i det gigantiske, fælleseuropæiske Lotto spil hele to gange om ugen. Fredagens trækning i Eurojackpot bød desværre ikke på nogen vinder af førstepræmiepuljen.

Det er derfor heldigt, at en tredjeplads også kan være guld værd i Eurojackpot. En dansker var nemlig heldig at ramme 5+0 rigtige tal, hvilket giver en gevinst på intet mindre end 1.245.046 millioner skattefri kroner. Vinderkuponen blev købt hos vores forhandler SuperBrugsen Sakskøbing i Sydsjælland.

Den forventede førstepræmiepulje i Eurojackpot stiger nu til 265 millioner kroner. Tallene trækkes næste gang tirsdag aften.

To kuponer med millionærgaranti købt hos Føtex
Selvom der ikke blev trukket en vinder af førstepræmien i lørdagens Lotto trækning, skal der vanen tro altid findes to vindere af Millionærgarantien, når der hver lørdag aften bliver trukket lod om 2x1 million kroner blandt alle spillede Lotto rækker.

Aftens første heldige vinder havde købt sin kupon hos Føtex i Ebeltoft. På den anden side af Storebæltsbroen havde aftenens anden vinder også været i Føtex for at købe sin vinderkupon, nemlig hos vores forhandler Føtex Amagerbrogade i København.

På lørdag er der 10 millioner kroner i førstepræmiepuljen, hvis de syv rigtige Lotto tal rammes.

Der var desværre ingen vindere af førstepræmien i onsdagens Vikinglotto. Næste uges forventede pulje stiger derfor til 34 millioner kroner

Eurojackpot vindertal uge 16:

2, 18, 28, 42, 50

Eurojackpot vindertal uge 16:

2, 11

Lotto vindertal uge 16:

1, 3, 6, 16, 24, 25, 26

Lotto tillægstal uge 16:

Vikinglotto vindertal uge 16:

12, 13, 20, 22, 23, 26

Vikinglotto stjernetal uge 16:

Eurojackpot:

• Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012 og trækkes fast hver tirsdag og fredag aften
  • Både spillere i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark spiller med om de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske Lotto-spillere til multimillionærer.
  • Den højeste danske gevinst blev vundet i 2015, hvor en heldig spiller fra Helsingør vandt 315. 009.958 kr.

Lotto:

• Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.
  • Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker.
  • Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.

Vikinglotto:

-        Vikinglotto startede 17. marts 1993 og trækkes fast hver onsdag aften.

-        Vikinglotto er et fælles, nordisk spil, hvor Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Estland, Letland, Litauen, Belgien og Slovenien spiller om en fælles 1. præmiepulje og 2. præmiepulje.

-         Den højeste danske gevinst blev vundet i 2020, hvor en heldig spiller fra Helsingør vandt 206.913.776 kr.