Tre nye medlemmer i DI Fyns bestyrelse

Dansk Industris regionale forening DI Fyn afholdt bestyrelsesmøde tirsdag den 19. maj kl. 10.00.

DI Fyn fik tre nye medlemmer i bestyrelsen:

• Ejer Lars Broe, Lars Broe Rustfri Stål A/S
  • Managing Director Torben Nørgaard Hansen, GEA Scan-Vibro A/S
  • Head of Operations Thomas Haislund Agergaard, Ib Andresen Industri A/S

Siden sidste generalforsamling er følgende tre trådt ud af DI Fyns bestyrelse:

• Direktør Flemming Rasmussen, Lars Broe Rustfri Stål A/S
  • Adm. direktør Mads Sckerl, Senmatic A/S
  • CEO Torben N. Hansen, H. J. Hansen Genvindingsindustri A/S (er på nyvalg i forbindelse med nyt virke hos GEA Scan-Vibro A/S)

DI Fyns bestyrelse består nu af 14 medlemmer og ser sådan ud:

• Adm. direktør Poul Strandmark, Bluepack A/S (formand)
  • Adm. direktør Mads Bonde Hansen, Scandinavian Brake Systems A/S (næstformand
  • Adm. direktør Claus Udengaard Thomsen, Kverneland Group A/S (næstformand)
  • Adm. direktør Anette Ladefoged, Tenax Sild A/S
  • Adm. direktør Kim Munk, Orkla confectionery & Snacks Danmark A/S
  • Adm. direktør Evita Rosdahl, Jeros A/S
  • Adm. direktør Helle Specht, TenCate Advanced Armour A/S
  • Managing Director Kasper Lundgaard Sørensen, Dan-Foam ApS
  • Adm. direktør Kim Axelsen, PA Savværk Korinth A/S
  • Adm. direktør Jarl M. Rigner Freiesleben, Mac Baren Tobacco Company A/S
  • Adm. direktør Poul Henrik Schou, Poul Schou A/S
  • Ejer Lars Broe, Lars Broe Rustfri Stål A/S
  • Managing Director Torben Nørgaard Hansen, GEA Scan-Vibro A/S
  • Head of Operations Thomas Haislund Agergaard, Ib Andresen Industri A/S

Adm. direktør Poul Strandmark fra Bluepack A/S blev genvalgt som formand, og adm. direktør Mads Bonde Hansen, Scandinavian Brake Systems A/S og adm. direktør Claus Udengaard Thomsen, Kverneland Group Kerteminde A/S begge blev genvalgt som næstformænd.

For yderligere oplysninger kontakt:
Konsulent i DI, Sigrid Wilbeck Hansen siwi@di.dk, tlf.: 6051 8420

Chefkonsulent Sigrid Wilbeck Hansen
Mail: siwi@di.dk
Tlf. 3377 3864
Mobil: 6051 8420

Opgave om øget bilsalg skaffer Sebastian pris på 25.000 kr.29.6.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Sebastian kunne ikke forstå, hvorfor hans praktiksted Nellemann A/S, Odense ikke solgte flere Kia Picanto, så han lavede en fagprøve om problemstillingen, hvor han på imponerende vis lod handelsteoretiske overvejelser møde virkeligheden hos sit praktiksted. Det har nu skaffet ham DI og HK Privats Fagprøvepris på Handelsuddannelsen. Prisen på 25.000 kr. blev uddelt som en overraskelse for Sebastian på Nellemann kl. 9.00 i dag.

Kommuner får 45 forslag til corona-hjælp til fynsk erhvervsliv4.5.2020 15:51:42 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ramt Danmark og dansk erhvervsliv hårdt. Landets kommuner spiller en stor og vigtig rolle i at holde dampen oppe i Danmark, så hjulene kan køre rundt i dansk økonomi. På Fyn er der iværksat en række initiativer, som hjælper virksomhederne og holder hånden under lokale arbejdspladser. Men der er brug for, at kommunerne samarbejder endnu mere med lokale virksomheder. Derfor lancerer DI 45 konkrete anbefalinger til kommunerne, så vi kan hjælpe hinanden med at komme så helskindet som muligt ud af krisen. - Der er ingen tvivl om, at de fynske kommuner har været deres ansvar bevidst og allerede hjulpet tusindvis af virksomheder og arbejdspladser i kampen mod coronavirus. Krisen, der er den værste i nyere tid, har dog nok næppe toppet endnu, og samarbejdet mellem kommuner og erhvervsliv er nødt til at forstærkes endnu mere, siger Poul Strandmark CEO for Bluepack A/S og formand for DI Fyn. DI anbefaler blandt andet, at kommunerne styrker samarbejdet mellem jobcentre og erhverv

Fynske kommuner deler sig i Lokalt Erhvervsklima 2019 – Middelfart på vej mod top tre.9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Danmarks mest grundige undersøgelse af danske kommuners erhvervsvenlighed, DI’s Lokalt Erhvervsklima, bliver i år gennemført for 10. gang. I jubilæumsåret rykker Middelfart Kommune 2 pladser frem til en imponerende 4. plads, Nordfyn taber 8 pladser og rykker til en 12. plads, mens Nyborg rykker til en 10. plads og Assens til en 23. plads – rigtig gode resultater for alle fire kommuner. Til gengæld ser det knap så godt ud for de fire andre fynske kommuner – alle ender de i 70’erne på ranglisten, og det er især Svendborg (78), Kerteminde (75) og Faaborg-Midtfyn (76), som har en negativ udvikling. Odense står i stampe på 74. pladsen. Fyn har altså delt sig i to i år.