PreMed A/S

Tre nye ambulancebehandlerelever har første uge i drift

Nicki og Laura er ambulancebehandlerelever hos PreMed A/S og er netop begyndt på deres første uge i driften på basen i Thisted. Samtidig er Marie begyndt på sin første uge i driften på basen i Hobro. PreMed varetager ambulanceservice for Region Nordjylland i Thy-Mors og Himmerland, og virksomheden har som en af sine målsætninger at tiltrække, uddanne og fastholde flere gode medarbejdere til faget.
Billedet af de tre ambulancebehandlerelever, som har deres første uge i drift hos PreMed, kan frit benyttes ved omtale af historien.

”Det er vigtigt for os at have attraktive uddannelsespladser og gode arbejdsforhold, for ambulancefaget mangler på landsplan flere hundrede medarbejdere,” siger Heidi Storm Vikke, som er vicedirektør i PreMed. Hun glæder sig over, at PreMed stort set er oppe på fuld bemanding. Desuden har virksomheden hele tiden flere elever under uddannelse, end kontrakten med Region Nordjylland tilsiger.

Og i denne uge sker det så. Yderligere tre nye elever er igennem deres grundforløb på Rybners, EUD i Esbjerg. Derfor er de nu klar til for første gang at prøve kræfter med dagligdagen og indgå i vagt på de to af PreMeds 13 baser i Nordjylland, der har budt Nicki, Laura og Marie velkommen.

Den første uges praktik kommer til at bestå af introduktion, undervisning, møde med kollegerne og med fællestillidsmanden samt to dage, hvor de kommer til at indgå i vagten sammen med deres respektive mentorer.

Efter grundforløbet og den første uge i driften kommer elevernes uddannelse til at veksle mellem praktisk uddannelse i PreMeds drift, skoleophold samt praktik i forskellige specialer på hospitalerne. Når de til sin tid er igennem de godt fire års uddannelse, vil eleverne være godt rustede til at varetage jobbet som ambulancebehandlere.

Hvem er de så, de tre nye ambulancebehandlerelever?

Laura er fra Hurup og har, inden hun begyndte uddannelsen til ambulancebehandler, gennemført en gymnasial uddannelse i Thisted, arbejdet med handicappede børn, været på højskole og arbejdet med hjemløse og udsatte. Hun er fortsat aktiv i sin hjemby og står her for en årlig musikcamp for børn og unge.

Marie er oprindeligt fra Skagen, men bor nu i Aalborg sammen med sin kæreste. Hun er student og har efterfølgende været på højskole og arbejdet dels i hjemmeplejen og del inden for sygetransport.

Nicki er fra Thisted, hvor han også bor i dag med sin kone og parrets to piger. Han har tidligere arbejdet hos PreMed i patienttransporten, læst medicin i Aarhus og arbejdet som portør på Thisted Sygehus. Han er desuden uddannet portør. Nicki bruger noget af sin fritid på at spille i et lokalt firemands orkester og har i mange år været en aktiv håndboldspiller.

Information om PreMed A/S

PreMed A/S
Jernet 13

+4570602300https://www.premed.dk/

PreMed varetager ambulancetjeneste og liggende patienttransport i Region Nordjylland, løft og forflytning i de fleste nordjyske kommuner samt hjælpemiddeldepoter i Kolding og Nyborg.

Vi beskæftiger i alt ca. 200 ansatte fordelt på 15 adresser i Region Nordjylland og Syddanmark.

Vores ambulancetjeneste er som den eneste i landet ISO-certificeret med hensyn til kvalitet, miljø og arbejdsmiljø.