Traffikrapport afslører: PLAY har firedoblet antallet af passagerer på et år

København 7. december 2022: Det islandske flyselskab, PLAY vækster stadig voldsomt, hvilket den seneste traffikrapport fra selskabet beviser. PLAY transporterede 75.396 passagerer i november 2022, hvilket er mere end fire gange så mange passagerer som flyselskabet transporterede i november 2021.

Belægningsgraden i november var 79,1%, hvilket er et lille fald sammenlignet med en belastningsfaktor på 81,9% i oktober. Særligt ruterne til og fra London, Paris og Tenerife var meget populære - med en belægningsgrad på omkring 90 procent.

29,8% af PLAY’s passagerer rejste fra Island, 30,9% rejste til Island og 39,3% var transferpassagerer (VIA). PLAY’s flyvninger havde en rekordhøj on-time performance (OTP) i november på 98,2%, sammenlignet med 95,4% i oktober.

"Man kan roligt sige, at vores traffiktal er tilfredsstillende for november, som historisk set er en lavsæsonmåned. Særligt er det fantastisk at se vores 90% belægningsfaktor for London og Paris, der begge er meget vigtige destinationer for vores rutenetværk. Det er også interessant at se vores feriedestinationer, Tenerife og Alicante, der har en belægningsgrad næsten 90% i november, da disse destinationer normalt ikke klarer sig godt i denne måned. Jeg er virkelig stolt af PLAY's præstation til tiden i november med 98,2%. Denne store præstation skyldes vores dedikerede medarbejdere, der hver dag gør deres allerbedste for at betjene PLAY's kunder bedst muligt," siger Birgir Jónsson, PLAY's CEO.

Læs hele PLAY’s traffikrapport for november HER

Caroline Cecilie Olesen
Grey Public
Mail: caroline.olesen@grey.com

PLAY er et lavprisflyselskab, der fra 2022 flyver fra Island til 28+ destinationer i Europa og Nordamerika. PLAY flyver med nye Airbus A321NEO og A320NEO fly med en enkel og  strømlinet service, der giver rejsende mulighed for at betale mindre og stadig få en god rejseoplevelse. Sikkerheden er det vigtigste for PLAY, men også tidspræcision, enkelhed, glæde, lave priser og omtanke for miljøet er en del af flyselskabets kerneprincipper.